Permalänk

TV, Surround och Xbox 360.

Hejsan, behöver lite hjälp här!

Det jag söker är efter en teve som kostar under 5000:-, självklart gärna så billigt som möjligt och den skall vara 32".
Jag skall ha den till xboxen och till filmtittande så det är väl här problemet kommer. På min gamla teve så kan man inte lira två stycken på xboxen eftersom bilden blir _RUSKIGT_ dålig så det skall vara bra bild när man spelar två stycken. Nästa problem är min gamla bio anläggning.
Är inte så kunnig men hoppas att ni kommer förstå nu när jag försöker förklara.

Så här ser det ut nu:
Boxer -> (Scart) Teve
Boxer -> Surround, med hjälp av en röd och en vit ingång på boxern som sedan kopplas in i röd och vit på surroundet.
Xboxen -> "Gul" sladd till teven och röd och vit till surroundet.

Jag vill självklart ha kvar min surround anläggning men vet inte om det är för gammalt för att användas till nyare teve-apparater och jag vet inte riktigt hur man kollar på nya teve-apparater hur det är.

Hjälp uppskattas verkligen. Tack på förhand /Emil

Permalänk
Medlem

Rent generellt sett, i dessa storlekar så tycker jag att du ska satsa på antingen Samsung eller Sony på grund av att de har full pixelgaranti. Philips har också det, men enbart på deras 7- och 9-serier, och dessa är dyrare apparater.
LG har det också, men enbart på sina Full-HD apparater, och Full-HD i denna storlek är pengar i sjön.

Du får helt enkelt ge dig ut och titta lite i olika butiker och leta dig fram till en TV du tycker har bra bild.
Personligen skulle jag välja Sony framför Samsung då jag tycker att Samsung har alldeles för brusig bild, men det är så personligt vad man tycker.

Köper du en ny TV så kan du ha boxern kopplad som du har idag.
Enda skillnaden är att du kopplar in dina component-kablar (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6f/Component_...) in i TV istället för din gula sladd. Detta ger dig avsevärt mycket bättre bild.

De flesta av dagens TV-apparater har en vit och en röd utgång så du kan få ljud i ditt hemmabio även när du ser på vanlig TV-sändning.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF