Ta reda på vilket ord som används oftast i ett textdokument?

Permalänk
Medlem

Ta reda på vilket ord som används oftast i ett textdokument?

Jag har en lite udda fråga:

Kan man på något sätt få reda på vilket ord som används oftast och vad ordet är i ett textdokument? Vilket program kan tänkas ha stöd för detta?

Vilken typ av dokument spelar eg ingen större roll så länge man kan kopiera text till från det.

Tack på förhand.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

hah nice, jag har precis skrivit ett sådant vad ska du ha det till?

Använd Sorter och lämna filnamnet som argument. Det är egentligen skrivet för nummer så du kan få lite problem med teckenkodningen.
http://iveqy.com/iveqy/uploaded/a18a170ce3a67656f64c271796fd0...

Jag kommer vara bortrest, vet du inte hur man hanterar ett javaprogram fråga någon annan här.

Permalänk
Medlem

Wow nice

Har ju läst lite Java så jag ger det ett försök.
Ska ha det för att skumma igenom texter för att se om de är av något intresse för mig.

Men jag kommer inte åt filen.

The requested URL /iveqy/uploaded/a18a170ce3a67656f64c271796fd0226.bz was not found on this server.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk

Eftersom man ej kommer åt sidan.

Jag vet en sida där man kan kolla läsbarhetsindex, iaf så står det hur många gånger varje ord är med i texten. Rangordnat med det mest förekommande ordet först.
http://www.lix.se/
Meningen med den finessen där är att man bör undvika vissa ord i rapporter, såsom så och man.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Det saknades en två, så nu funkar länken. Är du intresserad så kan du få källkoden med (den är rätt enkel) så kan du ju alltid skriva om det så som det passar dig.

Permalänk
Medlem

Tack båda två, ska kolla hur det funkar.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen