Office 2007, problem.

Permalänk
Medlem

Office 2007, problem.

Jag installerade Office 2007 för några veckor sedan. Utskrifterna från Word mm. tar nu uppåt 30-40 sekunder. Tidigare startade utskriften efter någon sekund.

Finns det andra som har samma problem, eller förslag till lösning.??

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk

Re: Office 2007, problem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av larryd
Jag installerade Office 2007 för några veckor sedan. Utskrifterna från Word mm. tar nu uppåt 30-40 sekunder. Tidigare startade utskriften efter någon sekund.

Finns det andra som har samma problem, eller förslag till lösning.??

Vet inte för mig går det på 1 sekund när jag vill skriva ut med Word 2007, klickar på skriv ut och Brrrr så börjar den direkt )

Men kan det inte ha o göra med vad du ställt in eller hur skrivaren är inställd i windows?

ex: egenskaper på skivaren i kontrollpanelen "Skrivare & fax"

Avancerat:

Buffra utskriftsjobb så att utskriften slutförs snabbare
* Starta utskriften när sista sidan har buffrats
* Starta utskriften direkt
* Skriv ut direkt till skrivaren

min står på "* Starta utskriften direkt" testa det på din

Visa signatur

CPU: Intel Core2Duo E6600 2,4 | Minne: 2048MB DDR2-PC6400 | Hårddisk: 2x 320GB + 250GB sata2 + extern 200GB IDE | Brännare: Samsung DVD-brännare SH-S183A SATA Black OEM | Moderkort: Gigabyte GA-965P-DS4 i965 ATX | Grafikkort: GF 7900GS | TvKort: Winfast PVR 2000 | Nätagg: 600W iPower Extreme Edition

Permalänk
Medlem

Tack,
skall prova det. Problemet är bara att när jag skriver ut från andra program än Office 2007, så går det mycket snabbare.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larryd
Tack,
skall prova det. Problemet är bara att när jag skriver ut från andra program än Office 2007, så går det mycket snabbare.

gå in på word alternativ annars och kolla så inte detta är i bockat

[X] Uppdatera fält före utskrift
[X] Uppdatera länkande data före utskrift

inte för jag tror de har någon betydelse heller men försök

Visa signatur

CPU: Intel Core2Duo E6600 2,4 | Minne: 2048MB DDR2-PC6400 | Hårddisk: 2x 320GB + 250GB sata2 + extern 200GB IDE | Brännare: Samsung DVD-brännare SH-S183A SATA Black OEM | Moderkort: Gigabyte GA-965P-DS4 i965 ATX | Grafikkort: GF 7900GS | TvKort: Winfast PVR 2000 | Nätagg: 600W iPower Extreme Edition