Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
http://www.nyteknik.se/art/44016
http://shop.lenovo.com/us/notebooks/thinkpad/x-series
"10-plus hours battery life"
"Incredible battery life, plus new custom battery controls
Get up to 10 hours or more of battery life on X Series models equipped with the 8-cell system battery plus an optional ThinkPad X60 Series Extended Life Battery, which attaches via the docking connector. Select ThinkPad X61s models can run up to 12.5 hours with this same configuration.

And now, new ThinkPad X61 models provide even greater, more individual control over battery life. BatteryStretch, a new feature in Power Manager, lets you to make temporary selections in extreme situations to extend battery life beyond what your regular Power Manager settings might produce. If your battery is drawing down, BatteryStretch gives you an easy interface through which you can, for example, minimize the display refresh rate or disable certain wireless communications devices to help preserve the power you need to finish your work unplugged."

Fast det där blir ju två batterier, även om man kan ha båda inkopplade samtidigt.

Jag minns ju som sagt inte vad det var för dator (eller märke) jag såg det på, men var någon som hade rätt normal batteritid med vanliga batteriet, bättre med ett bättre och som sagt 11 timmar med det fetaste.

Men den var grym
Men undra vilken som man bör satsa på att köpa i såna fall

Permalänk
Avstängd

Av en macbook och en X61?

Måste du ha OS X (lagligt för enkelhetens skull)? Macbook.
Om inte, är du student så du kan få bra rabatt på X61? X61.
Om inte, känner du någon student som kan köpa en X61 åt dig? X61.
Måste du betala fullpris för en X61? Macbook.

Svårare än så är det väl inte? =P

Permalänk
Medlem

Jag har fått min macbook pro nu och har aldrig varit mer nöjd med en laptop. Trots sina 15.4" känns den faktiskt bärbar till skillnad från min gamla asus a6ja
Tror dock inte att det är läge att köpa en macbook just nu. Skulle tro att nästa uppdatering blir ganska omfattande och det är troligen inte långt kvar dit.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

NiV3Rt: Har inte Macbook Pro nyligen uppdaterats? med 2,4ghz cpu osv. eller var det macbookarna ? hmm... jag satsar på att det kommer en ny mbp uppdatering i samband med leopard lanseringen.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
NiV3Rt: Har inte Macbook Pro nyligen uppdaterats? med 2,4ghz cpu osv. eller var det macbookarna ? hmm... jag satsar på att det kommer en ny mbp uppdatering i samband med leopard lanseringen.

Macbook pro uppdaterades i Juni har jag för mig. Ungefär samtidigt som vanliga Macbook om jag inte minns fel. Men skillnaden är att MBP fick en stor uppdatering med santa rosa, nytt grafikkort och bättre skärm, medan vanliga Macbookens uppdatering inte var så omfattande. Skulle tro att nästa Macbook får intels "nya" grafikkort, santa rosa och LED-skärm

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

då kommer jag vänta ett tag
men när kommer den uppdateringen någon som vet ?