Permalänk
Medlem

Spela film från datorn till TV:n

Hej,

Jag har kopplat min bärbara till min TV, så att jag kan spela upp filmer, när man kör vanliga filmer så blir det ju inga konstigheter när man kör kloning.
Men när man ska köra 1080p filmer, så måste man ju förlänga skärmen, så att man kan höja upplösningen på TV:n
Om jag då drar ut VLC till TV:n och dubbelklickar så blir det fullscreen, men då hoppar fullscreenen över till datorns skärm. Tar jag då bort fullscreen är VLC tillbaka på TV:n

Någon som vet vad detta kan bero på?

Visa signatur

A church divided, is no church at all.

Permalänk
Medlem

så ska det egentligen inte vara.
Själv hade jag problem med det mesta när det kommer till theatre mode mm i catalyst. Men i xp fungerar allt som det ska. Men att köra extended desktop och köra filmen i helskärm endast på tvn brukar för mig resultera i massa vsyncs problem så jag råder dig att köra theatre mode, eller motsvarande om du kör nvidia.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

jag som är ny till Vista, vad är detta för theatre mode man ställer på nvidia?
För jag antar att det endast gäller vista?

Visa signatur

A church divided, is no church at all.

Permalänk
Medlem

det är en inställning i vlc, gå in i (om du kör på svenska) verktyg - inställningar och sedan på gränssnitt så kryssar du Ur "integrera video i gränssnitt". Tools - interface - "integrate video in interface" på engelska. Sedan gör du som du gjort, då fungerar det

sen kan det löna sig att tanka cccp, ett codec-pack, och installera media player classic, där kan du ställa in hur många kärnor som ska användas. bra om du ska köra 1080p utan lagg.

Permalänk
Medlem

Klockrent! Får testa när jag kommer hem!

Tack för hjälpen!

Visa signatur

A church divided, is no church at all.