Permalänk
Medlem

PCI-E kabelfråga

Har skrivit i grafikkortsdelen om min bror som har problem med sitt nya 8600GTS. Han får ingen bild när han stoppar i grafikkortet. Men min fråga är nu angående en kabel som ser ut såhär

En sån kabel fick man med till 8600gts, jag undrar nu hur skiljer sig en sån kabel åt jämtemot en vanlig PCI-E kabel direkt från nätagget?
För jag läste nämligen på ett forum att en killes problem försvann när han bytte kabel från PCI-E kabeln från nätagget till den som är på bilden. Tycker detta låter mystiskt, eller kan det mycket väl vara så?

Permalänk

Nej så kan det inte vara, PCI-E adaptren man får med ska bara användas om man saknar PCI-E kontakter på nätagget. Det måste vara något annat som är fel...

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

Lånar tråden. Jag har exakt samma problem!

Jag får ingen bild fast jag har testat både med PCI-E adapter och den direkt från nätagget.

Vad kan vara fel? Snälla hjälp!

Edit: Läste att det kan vara o-kompatibelt med analoga skärmar. Våran skärm "blippar" mellan digital och analog först, men sen dör det bara. Vad kan vara fel? Kanske är värt att tillägga att jag kör med DVI, finns ingen annan kontakt utom tv-out på grafikkortet.
Snälla hjälp fort!