Windows hittar inte HDD.

Permalänk
Medlem

Windows hittar inte HDD.

Hejsan!
Jag har fått ett problem med min hårddisk. (Maxtor 6V250F0)

Saken är den att efter en helt vanlig omstart så kommer man inte åt disken i Win.

Windows har slutat hitta den i "Den här datorn."
BIOS hittar den, likaså Diskhanteringen. Dock ligger den som inte allokerad.
Jag har en massa viktig data, utan backup, som jag inte vill bli av med.

Skriv om ni tycker att informationen är flummig.
Ha det bra /Kalle.

Permalänk
Medlem

Sannolikt är filsystemet skadat.

Boota datorn med en reparations CD, tex Windows PE. Och kör tex Partition Recovery. Formatera inte, om du vill rädda data.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

Jag har precis kört Stellar Phoenix FAT & NTFS och där hittar jag alla mappar och filer. Men hur ska jag göra för att få tillbaka det till en partition?

Permalänk

ja jag skulle villja påstå att jag har ungefär detsamma problem med om efter en ominstallation av xp på en annan ny hårddisk valde vid installationen att inte formatera den hårddisken jag ville ha kvar men jag lyckades krångla ut en sak med nått jävla program att det var nån skadad bootsector men har ej fått till det heller skulle ha varit hur tacksam som helst om jag fått tillbaka det innehållet en hel del av det är viktigt men men får väl antagligen lämna det till nån expert(dyrt) eller fortsätta skriva och läsa i forum man hittar ju alltid någon som kan mer än vad man själv kan synd bara att ofta så beskriver dom det i termer man inte riktigt förstår är självlärd men långt ifrån nybörjare/trevlig midsommar

Visa signatur

När man inte tror det kan bli värre så blir de just det!