Bästa Chassit för max 1800 kr

Permalänk
Medlem

Bästa Chassit för max 1800 kr

Hej!
Har en liknde tråd fast med lite mer lian-li inriktining.

Ska bygga en helt ny dator om en månade eller så och har det mesta klart för mig förutom chassit ...

Nu har jag tänkt såhär:
Vilket är det bästa chassit du kan få för max 1800 kr?

Det ska uppfylla följande krav:

* Schsst byggkvalité
* Tyst (eventuellt dämpat på ngt sätt och helst lucka)
* Bra kylmöjligheter
* Möjlighet till bra kabeldragning
* Skall rymma ett ATI HD4870 X2 (ev. 2 st i framtiden)

Ja vet att redan Antec P182 är en given kandidat som med råge uppfyller mina krav, men vad finns det för motståndare?

Jag är inte inspårad på ngt speciellt märke så alla märken och åsikter är varmt välkomna!

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk

Mozart TX
Valfritt Lian-Li
Thermaltake gör trevliga chassin dom med.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att Lian Li PC-B25B är sjukt snygg. Kolla in det.

Här finns SweClockers egna recension: http://www.sweclockers.com/artikel/6025-lian_li_pc-b25

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Cosmos 1000 är ett trevligt chassi.
Kostar under 1800.
Har själv ett sånt och man känner kvaliteten.
Ett grymt bra chassi.
Kabeldragningen är dock lite omständig.
Men vad gör det med en så bra kvalitet.

Permalänk
Medlem

Har både kollat på Lian-Li B25 och CM C 1000, men hur pass dämpat och tyst är

B25 egentligen, för han skriver ju i artikeln att det inte är det tystaste Lian-Lit han har testat vilket är det isf?

När det gäller Cosmos 1000 så gillar jag det solida intrycket, men skräms samtidigt lite av hur stort det är, och så är kabeldragningsmöjligheterna inte det bästa af jag har förstått.

men tack för så snabba svar!! Men kom gärna med fler

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

Jo, det känns robust.

Visst är det inget litet chassi, men så stort är det inte.
Inte så sjukt stort. gillar den robusta känslan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaffer
Jo, det känns robust.

Visst är det inget litet chassi, men så stort är det inte.
Inte så sjukt stort. gillar den robusta känslan.

Okej, tycker det bara har sätt väldigt stort ut på bilder å så, men det är bra att det finns plats å bygga i!
Sedan är ju en av fördelarna med C 1000, hårddiskvagorna som jag tycker verkar vara väldigt bra och smarta och sedan upphängningen av Nätaggrigatet.

Är det någon som har erfarenhet av ett Lian-Li B25 pch kan ge lite för och nackdelar med det?

Det var någon som tipsade om Termaltake chassin, och det är väll säkert bra å så men har inget större förtroende för dem vad det gäller kvalité och smarta lösningar, kanske det har skärpt sig och jag har fel men då år ni motbevisa mig!

Följande chassin har det tipsats om:

Cooler Master Cosmos 1000

Lian-Li PC-25B

Recension

Thermaltake Mozart TX

Av dessa är et nog Lian-Li:t som tilltalar mig mest, om man ska jämnföra internt så vilket är bäst av
Lian-Li PC-25B
och
Lian-Li PC-A10

Fler förslag från olika tillverkare är varmt välkomna!

Tack!

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

P182 har ingen nämnt, tar du bort översta HDburen så rymmer det dina grafikkort som uppfyller samtliga krav.

NZXT Whisper - Som P182 fast bättre och större, i alla fall i teorin

Lian-Li chassin finns det gott om, även bra men tror du kommer hamna ganska högt i pris för att få samma funktioner som P182 erbjuder.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
P182 har ingen nämnt, tar du bort översta HDburen så rymmer det dina grafikkort som uppfyller samtliga krav.

NZXT Whisper - Som P182 fast bättre och större, i alla fall i teorin

Lian-Li chassin finns det gott om, även bra men tror du kommer hamna ganska högt i pris för att få samma funktioner som P182 erbjuder.

P182 har jag redan räknat med och det vet jag att det är ett väldigt bra chassi!

NZXT Whisper vet jag inte så mycket om mer en att NZXT;s chassin brukar vara lite sådär i byggkonstruktionen, men de kanske är bättre på Whisper?

Sedan vet jag att om man ska ha ett Lian-Li som motsvarar P182 så måste man gå upp emot 2000 kr

Det lian-li som mest liknar P182 är ju då A10 som jag har länkat till längre upp.

Tack för dina förslag Typhonos!

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk

Glöm inte PC-V1100 Plus II verkar vara som ett p182 ungedär fast snyggare om du frågar mig och väger 4-5kg mindre

http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=2088&session=97296...

Permalänk
Medlem

Helt klart Lian-Li, kvalitet in i minsta detalj

Visa signatur

For you my love

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Själv tycker jag att Lian Li PC-B25B är sjukt snygg. Kolla in det.

Här finns SweClockers egna recension: http://www.sweclockers.com/artikel/6025-lian_li_pc-b25

Jag har Lion Li B25b och jag kan skriva upp på att den är snygg och väl byggd. Om du vill ha tyst så byt då alla org. fläktar.

Visa signatur

Dell XPS 9510, LG OLED48CX