Permalänk
Medlem

Varvtalsmätare för fläktar

Jag har flera fläktar per kanal på min fläktkontroll, men jag kan ju endast ha en rpmsignal per kanal. Ibland skulle det vara skönt att få reda på att fläkten håller rätt varvtal utan att plocka isär lådan och gissa.

Finns denna produkt? Eller hur går man tillväga för att bygga en?

Permalänk
Medlem

Du får väl helt enkelt lita på att det stämmer? förstår inte varför det inte skulle stämma om du kollar i något program eller på din kontroll.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Läser man lite nogrannare så förstår man att jag är ute efter att undersöka fläktar vars rpmsignal är ansluten till något. Det finns inga lediga uttag över.

Permalänk
Medlem

Hur många fläktar har du som du vill se rpm på? Enklast är förmodligen att köpa en till fancontroller.

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Medlem

8 stycken skulle jag gärna ha monitor på.

Permalänk
Medlem

Jag letar också lite lätt efter något som bara visar hur snabbt fläktarna snurrar, ingen styrning eller så altså. Har nämligen byggt egen fläktstyrning men hade varit lite fräckt att kunna se hur snabbt de snurrar på ett smidigt sätt.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<