Permalänk
Medlem

Definitiva mustestet?

Det var en kille nånstans som hade testat möss väldigt grundligt. Han hade gjort nån snurrande apparat som han mätte acceleration och negativ acceleration på osv.

Testet tror jag dels kom fram till att vanliga optiska möss var (just då iaf) bättre än lasermöss. Dels kom det fram till att mx510 och mx518 (tror jag) var de bästa optiska mössen enligt de kriterier som testet hade specificerat.

Är det nån som har en länk till det testet, kan inte hitta det nu längre. Har det försvunnit från Internet?

Mvh,
J

Permalänk
Medlem

logitech kan ju drömma om att göra bra möss....
dom är ju dock förjävla gryma på tangentbord

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
logitech kan ju drömma om att göra bra möss....
dom är ju dock förjävla gryma på tangentbord

Hu? Då måste jag ha missat något, älskar deras möss. Har inte provat något annat märke, eller jag köpte en Intellimouse 3.0 och den va ju hemsk i konstruktionen. Köpte en mx518 istället och är nöjd

Permalänk
Medlem

Jag köpte min Intellimouse 3.0 våren 2002 och jag använder den ännu. Tycker den är väldigt skön faktiskt. Men jag har inte provat andra möss förutom såna där riktigt billiga för 99:- så det kan hända att jag bara är lyckligt ovetande omn hur en bra mus egentligen ska kännas.
Men min mus har ju onekligen varit hållbar iaf

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
logitech kan ju drömma om att göra bra möss....
dom är ju dock förjävla gryma på tangentbord

-.-

Mx518/510 är ju riktigt bra möss. G5 är väl okej om man vill ha en lasermus, vet inte hur G9 är. Har bara känt på den och den va väldigt liten ( kanske jag som har stora händer)

Visa signatur

|Gigabyte DS4| Q6600|Gainward 8800 GTS 512 MB| Corsair 520 W| Corsair XMS2-6400 2x2 GB 800 Mhz|Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail| ThermalRight Ultra Extreme |

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1741

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeebbZ
-.-

Mx518/510 är ju riktigt bra möss. G5 är väl okej om man vill ha en lasermus, vet inte hur G9 är. Har bara känt på den och den va väldigt liten ( kanske jag som har stora händer)

Dum fråga, men dom har exakt samma form (och knappar?). Menar du att det skulle vara en nackdel med att G5 använder laser?

Permalänk
Medlem

jag är kär i min g5 ;*) aldrig haft nån eller känt på någon bättre mus. men möss är ju en smak fråga oxå. man måste ju hitta en mus som passar ens behov och storlek , hehe. man kanske inte använder den till att konstiga snurriga apparater.

Visa signatur

| Win 10 | Fractal Desingn R4 | i5 3570K@4.2 | asusP8z77-v | 16gb corsair 1600cl9 | asus 1070 oc | NXT 750w | Noctua NH-D14 | Samsung SSD500Gb evo |

Permalänk
Medlem

Tack för alla hjälpsamma svar, själv är bäste dräng tydligen och med det sagt så har ni länken till testet här:

http://www.esreality.com/?a=longpost&id=1265679&page=1

Håll till godo,
J

Ps. Länken ovan är alltså till det definitiva mustestet, det testat laser och optiska möss, med olika inställningar osv. Obs, det är gammalt, men det är bra! Ds.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zecert
jag är kär i min g5 ;*) aldrig haft nån eller känt på någon bättre mus. men möss är ju en smak fråga oxå. man måste ju hitta en mus som passar ens behov och storlek , hehe. man kanske inte använder den till att konstiga snurriga apparater.

Har också G5 men tycker att mx518 är bättre. G5 ändrar hastighet av sig självt när man tabbar ned bf2 t.ex störigt som fasen.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1