Permalänk

Problem med grafik

Jag har en Dell xps m1730 och fick problem med den igår.
När man kommer in i windows så blir bilden blå (inte bsod) och datorn hänger sig. Jag trodde att nåt kan ha knasat i windows så jag installerade om windows. Det funkar alldeles utmärkt helt tills drivrutinerna för grafik har installerats. Hämtade dem senaste från nvidia och det är samma med dem. I felsäkert läge funkar den hur länge som helst och borde inte vara nåt problem med värme.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk

Testa att köra med lite äldre drivrutiner.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

Testade men det funkade inte

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk

Intallerade om Windows?

Var det en helt fresh install med formatering, eller var det en reparation av Windows?

Gjorde du något speciellt innan?, installerade något ex spel/program/uppdaterat?

Testat o se om drivrutinen går att installera genom enhetshanteraren (ange sökvägen där drivrutinen är uppackad)

Permalänk
Skrivet av BoogieMan:

Intallerade om Windows?

Var det en helt fresh install med formatering, eller var det en reparation av Windows?

Gjorde du något speciellt innan?, installerade något ex spel/program/uppdaterat?

Testat o se om drivrutinen går att installera genom enhetshanteraren (ange sökvägen där drivrutinen är uppackad)

Japp installerade om windows.

Nej, datorn hade hängt sig när jag häromdan kom hem och skulle använda den. Jag hade fjärrstyrt den med min mobil när jag låg i parken och trodde att det kunde ha varit det så jag gick in i felsäkert läge och avinstallerade programmet. Har även testat fresh install. Både att installera senaste drivrutinerna och äldre.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk

Har du testat att installera drivrutinen manuellt via enhets hanteraren.

testa det,
hänvisa till sökvägen till de uppackade drivrutinerna, markera inf filen, då ska enhets hanteraren visa vilket kort/korten som finns på maskinen, är det blankt, det blir lite allvarligare då, då verkar det som något kan vara sönder.

ex: som det ska se ut.

Uploaded with ImageShack.us

När du kör en drivrutin som är självuppackande & installerar sig själv (.exe) så ser du ingenting.

Det jag menar är att ser du den i enhetshanteraren så finns ett kort, om inte, så kan det ha gått sönder.

Lite mek, men det är för att felsöka vad som kan vara fel.

btw, så förutsätter att maskinen inte är igenslammad med damm mm som orsakar värmerelaterade fel som kan gjort att den hängt sig, tänk på att det varit hlvts varmt med dessa dagar.