Permalänk
Medlem

Lenovo 220 problem.

Hej,Har precis fått hem min lenovo 220 och stött på lite problem.. för det första kan jag inte plugga in den blå signalsladden för det är "pigg mot pigg" sas vid moderkortet (asus p5n-d) , går det att köpa nån adapter för ett sånt uttag eftersom det tydligen inte följde med? hursomhelst pluggade jag i resten av kablarna-usbn och den till grafikkortet , när jaq startade sedan så var skärmkvaliten oskarp och väldigt rödtonad , installerade drivrutinerna och försökte sedan trycka på "adjust image automatically" som inte svarade...
Löser det sig om jag fixar den blå sladden eller ska det fungera ok med bara de två andra i ochså? Måste jag kalibrera skärmen manuellt? , ska det inte gå automatiskt?

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Ändrade till nativeinställningar vilket var en viss skillnad! , men gör det någon skillnad om kan kör analog kontra digital input? drivrutinerna var ju till analog.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acephale
Ändrade till nativeinställningar vilket var en viss skillnad! , men gör det någon skillnad om kan kör analog kontra digital input? drivrutinerna var ju till analog.

Jag tror du kan fixa till rödaktigheten genom att trixa lite, min första hade också en rödaktig ton som gick och "färga bort". Däremot var det klart svårare och få bort suddigheten (har inte lyckats med det). Har testat lite med andra skärmar och där går det och ställa in skärpa på en av dem men hitta ingen sådan inställning på lenovon.
Default så installeras drivrutiner för analogt, man får välja digitalt men jag har aldrig varit med om en skärm som man skall behöva installera drivrutiner för att få skärpa samt att det inte gjorde någon skillnad för de skärmar jag testat.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.