Microsoft slutar sälja Windows 3.11

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dracc
Det får mig att tänka på Windows 98.
Minns att man vid inloggningen kunde trycka "Avbryt", så var man helt plötsligt inne i systemet.

Var så på windows 95 (och ME?). Men de operativsystemen hade väl ingen abition att vara fleranvändersoperativsystem. "Inloggningen" var väl bara om man ville ha sina personliga inställningar (typ musmarkör och bakgrundsbild?).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PeSi
Dricksprit: Har du verkligen Windows 1.0 på diskett eller är det spriten som talar?

Den äldsta Windows versionen jag kommit i kontakt med är 2.1; Det var egentligen en liten katalog som jag hittade i en dator med endast en körbar fil som hette win.com. Man fick fram ett fönster på skärmen med några ikoner som kunde starta DOS-program. Jag kunde inte begripa vad man skulle ha det till när man startade programmen mycket snabbare från DOS-prompten.

Om du verkligen har Windows 1.0 så skulle jag väldigt gärna vilja ha en kopia. Jag tror inte Microsoft kommer att stämma mig även om jag saknar licens till den.

Hare/PeSi

Uppdatering: Disketerna finns kvar, dom ligger dock i flyttkartonger uppe i Sthlm, jag är nere i Skåne. Men när jag fått tag på dom ska jag göra va jag kan för att kopiera upp dom.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |