Vilket ger mest, 4gig ram eller en raptor?

Permalänk
Medlem

Vilket ger mest, 4gig ram eller en raptor?

Jag går i uppgraderingstankar och väntar på 8900-korten. Under tiden funderar jag på vilket som ger mer prestanda, 4 gig ram (istället för 2) eller en 74 gigs Raptor istället för en vanlig 7200 rpms hårddisk som systemdisk, vad säger ni?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Mjaa.. svårt att säga.

Raptorn laddar OSet snabbare, så saker laddar ju mycket snabbare med den, så teoretiskt sett så laddar en raptor in saker i ram minnet snabbare än en 7200RPM'are.

Svårt att veta, skulle dock inte tro att det blir 100%ig ökning om du sätter i 2GB ram till..

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Detta undrar jag med, os:et som skall köras är vista och datorn skall användas för spel.

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle sätta i mer minne.

För att få datorn att starta snabbare och använda mindre resurser så kanske vLite är nåt att tänka på...

Permalänk
Medlem

Windows XP kan inte hantera mer än 2GB RAM, så om du använder och planerar att fortsätta använda det, så är det helt bortkastade pengar om du köper 4GB...

...har jag läst någonstans...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

har en raptor X och en samsung spinpoint, märker ingen skillnad över huvudtaget mellan dom 2.