Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Funderar på detta jag med. Står mellan K-62 eller Fractal's define R2! vad ska man välja =O hur tyst är ett k-62...

Hur tyst det är... tja... det beror ju på vilka fläktar och vilken hårdvara du kör i maskin Jag har 8 fläktar i min burk och en fläktkontroller. Vill jag kyla max så låter den som en kawasaki ninja vid 9000 varv och om jag drar ner allt(och ändå har bra temperaturer, som när jag inte spelar, renderar eller konverterar) så måste jag hålla andan och böja mig ner under bordet för att höra den.

Frågar du mig så är ju R2:an rejält mycket snyggare dock... jag köpte väl mest K-62 för att R2:an inte fanns i lager och jag orkade inte vänta.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Jag har 8 fläktar i min burk och en fläktkontroller.

Är det endast chassifläktar du räknar in? Bara nyfiken.

Jag tycker att min K-62 är relativt tyst men jag hade ett dell stockchassi med x1950xt innan så jag är nog inte rätt man att bedöma. Skulle gissa på att R2:an är ganska bra mycket tystare, den kommer ju med fläktkontroller och allt. Fixar man fläktkontroller till K-62:an lär den i och för sig bli närmare ljudlös den också.

Permalänk
Skrivet av Elaus:

Är det endast chassifläktar du räknar in? Bara nyfiken.

Jag tycker att min K-62 är relativt tyst men jag hade ett dell stockchassi med x1950xt innan så jag är nog inte rätt man att bedöma. Skulle gissa på att R2:an är ganska bra mycket tystare, den kommer ju med fläktkontroller och allt. Fixar man fläktkontroller till K-62:an lär den i och för sig bli närmare ljudlös den också.

Hah... nä, det är inkluderat de två fläktarna på NH-U12P samt ett ghettomoddat Radeon 5770 med en 140mm, men alla utom 120mm i bakkant är anslutna till fläktkontrollern(CPU-fläktarna via en splitter). R2:an har ju även ljuddämpningsmaterial från start. Med fläktkontrollern så är datorn nu i praktiken ljudlös om jag drar ner CPU och GPU långt ner och stänger av de andra. Har fortfarande schyssta temperaturer men om jag vill göra något stressande så kan jag också fläska på så datorn låter som en trimmad dammsugare på tjack och det blåser snöflingor ur toppen, nästan

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Jag funder på ett nytt chassi köp, och det är mellan k62 & define r2. Men läste att någon skrev att de 4 fläktarna som finns i k62 chassit har bara 3-pins kontakt. Och jag hittar bara 2st 3-pins kontakter på mitt P5N-E SLI mobo :/.

Finns det ingen adapter eller något för det? Surt om man måste köpa nytt mobo för att kunna koppla in fläktarna.

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Medlem

Du bör annars kunna koppla in dessa 3 pins kontakter direkt på PSU men då kan du inte styra dem från datorn utan måste ha en separat (de flesta gånger extern) fläktkontroll

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elaus:

Är det endast chassifläktar du räknar in? Bara nyfiken.

Jag tycker att min K-62 är relativt tyst men jag hade ett dell stockchassi med x1950xt innan så jag är nog inte rätt man att bedöma. Skulle gissa på att R2:an är ganska bra mycket tystare, den kommer ju med fläktkontroller och allt. Fixar man fläktkontroller till K-62:an lär den i och för sig bli närmare ljudlös den också.

R2 är definitivt inte ljudlös med krävande hårdvara, i och med den kassa kylningen utan sidofläkt kommer grafikkort varva upp högre än hos K62. Bättre att satsa på en bra låda från början och dämpa jämfört med en sämre färdigdämpad, investeringen är ingenting i långa loppet.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Hur bra kyler denna lådan i orginalutförande? Och hur bra är dammfiltren? Trevligt om man inte behöver städa den på tok för ofta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dammfiltren fungerar finemang i alla fall. De på fronten kanske är lite klumpiga att ta ur, men de gör sitt jobb.

Permalänk
Medlem

Hejs!

Jag sitter lite i en knipa nu då jag gärna vill köpa detta chassi. Det som gör mig fundersam är att jag har ett 4870x2 med accelero xtreme-kylaren monterad. Problemet med den är att den ger precis tre cm extra på längden och tar upp en extra pci-plats.

Tror ni att den passar i ett k-62?

Mvh
Lukas

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Tjena.

Har några fråga angående kontakterna till fläktarna, vad är det för sorts kontakter, 3 pin? Följer det med någon splitter eller borde man man köpa egen? Kanske en fläktkontroller?

Permalänk
Inaktiv

Gahulol: Det är 3-pin, kommer dock inte ihåg ifall det följer med någon splitter men jag skulle inte räkna med det.

Deathdancer: Det övre kortet bör få plats utan problem - det undre dock kan få problem om den är 3 cm extra lång (vet då iofs inte hur lång den är ursprungligen) då den placeras bredvid hårddiskställningen. Där finns kanske runt 3 cm utrymme mellan min GPU (ett 4890) och själva ställningen.

Permalänk
Medlem

Tror ni att det kommer bli för varmt med två 46gtx i k62 eller ska man satsa på haf 922/932

Permalänk
Medlem

beror på vad för grafikkort du har.
har du zotac eller evga så kommer luften ut ur chassit mitt pc-k62 chassi kom idag och mina grafikkort kommer på torsdag eller fredag pm:a mig på lördag om du vill veta

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

gigabyte 460gtx oc 1gb