Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Använda laptopskärm till annat...

Permalänk
Medlem

Använda laptopskärm till annat...

Ja jag undrar om man kan använda ens laptopskärm till någon annan maskin tex PS3, DVD spelare etc, alltså om man kan koppla in något via DVI/VGA protarna och sedan har ett program som vänder hela processen men inte belastar något i datorn bara använder skärmen.

Antar att de inte går men om det gick vore det suveränt!(Ja jag vet att jag kan plocka av skärmen från laptopen men det är bara jobbigt!)

P.s det gäller datorn i min sign.

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk

Om du menar att du vill använda laptop LCD'n till PS3 till exempel och köra från VGA/DVI ut till en extern monitor och köra laptopen på? Det låter ologiskt om det skulle fungera.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Ja använda laptopens skärm till PS3:an eller vad du nu vill.... genom någon av utgågnarna

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Ska du använda datorn samtidigt, eller ska du bara åt skärmen?

Permalänk
Medlem

Har datorn någon videoingång då? Att köra genom tex d-sub-utgången funkar ju inte såklart.

Permalänk

Du menar ingång hoppas jag? Du kan inte koppla in tex en PS3 till en utgång på din dator.
Dock så behöver du i minsta fall ett tv-kort/videoingång. Men det åter väldigt tveksamt.

Permalänk
Medlem

Jag vet att det nog inte går blev bara intresserad :D, grejejn är att jag kan ta av skärmen och koppla den så det går att anv'ända den som en vanlig LCD skärm(lite haxX0r skillz), dock så äre ju lite knäppt då har man ingen skärm till laptopen.

Vi kan nog strunta i denna tråden nu eftersom ingen direkt vet något :D, Google sa inget vettigt heller.

MODDERATOR LÅS ELLER TA BORT TACK!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk

Skaffar du et kontrollerkort som kostar mer än än en lcd skärm så kan du koppla det sen

Permalänk
Medlem

hahaha get the point

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser