Portabel DVD-spelare och film från USB-hdd?

Permalänk
Medlem

Portabel DVD-spelare och film från USB-hdd?

Ska köpa en portabel DVD till ungarna att ha i bilen och siktar f.n. in mig på Nextbase SDV97-ACB (http://www.nextbase.se/se/products/1/040/SDV97_ACB.html).

Spelaren kan läsa från USB står det och jag utgår från att USB-minnen inte är några problem. Hur är det däremot med USB-hårddiskar, kan jag spela filmer från sådana? Kanon om någon vet för just ovan nämnda modell men rent generella erfarenheter skadar inte heller.

Som info har jag ställt frågan till Nextbase själva via mail men ej fått svar ännu. Kommer det lägger jag givetvis ut i denna tråd.

Edit: Nu fick jag faktiskt ett svar från tillverkaren. Inte direkt lätt att agera helt med detta som grund men ändå:

"Det fungerar USB-minnen. USB-diskar kan fungera, men det är inget vi kan garantera. Vi har testat en del och ca. 15% av de diska vi kört har funkat så det är lite vanskligt."

Så blir den givna följdfrågan: Varför skulle vissa fungera medan andra inte gör det? Det jag kan tänka mig är att vissa filsystem kanske inte gillas men i utöver det? En disk är väl en disk?