Virtuell skrivare - Spara utskrivna dokument som filer?

Permalänk
Medlem

Virtuell skrivare - Spara utskrivna dokument som filer?

Hej!

Jag söker efter en mjukvara som kan installeras som en virtuell skrivare och låter mig spara i formatet PDF eller direkt till DOC. Exempel på program som kostar är; http://www.eprintdriver.com/what-is-a-printerdriver.html samt http://www.miraplacid.com/mp/

Datorn som jag ska skriva ut ifrån har inga administratörrättigheter, så ingenting som ska installeras kommer att fungera. Microsoft Office Document Imaging har jag redan, men den klarar bara .MDI (som inte fungerar att editera eller konvertera) samt endast monokroma .TIF.

Tack på förhand!

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Oj, det enda jag kan föreslå (och som vi har här på jobbet) är CutePDF - men det måste tyvärr installeras på burken Det kanske finns nån "lite"-version av samma program, eller PortableApps-version som du kan köra direkt från ett fickminne.

Permalänk
Medlem

PDFCreator finns.

Alt om du inte sitter i vista så kan du installera ghostscript tillsammans med redmon.

Permalänk
Medlem

Det är en stor skillnad på PDF och Doc.

PDF är till för att publicera dokument som [i]inte[/ii] ska gå att ändra dess grunddata.

Doc är tvärtom till för att skriva och redigera i befintlig data.

Så först måste du bestämma dej vad du vill göra med dokumentet när du har "skrivit ut" det.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Om du inte kan installera, hur kan du då lägga till en skrivare?
Är några av dina befintliga skrivare uppsatta med en ps drivrutin?
Isf kan du skriva ut till Postscript som det finns flertalet progamvaror som kan konvertera till pdf.

Permalänk
Medlem

Mr_Lazy: Sant. Men jag vet att PDF går att "editera" vad gäller text. Helst är det ju DOC jag vill ha ut.

pucko: Jag har nätverksskrivare jag kan lägga till. Så förmodlingen är det som du säger. Har du något program du kan tippsa om?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zapher
Mr_Lazy: Sant. Men jag vet att PDF går att "editera" vad gäller text. Helst är det ju DOC jag vill ha ut.

pucko: Jag har nätverksskrivare jag kan lägga till. Så förmodlingen är det som du säger. Har du något program du kan tippsa om?

Ghostscript brukar jag använda.

Ser att du är programmerare enl signaturen. Vill du få det lite halv automatiskt kan du ju även göra som jag gjort vid något tillfälle för att automatisera det hela. (I mitt fall var syftet att lagra alla utskrifter som pdf i en databas innan den nådde den riktiga skrivaren)

Dvs. 1. Sätt upp en TCP/ip skrivare med postscript drivis skrivare mot localhost

2. Skriv ett program som lyssnar på port 9100 och tar datat och sparar till fil. På onDisconnect så anropar du ghostscript och Konverterar till pdf.

När det gäller ghostscript så titta lite å api't
http://www.ghostscript.com/doc/current/API.htm