Opera tar inte fokus vid externa länkar under Vista x64

Permalänk
Hedersmedlem

Opera tar inte fokus vid externa länkar under Vista x64

Jag installerade Opera v. 9.22 b8800 på prov igår, eftersom jag ville se om några av problemen jag upplevt i tidigare versioner fixats till.
Ett väldigt frustrerande problem var definitivt kvar, nämligen att om jag trycker på en extern länk (exempelvis i Outlook) så tar inte Opera fokus (d.v.s. placeras överst) om det inte är minimerat. Sidan länken pekar på öppnas i en ny tabb och allt, men Opera är kvar bakgrunden.

Tänkte höra om fler upplever detta och om även ni kör Vista x64?

Permalänk
Medlem

Re: Opera tar inte fokus vid externa länkar under Vista x64

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Tänkte höra om fler upplever detta och om även ni kör Vista x64?

Jag upplever detta med både XP och XP x64 och använder Outlook 2007 samt Opera 9.21, Bygge 8776.

Ibland tar det även lång tid från det man klickat på en länk i Outlook till att Opera verkligen öppnar sidan. Händer samma sak dig?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Opera tar inte fokus vid externa länkar under Vista x64

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roggo
Jag upplever detta med både XP och XP x64 och använder Outlook 2007 samt Opera 9.21, Bygge 8776.

Ibland tar det även lång tid från det man klickat på en länk i Outlook till att Opera verkligen öppnar sidan. Händer samma sak dig?

Jag skulle nog ha utvecklat första inlägget lite och poängterat att jag aldrig haft problemet under Win XP. Nu när jag tänker efter tror jag dock att problemet fanns för mig även under Vista x86 (32-bit), som jag körde första månaden innan min x64-skiva kom.

Den där trögheten vid länkklick i Outlook har funnits ibland, men jag kommer inte ihåg närmare omständigheter.

Edit: Inga andra som kan kommentera beteendet?