Intel Core i7 920 SNABBARE en 975 Extreme ?!?!

Permalänk
Medlem

Intel Core i7 920 SNABBARE en 975 Extreme ?!?!

Hur är detta möjligt ?
Och är det sant att en 920 har samma grund som en 975 Extreme ?

http://cgi.ebay.com/WOW-SUPERCHARGED-Intel-Core-i7-920-950-96...

Han har tidigare sålt vissa Processorer för ca 300 dollar, och det är billigaren 975 Cpu!!!

Moderkortet är :

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=482535

Visa signatur

:D

Permalänk

han har ju gjort inbrott hos intel ofc.

Visa signatur

Arch Linux

Permalänk
Medlem

Ni som har en 920 hur mycket kommer ni upp till ?

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Högsta jag har sett på forumet för vanligt hemmabruk (inte benchmarking/entusiastklock) är 4,4. Finns massor som ligger på 4,2.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

OFF: haha sjukt lamt med musiken i annonsen, sitter på jobbet och fick lite blickar från folk runtomkring

Permalänk
Medlem

Hur kan man se på en CPU om den är bra eller dåligt genom sifrorna som fins på den?

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

man kan enbart göra det några månader efter lansering då folk har lekt färdigt med överklockning och då brukar börja framträda ett mönster på olika cpuer om vilka seriennummer som man bör köpa föratt ha en chans att kunna klocka högt men det är ändå aldrig en garanti

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Egentligen bör Extreme modellerna klocka högre i teorin då dessa troligtvis är handplockade.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Skall Jag satsa på Extreme eller på en av hans 920 ?
Har varit med på budgivningen men jag vill inte ge mer en $410.
En Extreme kan jag få för ca 5000kr
Va skulle ni göra ?

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Va skulle ni göra ?

Inget av det nämnda. Köpa en helt vanlig 920 och bra kylning.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

köp heldre en vanlig 920 med senaste stepping, men annars en 965 extreme, och sist en av hans processorer, jag tycker inte att hans klocks är särskilt speciella då 920 generellt är en mycket potent överklockare.

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

"100% Perfectly Working as Advertised + no DOA!"
Shit! Ingen death on arrival! Jag måste köpa den!!!
Seriöst så hade jag aldrig köpt något från en annons med den musiken. Vem är denna säljare som lagt upp CPUn? Ifall det inte är någon välkänd profil på något hårdvaruforum där han tidigare har presenterat sina resultat så är man väldigt naiv om man bjuder på denhär annonsen.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Håller helt med JoBu här. Spec då säljaren fått bra ratings från en massa påhittade konton!

Permalänk
Inaktiv

Hela annonsen ger mig dåliga vibbar, köp inte!

Permalänk
Medlem

Köp en 920 D0'a från antingen http://www.overclockers.co.uk eller så brukar man kunna be dom på alina välja ut så man får en D0'a också www.alina.se

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Fått upp min till 3.9ghz. Processorn blev dock för varm i spel såsom stalker, dead space, wow och det utan att jag får någon egentlig bättre spelprestanda.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Då satsar jag på en Extreme, har alltid köp Extreme från P4 Extreme till min nuvarande X6800, Efter som dom är handplockade.

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Då satsar jag på en Extreme, har alltid köp Extreme från P4 Extreme till min nuvarande X6800, Efter som dom är handplockade.

Kan någon ge mig en källa på att de är handplockade så skulle jag bli glad. Tack på förhand!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Ursäkta men var står det att det är en 920 specifikt? =/

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Ursäkta men var står det att det är en 920 specifikt? =/

Det gör det inte...inte vad jag kan se iaf.

Mitt första intryck av annonsen är att den känns oseriös..

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Kan någon ge mig en källa på att de är handplockade så skulle jag bli glad. Tack på förhand!

http://www.sweclockers.com/artikel/6188-fran_sand_till_krets_...

Visa signatur

Balle

Permalänk
Hedersmedlem

Den annonsen känns som om han vill plocka pengar på någon stolle med mycket pengar

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hela annonsen verkar ju sjukt oseriös, jag skulle aldrig köpa något som marknadsförs på det där viset.
Köp en 920 och spara lite pengar, dom brukar gå att skrämma upp till 4-4,4ghz.
Och om du måste ha det allra bästa så köp en 975, dom går överlag lite högre än 920.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Ursäkta men var står det att det är en 920 specifikt? =/

Cpu-z screenerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tackar!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Då satsar jag på en Extreme, har alltid köp Extreme från P4 Extreme till min nuvarande X6800, Efter som dom är handplockade.

här kan du kika vad sweclockers medlemmar åstakommit med i7'or
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

själv tycker jag inte att en extreme är ett val förutom om man vill satsa på världsrekord med flytande helium. då den kostar runt 300% mer än en 920 men inte presterar i närheten av 300% bättre.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Om man jämför ett riktigt dåligt ex av en 975 och ett riktigt bra ex av en 920 så är det väl fullt möjligt att 920:an klockar högre än 975:an.
Sen så är dem ju exakt samma chip.

Så finns ingen anledning att betala mer för 975.
Om man nu inte vill betala enorma summor extra för några upplåsta multipliers...