Left 4 dead-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Nån som vet hur man får fram consolen på Left 4 Dead med svenskt tangentbord? Jag kan fan inte få fram den då tangenten (~) inte sitter där den ska göra på svenskt tangentbord

högerklicka på l4d i steam och välj properties och sen set launch options, där skriver du -console, sen så startar du spelet då kommer konsollen vara uppe ifrån början i konsollen så skriver du bind "F12" toggleconsole, vilket gör att du kan få upp konsollen genom att trycka f12, men du kan förstås byta ut f12 till nån annan knapp
(direkt taget från pc gamer )

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kdid
Kanske har nämnts tidigare, men http://www.l4dmaps.com rekommenderas. Custom-kampanjer mm. Ger mycket ny spelglädje.

Jo, jag har tagit ner en del därifrån. Finns fler av den typen av sidor www.l4dmods.com är en annan. Back to School är en bra mod fast bara i beta stadiet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
högerklicka på l4d i steam och välj properties och sen set launch options, där skriver du -console, sen så startar du spelet då kommer konsollen vara uppe ifrån början i konsollen så skriver du bind "F12" toggleconsole, vilket gör att du kan få upp konsollen genom att trycka f12, men du kan förstås byta ut f12 till nån annan knapp
(direkt taget från pc gamer )

Tack, jag har även fått hjälp från annat håll. Det lustiga är att jag bara kan få upp konsolen när jag startat ett spel. Man kan ju göra som du sa också eller lägga till det i genvägen direkt så att det ser ut så här C:\Spel\Steam\steam.exe -applaunch 500 -console ,men stänger man rutan får man inte upp den i menyn igen utan som jag sa bara när man startat ett spel

[Edit]
Hmm, det funkar nu på det sättet du sade, det gjorde det inte förut, skumt :confused:. Tack för tipset

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jo, jag har tagit ner en del därifrån. Finns fler av den typen av sidor www.l4dmods.com är en annan. Back to School är en bra mod fast bara i beta stadiet

Tack, jag har även fått hjälp från annat håll. Det lustiga är att jag bara kan få upp konsolen när jag startat ett spel. Man kan ju göra som du sa också eller lägga till det i genvägen direkt så att det ser ut så här C:\Spel\Steam\steam.exe -applaunch 500 -console ,men stänger man rutan får man inte upp den i menyn igen utan som jag sa bara när man startat ett spel

[Edit]
Hmm, det funkar nu på det sättet du sade, det gjorde det inte förut, skumt :confused:. Tack för tipset

du kan också gå in i l4d mappen, där finns det en mapp som heter cfg, gå in där så hittar du en fil som heter config.cfg, öppna den med t.ex notepad eller vad den heter och så hittar du den här delen:
bind "`" "toggleconsole"

där byter du bara ut ` mot valfri knapp, sen så sparar du den, då har du ändrat konsoll knappen permanent(om du inte ändrar själv då alltså)

Visa signatur
Permalänk

Jag har problem med fps, får omkring 50fps ibland ner till 35 när jag maxxat allt i 1680x1050 med min dator i sign, är inte det lite väl lågt? Har de 9.7 drivrutinerna. Kollade med fraps och "console fps".

Visa signatur

Antec 300 | AMD Phenom II 955BE @3.4 GHz | XFX Radeon 4890 XXX 1GB | 4GB DDR3 1333MHz |Corsair 650 Watt | Asus M4A78T-E AM3 | WD 640GB | Win 7, 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kdid
Kanske har nämnts tidigare, men http://www.l4dmaps.com rekommenderas. Custom-kampanjer mm. Ger mycket ny spelglädje.

Gillar Sagan om ringen mapen

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Nya camping ute nu Crash Course , ska bli skoj.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Nya camping ute nu Crash Course , ska bli skoj.

Nu? Nej. Inte så vitt jag kan se iallafall.

EDIT: AHHHH, SPELA!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Nu? Nej. Inte så vitt jag kan se iallafall.

Jo.. (:
Starta om spelet så tankas det ner.

Och segt går det =/

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Väldigt kort chapter iaf, märks att det har satsat på L4D2, iaf inte haft prio på denna.

Hoppas att L4D2 har lite uppdaterade effekter och grafik annars känns det inte som så mycket nytt bara för att det kommer lite vapen och banor.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Lirat vanliga l4d på LAN fyfan va kul det var Men dock nerladdad version.
Men måste det inte vara riktigt långtråkigt efter ett tag? (Syftar på att lira på nätet med köpt.)

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Går djävulskt segt... 100 KB/s i snitt =/

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXizoR
Lirat vanliga l4d på LAN fyfan va kul det var Men dock nerladdad version.
Men måste det inte vara riktigt långtråkigt efter ett tag? (Syftar på att lira på nätet med köpt.)

Tro det eller ej, men i mina ögon blir det aldrig långtråkigt. De banorna som följer med vid köp blir aldrig tråkiga oavsett hur många gånger man än spelar dem. Sedan finns det massvis med custom maps på http://www.l4dmaps.com/ så detta spelet håller hur länge som helst. Blir ett köp av L4D2 på releasedagen!

Edit: Min download av Crash Course har stannat upp helt nu

Permalänk
Medlem

Haha, vi hade ordnat en Left 4 dead date 20:00 och skulle spela några customs och vad händer? Steam börjar uppdatera och hindrar oss från att spela, fy faaan vad jag hatar sånna grejor..fuck...

Edit: Iaf, L4d på steam för Eur 15.

Permalänk

Vilken besvikelse Crash Course var Tog typ 15 min att klara. Hoppas att nästa DLC innehåller lite nya vapen och sånt roligt istället!

Permalänk
Medlem

Nu går det att göra pre-order på Left 4 Dead 2, så får man tidig tillgång till demot samt ett exklusive basebollträ ingame

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Väldigt kort chapter iaf, märks att det har satsat på L4D2, iaf inte haft prio på denna.

Hoppas att L4D2 har lite uppdaterade effekter och grafik annars känns det inte som så mycket nytt bara för att det kommer lite vapen och banor.

Nja, de har ju sagt i intervjuer att den är för att Versus-matcherna ska gå lite snabbare. Det kan kännas segt att sitta i 2 timmar och spela Versus på samma bana, nämligen.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoparPerformance
Jag har problem med fps, får omkring 50fps ibland ner till 35 när jag maxxat allt i 1680x1050 med min dator i sign, är inte det lite väl lågt? Har de 9.7 drivrutinerna. Kollade med fraps och "console fps".

Jo det låter lite väl lågt. Har själv ett HD4890 med en liknande proccesor som din och min FPS ligger cappad på 60 hela tiden förutom väldigt intensiva scener då den kan droppa under lite.

Visa signatur

| Coolermaster HAF Miditower | KFA2 GTX 570 800/2000 | Intel i5 2500k @4GHz | 8GB DDR3 1600MHz | Windows 7 64-bit |

3DMARK11 Score: 6270

Permalänk
Medlem

Bara jag som har det jobbigt med att få igång spelet att fungera felfritt?

Spelar ingen roll vad det är för server man är inne för det håller på att krascha och så stängs mitt modem av. Det är inget nytt då det är många som har problem med att spelet kraschar efter några minuters spelande och sen stängs modet av.

Jag har försökt med att öppna portar osv men det vill helt enkelt inte funka. Jag har kunnat spela i 6 minuter endast hittills sen DLCen släpptes.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Bara jag som har det jobbigt med att få igång spelet att fungera felfritt?

Spelar ingen roll vad det är för server man är inne för det håller på att krascha och så stängs mitt modem av. Det är inget nytt då det är många som har problem med att spelet kraschar efter några minuters spelande och sen stängs modet av.

Jag har försökt med att öppna portar osv men det vill helt enkelt inte funka. Jag har kunnat spela i 6 minuter endast hittills sen DLCen släpptes.

Har det alltid kraschat eller bara efter Crash Course? Mitt kraschade hela tiden tills jag läste tipset att stänga av Multicore Rendering i Video options. Funkar bra efter det förrutom när min trådlösa router strejkar, men det gör den ibland annars också.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
Har det alltid kraschat eller bara efter Crash Course? Mitt kraschade hela tiden tills jag läste tipset att stänga av Multicore Rendering i Video options. Funkar bra efter det förrutom när min trådlösa router strejkar, men det gör den ibland annars också.

Det har kraschat innan men det kraschade inte lika många gånger som det gör idag. Sen har jag alltid haft multicore stödet avstängt då det gav stabilare fps än att ha det på. Spelet har full tillåtelse för nätverkstrafik i windows brandväggen och det roliga är att när jag spelar single player kampanjer "alltså ingen online match" så ser jag att modemet ibland startar om sig några gånger i under en halv timma haha fast jag kan spela vidare utan några problem :D.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Avstängd

Crash Course var en tråkig bana tycker jag. Det finns bättre banor som användare har gjort

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Vilka är de bästa användarskapade banorna som finns ute nu? Kan någon länka några?

Permalänk
Avstängd

Death Aboard 7.0 är en bra
Zelda är en annan som är både äventyr och zombiekilling

http://www.l4dmaps.com/
http://www.l4dmods.com/index.php?option=com_joomloads&view=ca...
är ett par länkar. Betygen ser du själv hur bra dom är

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Tack så mycket! Ska testa några av dem nästa gång jag och polarna tar en runda

Permalänk
Entusiast

Jag och ett par polare drog precis vårt första guld. Och inte vilket guld som helst, drog på 6 minuter extra därefter

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Funderade lite på hur man får tag på moddar till det här. Spelade en bana med lasersikten och eldammo och lite sånt och det var riktigt trevligt även om det var lite väl lätt. Skulle vilja prova att köra en dedicated server och slänga in lite mods. Men jag hittar fan ingenting vettigt om det