Skrivet av AkUs:
Komplett har verkligen inte dålig service. Jag har nog med erfarenhet av att säga att komplett.se är något av det bästa i branchen när det gäller deras support/kundservice.
Iom att folk överreagerar så ställer sig normalt en handlare i försvars läge.
"Snälla, erkänn bara att ni ljög mig rakt upp i ansiktet. " Det citat 1guy visar bara vilken mogenhets nivå du ligger på, inte undra på att du får dumma svar av supporten när du kontaktar dem. Ta inte illa upp att du blir kallad 12 åring. Du själv som orsakat det, ingen annan.
Skrivet av AkUs:
Sluta hacka på komplett bara för att era GTX 480 blev pappers lanserade, så svårt att förstå?
Kan någon moderator låsa tråden, nVIDIA kören gråter bara för deras GTX inte kommer in när dom vill. Tycker inte komplett ska få stå till svars här för det inte finns kort att få tag på.
AkUs, sagt detta förut, men får väl säga det igen. Du är ett troll, även om du nu faktiskt inte är medveten om detta.
Vet inte varför jag lägger ner tid på att skriva till dig då jag vet att det är bortkastad tid, men gör det ändå.
Till att börja med.
Mailen jag skickade till dom innehåller inte otrevligheter av något slag, det var ett resultat av deras svar på mailen samt deras kundtjänst bemötande.
Jag hade (med goda anledningar) uppfattat det som att de ljög mig rakt upp i ansiktet, detta för att deras svar är luddiga och oklara.
Då detta kort skulle vara något jag använder mig av i arbetet så kostar det mig pengar att ha en leverans försenad med en månad, och eftersom komplett framställt det hela som om de faktiskt får in leveranser tidigare, men dessa går inte till mig (även om de nu hade lovat det) så är det såklart jag som kund blir förbannad.
Somliga kanske böjer sig framåt och drar ner byxorna när de möts av orättvisor ifrån företag, andra väljer att bemöta dessa.
Ifall ingen skulle ta en "fight" med företagen skulle de inte ens ha något kundsupport, det är tack vare folk som faktiskt bryr sig som de upplevelser du har haft med komplett har varit positiva.
Vad jag har lärt mig ifrån detta är ju att inte lita blint på komplett's svar vid bokning av produkter jag vet är åtråvärda, finns säkert ett par personer som finner tråden informativ och kommer ta en tänkare innan de beställare sådana produkter ifrån komplett, either way så är det alltid trevligt att ha alla kort på bordet innan man väljer den återförsäljare man ska handla av.
edit (tillägg)
Glömde poängtera ut det uppenbara för dig, även om din upplevelse av en kundtjänst är bra så måste inte alla andras upplevelse av samma kundtjänst vara det.
Ifall en kundtjänst är bra eller inte är inte fakta utan det är åsikt, och kommer skilja sig från person till person, du kan inte kasta ut saker som om det vore ren fakta och alla andra måste dela din åsikt.
/edit
Nu går vi vidare till andra delen av ditt inlägg.
Eftersom jag redan anser att du är ett s.k. troll håller jag mig kort, tvivlar på att du väljer att se någon logik i mitt argument hursomhelst.
Okej, så det du gör om vardagen är att sitta på ett forum klicka sig in på diverse forumstrådar för att hitta någon som skriver något positivt om Nvidia, det första du skall göra då är att gå till motanfall, intressant hobby.
Jag kan inte se hur mina inköp kan drabba ditt liv negativt, och det finns verkligen INGET för dig att tjäna på att klaga på vilka varor JAG väljer att köpa för MINA (inte dina) pengar.
Förklara gärna varför jag är en nvidia fanboy.
Det finns 0 trådar jag skrivit i där jag försökt starta ett flamewar med personer som köper sin gpu från ATI, jag har inget emot att somliga gör detta, och tycker ATI gör bra kort.
Däremot så är de flesta inlägg du gör på detta forum skrivna på ett provocerande sätt, där du skriker "fanboy" och på andra sätt försöker provocera fram svar ifrån berörda.
Ironin i det hela är att du inte bara ska kalla alla som köper produkter från Nvidia fanboy (låter kanske lite som du har en mindre romans med ATI på gång...) utan du är också en Mac användare.
Inte för att generalisera, men stereotypen av en mac användare är ju just en fanboy, någon som köper en produkt som kostar mer än vad den egentligen är värd och sedan slåss tappert för denna produkt.
Du har något emot mig för jag köper ett dyrt kort ifrån Nvidia, men du vill inte själv inse att ett köp av en Mac innebär även det mindre prestanda per spenderad krona.
Att visa känslor när en kundtjänst behandlar mig fel gör mig inte till en tolvåring, det gör mig inte heller omogen, om det är så du uppfattar mig kanske du ska ta en blick in i spegeln
Skrivet av Broder Truck:
+1 på det här inlägget. Trådskaparen var bland det mest bortskämda och gnälligaste jag varit med om. Skulle Komplett, hemska tanke, mista denna kund tror jag inte de står och gråter blod. Det Komplett gör är att de litar på sina leverantörer, vilka har stora bekymmer att skeppa ut de nya Fermi-korten. Distributörerna ser att de har kort på gång, meddelar Komplett om detta som uppdaterar lagerstatus/ingång efter det, men tji - leverantörerna hade visst ändå inte fått in några kort.
Ska du, TS, gnälla över detta och säga att "de ljuger dig rätt upp i ansiktet" så tycker jag att du förtjänar just det. Nu har dock inte Komplett gjort detta, då de inte kan göra annat än vidarebefordra vad leverantörerna säger. Läget är som det är, ska man tvunget ha CUDA får du väl kolla med något ställe som faktiskt ha det i lager, eventuellt hänga i något äldre CUDA-kort i burken fram tills dess att det iallafall finns kort på marknaden. Blir sjukt trött på allt gnäll och whinande i detta forum -.-'
Läs överstående svar samt resten av tråden.
Om du fortfarande är förvirrad kan jag göra situationen lite klarare för dig;
Pga bristfällig kommunikation fick komplett det att framstå som om de har ljugit för mig, även om detta inte visade sig vara fallet.
Komplett är fortfarande en direkt anledning till minskade intäkter för mig under iaf en halvmånads tid framöver och det är såklart jag är uppretad.
Finns ingen anledning att låsa tråden då den inte bryter emot någon regel och de enda personer som försöker få denna tråd att spåra ur är du samt AkUs, jag har inte på något sätt försökt provocera andra medlemmar på sidan.
Ifall distributörerna inte levererar sina kort till komplett är fullkomligt irrelevant i denna tråd, den handlade om att komplett fått det att framstå som om de får in en leverans 1maj, men inte tänkte skicka ett av dessa kort till mig, vilket skulle ha varit helt fel och oacceptabelt agerande ifrån deras sida.
Om du vill ta del av informationen i tråden eller inte är helt upp till dig, ifall tråden inte faller i smaken behöver du varken svara på den eller be någon att låsa den, du är inte mer än ett knapptryck ifrån att kunna lämna tråden.
Min åsikt om hela situationen (då den ändras med komplett's senaste inlägg) är fortfarande att komplett gjort fel, även om detta fel blivit mycket mindre än vad jag ursprungligen trodde det handlade om.
Pga bristfällig information så framstod det som komplett hade ljugit för mig, visade ju sig som sagt nu att detta inte var fallet.
Tycker deras support har bristfälliga kunskaper i att förmedla lättförstådd information och även om jag säkert kommer använda mig av komplett i framtiden undviker jag det vid varor de inte redan har ett stort antal av i lager.