Permalänk
Medlem

Vad heter detta på svenska...

Vad heter detta på svenska

http://en.wikipedia.org/wiki/Out-of-band_management

?

Lite tveksamt vilket forum det skulle hamna i, men denna kändes bäst.

Visa signatur

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Permalänk
Medlem

Har då alltid kallat det för OOB (out of band) på svenska med, även om det nu inte är svenska

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna peka mig någonstans där det går att köpa ett sånt kort i Sverige? Gärna Stockholm.

Visa signatur

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Permalänk
Medlem

De är vanligtvis tillverkarspecifika, så kolla på hemsidan för den som gjort servern, en del har instickskort som är någorluna generella och funkar med de flesta maskiner som har IPMI, men vill du har någon garanti om att det skall funka så är det till att handla från samma tillverkare som maskinen.

Anledningen är att IPMI är en standard för interfacen, hur dessa sedan är implementerade varierar kraftigt, det finns även en del som kallar dessa "RILO" kort, det är egentligen samma sak.

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths