Permalänk

Dela ut mapp på Win7 dator

Hej!

Jag försöker dela ut en mapp så jag kan nå den från min mediaspelare, Roxcore EZ-play HD men har inte lyckats. Jag kan se filerna genom att använda UPnP men det är för mig inget alternativ. Vad kan jag ha missat? Om det är till hjälp så har jag en Netgear cg 3100 router/bredbandsmodem. Tacksam för alla svar.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Dur senaste firmwaren? och samba pluginet?

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Dur senaste firmwaren? och samba pluginet?

Japp har den senaste från kjell. Sambapluginet är inbyggt i den senaste versionen. Jag kan komma åt disken i mediaspelaren från datorn, samt webgräsnssnittet men jag kan inte se mina mappar på datorn som jag har delat ut

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Har du någon annan dator som kan se det du delat ut?

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Har du någon annan dator som kan se det du delat ut?

Tyvärr så har jag bara en dator. ska kanske tillägga att jag kör wlan.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Jag lånar denna tråden lite. Ber om ursäkt om jag väcker en gammal tråd vid liv men jag har också problem med en EZ-Play produkt, dock har jag problem med modellen 'Stream' och inte 'HD' som trådskaparen pratar om.

Jag har en likadan router som trådskaparen har, en Netgear CG3100 från Comhem och jag har också försökt dela ut mappar från två olika datorer med Windows 7 utan resultat. Jag har inaktiverat alla mjukvaru-brandväggar och dylikt, jag har lösenord på min inloggning i datorn, jag har delat ut mappen med behörighet till både 'alla' samt min användare. Jag har även ställt aktiverat allt vad som heter utdelning via kontrollpanelen.

Har gjort likadant i båda datorerna och datorerna kommer utan inloggningsproblem åt varandras utdelade mappar och dess innehåll. Mediaspelaren EZ-Play Stream ser hemgruppen WORKGROUP och datorerna i hemgruppen men när jag försöker logga in möts jag med ett felmeddelande "Inloggning misslyckades".

Någon som kan hjälpa mig?