Permalänk
Medlem

Tyst start P5B

Jag skulle gärna boota mitt P5B tyst. Som det är idag så piper den, bla för att jag inte har någon fläkt i cpu.

Är det någon som vet om det går att lösa, typ om jag kan slita ut nån sladd eller likannde?

Permalänk
Medlem

det är väll bara att "disable"a dom fläktplatserna i bios? mitt piper inte vid uppstart iaf... och jag har ingen fläkt på cpu-platsen.

Permalänk
Vila i frid

Det går att stänga av fläktlarmet för cpu i bios.

Permalänk
Medlem

Koppla ur Moderkorts högtalaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MKB
Koppla ur Moderkorts högtalaren.

Japps, det antog jag att jag var tvungen till att göra... Men det verkar lite träligt. Vars sitter den på kortet, på baksidan så är det uteslutet att jag gör det nu, då sker det inte förrän vid nästa hårdvarubyte....

Det är alltså pip för att jag inte har något tangentbord kopplat också. Plus att den piper väl vid själva uppstarten också.

Permalänk
Medlem

högtalaren brukar sitta i en kontakt längst ner till höger på moderkortet.. kollar du noga och lyser med en lampa ser du att det står speaker brevid nån av kontakterna, dra sedan ut den kontakten och så var der kirrat.. inge mer ljud eller nått!

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem

men det går ju att stänga av i bios

Permalänk
Medlem

Ja, den piper vid uppstarten för att indikera om BIOS:et fungerar eller något liknande.. Det är inte svårt och koppla ur den högtalaren. Det är en sladd som sitter på moderkortet som du bara drar ut.

Dra ur speaker sladden bara. (Det kommer antagligen inte se exakt likadant ut, men väldigt nära och det står "Speaker" på sladden för dig med.. borde deg göra iaf)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MKB
Ja, den piper vid uppstarten för att indikera om BIOS:et fungerar eller något liknande.. Det är inte svårt och koppla ur den högtalaren. Det är en sladd som sitter på moderkortet som du bara drar ut.

http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2004/1215/11-fp...
Dra ur speaker sladden bara. (Det kommer antagligen inte se exakt likadant ut, men väldigt nära och det står "Speaker" på sladden för dig med.. borde deg göra iaf)

Ahh, stort tack, nu är det en tyst fröjd härhemma

Av någon konstig anledning hade jag förträngt den kontakten!