Gearscore tvingar mig sluta med WoW

Permalänk
Avstängd

Gearscore tvingar mig sluta med WoW

Jag slutade lira i november förra året efter ett år av evigt raidande. Jag fick nu suget igen och tog upp spelet för 2 månader sen. Började levla en mage från grunden och var så nöjd över den nya instans sökar funktionen. Äntligen kunde man köra instanser nästan hela tiden. Jag dingade 80 för kanske en 1-1.5 vecka sen och har nött heroics så jag har kunnat köpa allt som man kan köpa för emblems of triumph. Och fått det jag behöver ur dom nya instanserna. Har jobbat upp en gearscore på 4942 och kan inte få högre. Ändå är det för lågt för att komma med i tex en VOA. Folk kör enbart VOA / ICC och jag har för låg GS. LFM VOA 25 /W GS. Ofta får man inte ens ett svar när man dragit ett whisper. Ganska tragiskt när jag vill köra men pga detta gearscore system blir bortvald. På måndag tar min speltid slut och jag har inte mycket val än att sluta med wow. Förstår inte hur man enbart kan gå efter folks gear och inte skill.

Sen märkte jag nu att det var en helt annan attityd än innan. Folk är mycket mer otrevliga nu. Vet ej vad det beror på dock.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur gammal du är, men jag började spela wow i closed betan och är 26 år nu.
I vanilla / beta var allt underbart. Spelet var kanske inte ultimat balanserat (world of roguecraft) men väldigt tillfredsställande.
Jag slutade spela efter ett tags raidande i TBC, och efter det har jag bara hört att spelet blivit sämre.
Dessa nya "rating" system breder ut sig i olika spel, förstår absolut tanken att man helt enkelt ska kunna hitta dom bra spelarna och "slippa" nötterna bara genom en märkning i pannan.

Denna märkning förstör spelet lite för mycket för mig, att inte ens få chansen att bevisa sig är så frustrerande.
Jag vet att gear är långt ifrån allt.

Jag tror attityden är påverkad av detta också, gearscore är enda bekräftelsen en del verkar få och därför blir det standarden.
Dessutom så har alla jag känner lagt av med wow, av anledning att det inte är kul utan kamraterna längre och tydligen har guild-livet fått sig en känga också, behöver inte ens en guild för att raida allt puggas och då tappar man bort kamraterna.

Tror att det är mångas ålder också, för några år sedan lät inte föräldrarna sina barn spela 5 timmar om dagen, det gör dom nu.
Det öppnar för människor som kanske inte riktigt förstår eller ser på respekt på samma sätt.

Hoppas cataclysm förändrar dessa system och gör spelet mer like vanilla, då kanske till och med jag sätter mig o lirar igen.
Men aldrig i livet i nuläget...

Förstår verkligen din post, och jag känner likadant =(

Permalänk
Medlem

Nu behövs det nästan kontakter eller en guild för att gå pugs med en karaktär utan achievements eller gear som inte uppfyller vissa idioters krav. Och hur har du tänkt att de ska kunna mäta någons skill utan att känna personen eller spelat med den? Självklart är gearscore den sämsta uppfinningen i världens historia och själv går jag alltid igenom logs / spec / gemming / osv för att kolla att personen faktiskt kan spela sin karaktär till fullo. Jag tar hellre en spelare med skitgear som gemmar / speccar rätt än en pajas som trycker in stamina/spirit gems i sin fulla 264-284 itemlevel gear som dk. Ja, det hände på vår realm.

Och ja, ärligt talat är attityden i spelet mycket olik vad den var förut. Förut kunde man fråga något i generalchatten utan att enbart bli trollad / kallad retard.

Detta är för övrigt bästa spelaren på jorden (finn fem fel! ):
The World of Warcraft Armory - Cloudkeeper @ Dragonmaw - Profile

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk
Medlem

Så svårt som vissa verkar ha att komma in i raider har jag i ärlighetens namn aldrig haft, vare sig med gearscore eller utan.

Har man assvårt att komma in i pugs (dvs de som bryr sig om gs) gå då med i en guild. Alla gillen har inte LK on farm. Jag förstår de som vill in i ICC tex med ca 5k gs. Och ja det är tillräckligt. Men om det handlar om en grupp som ämnar ta sig till sindra osv förstår jag även om de vill ha med sig så bra gearade som möjligt.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sethai:

Nu behövs det nästan kontakter eller en guild för att gå pugs med en karaktär utan achievements eller gear som inte uppfyller vissa idioters krav. Och hur har du tänkt att de ska kunna mäta någons skill utan att känna personen eller spelat med den? Självklart är gearscore den sämsta uppfinningen i världens historia och själv går jag alltid igenom logs / spec / gemming / osv för att kolla att personen faktiskt kan spela sin karaktär till fullo. Jag tar hellre en spelare med skitgear som gemmar / speccar rätt än en pajas som trycker in stamina/spirit gems i sin fulla 264-284 itemlevel gear som dk. Ja, det hände på vår realm.

Och ja, ärligt talat är attityden i spelet mycket olik vad den var förut. Förut kunde man fråga något i generalchatten utan att enbart bli trollad / kallad retard.

Detta är för övrigt bästa spelaren på jorden (finn fem fel! ):
The World of Warcraft Armory - Cloudkeeper @ Dragonmaw - Profile

Hahahaha, en sopa som köper guld och har 0 spelförståelse, ser man direkt

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCFreak:

Hahahaha, en sopa som köper guld och har 0 spelförståelse, ser man direkt

Bara idioter som inte köper guld. 150kr för 5k, Är din tid värd så lite?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doofus:

Jag vet inte hur gammal du är, men jag började spela wow i closed betan och är 26 år nu.
I vanilla / beta var allt underbart. Spelet var kanske inte ultimat balanserat (world of roguecraft) men väldigt tillfredsställande.
Jag slutade spela efter ett tags raidande i TBC, och efter det har jag bara hört att spelet blivit sämre.
Dessa nya "rating" system breder ut sig i olika spel, förstår absolut tanken att man helt enkelt ska kunna hitta dom bra spelarna och "slippa" nötterna bara genom en märkning i pannan.

Denna märkning förstör spelet lite för mycket för mig, att inte ens få chansen att bevisa sig är så frustrerande.
Jag vet att gear är långt ifrån allt.

Jag tror attityden är påverkad av detta också, gearscore är enda bekräftelsen en del verkar få och därför blir det standarden.
Dessutom så har alla jag känner lagt av med wow, av anledning att det inte är kul utan kamraterna längre och tydligen har guild-livet fått sig en känga också, behöver inte ens en guild för att raida allt puggas och då tappar man bort kamraterna.

Tror att det är mångas ålder också, för några år sedan lät inte föräldrarna sina barn spela 5 timmar om dagen, det gör dom nu.
Det öppnar för människor som kanske inte riktigt förstår eller ser på respekt på samma sätt.

Hoppas cataclysm förändrar dessa system och gör spelet mer like vanilla, då kanske till och med jag sätter mig o lirar igen.
Men aldrig i livet i nuläget...

Förstår verkligen din post, och jag känner likadant =(

Spelar inte längre nu och jag började även senare, några veckor innan TBC. Det du skriver var väl mer eller mindre vad som fick mig att sluta.

Blizzard försöker göra spelet så att det lockar maximalt antal spelare, vilket långsamt har sabbat det. Förändringar i all ära, det krävs för att folk ska stanna kvar, men när dessa alltid görs genom förenklingar och simplifieringar... Det har länge varit väldigt tydligt vart det barkar. Jag tvivlar på att Cata kommer avvika från den utlagda vägen.

Permalänk
Medlem

Gearscore är onskan personifierad.

Jag har varit i samma sits , var inte så sugen att hoppa in i ett guild men att köra PUG var ju bara o vinka hejdå eftersom de kräver 5k+ minst , 5500 är inte ovanligt.

Lika bra att skita i RAID-PUGs , det går inte att lita på sådant iallafall - hur många gånger har man inte hoppat in i en sådan och följande hänt:
1: Total fail , ingen kan spela och man wipar konstant , PUG faller sönder och vips sitter man där 1 vecka innan man får ny chans. (händer mig ofta på Onyxia)
2: Man kör X antal bossar tills Raidleader kickar dig då hans polare loggar in !
3: Visar sig Raid man hoppat med i är på sista bossen/slutbossen och vips så är din raid-ID låst och såklart misslyckas det, så man har kastat bort sin tid.
4: Loot ninjas - fina grejer då RL snor åt sig allt själv eller reserverar saker åt polarna.

Lösningen på detta är : Gå med i ett guild , finns massor.

Men håller med alla andra , de som anordnar PUG's kör alltid med GS och alltid alltid är sjukt mycket över vad som behövs för o täcka upp "klantspelar-faktorn" , det är förståeligt men sjukt.

Skrivet av ceogar:

Bara idioter som inte köper guld. 150kr för 5k, Är din tid värd så lite?

Måste kommentera , bara idioter som köper guld måste jag säga då , numera får du ju guld bara du fiser i spelet , de kastar ju cash på dig.
Kunde förstå att folk köpte guld förut men inte nu då det regnar guld i knäet på en.
Så för att vinna en tid/arbetsinsats som är minimal och sen riskera en ban för det , japp det e bara killar typ som den där prästen som länkades till som köper guld

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sethai:

Detta är för övrigt bästa spelaren på jorden (finn fem fel! ):
The World of Warcraft Armory - Cloudkeeper @ Dragonmaw - Profile

Haha.

Permalänk

Började om någon gång före sommaren detta år och precis som du säger så var det bara att grinda heroics och weekly osv. Kom upp till ~5.4k GS har jag för mig, men efter några veckor grindandes på 80 frågade jag mig själv om WoW verkligen var fortfarande roligt och så slutade jag, igen. Det är bara grind nuförtiden, grinda gearscore, grinda dailies, grinda achvievements, grinda honor, grinda arena points, grinda pets/titles. Usch och blä.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Måste kommentera , bara idioter som köper guld måste jag säga då , numera får du ju guld bara du fiser i spelet , de kastar ju cash på dig.
Kunde förstå att folk köpte guld förut men inte nu då det regnar guld i knäet på en.
Så för att vinna en tid/arbetsinsats som är minimal och sen riskera en ban för det , japp det e bara killar typ som den där prästen som länkades till som köper guld

Mm för bannad blir man nog, har aldrig hört om någon som har blivigt bannad från wow för att de har köpt guld men men visst gillar man att grinda så gör man, är väl ändå därför man spelar wow. Jag slutade med wow i feb-mars? 2006. BWL var precis nytt och många insåg att this is it, samma sak over and over bara nya texturer och lite annorlunda fighter.

Visst så spelade bra gear en stor roll där i pvp men inte som idag då man inte har en chans mot någon med bättre gear. Nej det ska mycket till för att blizz ska rädda detta spel för oss rikta mmoRPG spelare.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Sethai:

Nu behövs det nästan kontakter eller en guild för att gå pugs med en karaktär utan achievements eller gear som inte uppfyller vissa idioters krav. Och hur har du tänkt att de ska kunna mäta någons skill utan att känna personen eller spelat med den? Självklart är gearscore den sämsta uppfinningen i världens historia och själv går jag alltid igenom logs / spec / gemming / osv för att kolla att personen faktiskt kan spela sin karaktär till fullo. Jag tar hellre en spelare med skitgear som gemmar / speccar rätt än en pajas som trycker in stamina/spirit gems i sin fulla 264-284 itemlevel gear som dk. Ja, det hände på vår realm.

Och ja, ärligt talat är attityden i spelet mycket olik vad den var förut. Förut kunde man fråga något i generalchatten utan att enbart bli trollad / kallad retard.

Detta är för övrigt bästa spelaren på jorden (finn fem fel! ):
The World of Warcraft Armory - Cloudkeeper @ Dragonmaw - Profile

Haha, så jävla fail alltså

Men på tal om satans gearscore så är man ju ganska less på det!

Folk kräver waay mycke högre gear till toc10/25 nu än va man ens kunde få innan icc kom, och vad jag har upplevt så är folk riktigt värdelösa nu jämfört med innan icc kom. Brukade ofta köra toc25 på några alts innan icc kom och det var hur lätt som helst och cleara, men nu är det fan bra om folk lyckas klara 2, 3 eller 4 bossar och nästan ingen grupp verkar döda anub trots dessa insane gearscorekrav.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem

Jag började nyligen spela WoW igen och jag fick upp min hunter från 68-80 och har nu uppnåt 4.7k GS och är för tillfället med i en svensk guild på Frostmane.

Mitt ända mål är att döda Arthas innan Cata kommer, sedan skall jag sluta och se hur Cata verkar vara, för jag vill göra detta så jag känner att jag kan lämna spelet bakom mig sedan.

Ärligt talat tyckte jag att TBC var de bästa tiderna då jag var med i ett roligt guild dock inte så snabb på att komma vidare, vi hade precis börjat farma Zul'aman när WotLK kom och förstörde känslan totalt....

Även om vi tog det sakta och faktiskt NJÖT av spelet då så tog fan WoTLK död på allting relativt fort, guildet dog också kort efter... Inga som vart med i guilden hittar jag längre online och allt är rent av tråkigt... hoppas jag blir klar med detta spel snart och sen kan jag bara hoppas att blizzard faktiskt fixar till det igen, känns så otroligt kasst just nu alltså.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Usch nee, 3m under backen. Där hör det där addonet hemma.

Permalänk
Medlem

Jag ligger runt 5000gs med mitt pve gear och 5500gs med pvp men jag duger inte till att bara hoppa med en raidgrupp i typ ICC bara sådär. Jag duger knappt till att tanka vanlig HC :). Det finns killar och tjejer med -1000 i gs som spelar skiten ur mig men det gör inte mig ett smack. Jag är för gammal för det

Ska jag vara med i raid så får det bli med kompisar och ta det lugnt och ha kul. Jag gillar inte random hc även om tanken är god. Lvl 80 folket är ofta otrevliga. Det är en helt annan stämning i låglevel. Just nu har jag skitkul med en lvl 15 hunter

Så sluta spela wow??? nej nej...inte pga vissa tråkiga individer. Spelet är tillräckligt kul på egen hand liksom

Jag håller dock med om att GS är skit men vettiga lirare bortser förhoppningsvis från det.

Permalänk

Jag tycker gs är så förbannat sämst. finn personer med höga gs som inte kan spela för 5 öre.

tex i voa 25 is bossen som var en ren melee dps boss. där slog jag en enhance shaman med 5,6gs och jag har 5,2 -_- vi hade samma vapen fast jag t9 och han t10. Det finns så många som köper sina gubbar och kommer med i raids men inte kan spela classen för 5 öre så gs addon är så förbannat noob. tex kräver dom 5kgs för toc 10/25 normal vem fan vill gå med där när man har bättre gear änsd vad som droppas waste of time säger jag i min mening.

nej vanilla och tbc var bra detta är bara fail. värre kommer det bli.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Förstår precis vad ni pratar om.

Jag beskyller nog ändå folket som spelar mer än gs. Spelade tidigare på en RP server i ett semicasual raid gille. Stämningen på RP servern var sjukt mycket bättre än på den PVP server jag lirar nu. (Spelar endast på PVP server pga irl vänner som lirar där.)
Jag tror det beror på att det är högre medelålder på spelarna på en RP server. (har tyvärr inga fakta som stödjer detta.)

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Visst så spelade bra gear en stor roll där i pvp men inte som idag då man inte har en chans mot någon med bättre gear.

Kommer ihåg när man körde dueller utanför Ironforge naken, och ändå kunde spöa andra spelare med utrustning.
Detta kan inte ske idag, WoW kräver ingen skill längre, bara bra grejor, därför la jag av också(fast jag hade i princip det bästa för min klass)

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

gillar man inte gearscore ska man nå hitta en guild med likasinade spelare så löses problemet, annars kan man faktiskt prata med folk som sätter ihop raidsen, min fru har lvlat en jävla massa alts som kommit in i raids utan achivments eller överdrivet mycket gearscore. (dock detta kräver juh att personen är en man kan prata med.)

och ang gearscore så tycker jag det är som TBC tidens full epic for kara.. används det av idioter så blir det dåligt används det av nån som förstår saker o ting så behöver inte gearscore vara så dåligt. Dock man ska juh förstå att det enbart mäter Ilvl på ens gear o inget annat.

som en side note tycker jag det är lite udda att så många använder basdelen av gearscore men ingen verkar använda rekomendationerna för raids.. (/gearscore i consolen, om folk skulle använda dem rekomendationerna så skulle nå livet vara lite lättare för nya alts/spelare)

Permalänk

Håller med, dock finns en sak som är värre och det är achivements. Kom just tillbaks från en 5månaders paus, hade 5500gs men omöjligt att ta sig in i en raid utan achivment. Tur att man varit i en av de bästa guilderna på servern och fick joina igen som social, fick Hardmode Bryntroll och Shadow's edge på en och samma kväll och Hardmode achivements upp till Sindrigosa. Ökade GS med 200+ den kvällen. Kan inte annat än lida med alla som lirar utan kontakter och tvingas nöta sönder heroics.

Det var bättre i vanilla, och tidigare TBC innan nerfs och gratis epics från badges.

Permalänk
Medlem

i vanilla kunde du inte raida nånting utan ha en stabil guild så visst det var bra ur att man hade starkare guild känsla och samanhörighet, sen om det är bättre eller sämre är juh upp till var o en.

i tbc pugade många kara men min erfarenhet var att vettigt folk körde med alts inom de bättre guildsen(om man nu tillhörde dem dvs) och resten var full merciless pvp folk som skrek full epic..

i wotlk kan man pugga allt om man jobbar lite på det, men att spela med guilds slår juh pug vilken dag som helst.. finns inget bättre i wow än att downa den där bossen ens guild/grupp har haft problem med några veckor..

och spelet var inte bättre i vanilla usch o fy för 8 debuffslots på bossar urk!(dock var det där en bit of topic)

Permalänk

fattar inte varför ni klagar spelet har set ut så här ett tag och tom redan när WotlK kom och ni som säger att wow är ett grind spel då har ni nog alldrig spelat Lineage och lineage 2, Aion och ett flertal andra Grindfest MMORPG de flesta är koreanska spel.

Wow gentimot dessa spel är en barnlek med tanke på att i dessa spel kan alla döda alla om man nu känner för de kanske inte i Aion då dom försökt göra ett liknande WoW spel fast med bättre grafik och lite andra mechanics.

Men till topic bara att göra HCs varje dag för att farma Emblems of Frost(Daily HC) och göra de flesta Weekly raids i alla fall dom som går i Ulduar, Naxxramas, ToC om jag inte minns fel finns även weekly för Onyxia och dessa bossar behövs MAX 4.5-5k GS inte en chans att man ska ha mer för dom är så löjligt lätta och är det leaders som säger att man needar mer är dom bara dumma i huvudet och tar GS WAY to serious

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Själv så tillhör jag en liten skara som la av när det blev ett strikt krav att du skulle ha dessa addons för att ens göra 5-man dungeons och 40-man instanser som molten core och onyxia.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Själv så tillhör jag en liten skara som la av när det blev ett strikt krav att du skulle ha dessa addons för att ens göra 5-man dungeons och 40-man instanser som molten core och onyxia.

strikt och strikt antar att du syftar på typ DBM, Omen/KLH Threat meter och något annat och kan säga det är bara bra och ha dom då Majoriteten kan inte multitaska i wow att kolla runt i sin omgivning därför är det bra att ha ett addon som ger en lite information vad som kommer att hända jag själv har dom liggandes men inte at jag lägger större notis om dom så (är dps warrior så bara o nukea på ) men senaste jag såg någ gråta över addons var väl att blizzard tog bort stödet till ett addon som heter AVR som visade med färgade cirklar exakt var vissa speciella spells eller andra grejer hade för radius i sin attacker så man alldrig kunde bli träffad, blizzard tyckte inte om att detta addon mer eller mindre automatiserade raids så man alldrig kunde faila dock såg jag folk som hade addonet som failade endå så dom tog bort addon stödet och jävlar vilken flame war det blev på wow forumet om det

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Avstängd

senast igår gav jag en kille en chans att vara med på ICC 25 han hade knappt 4k GS och va healer.

Han hade en main som han clearat ICC med så jag visste att han hade brain och knowledge av bossarna..

Clearade ändå upp sill sindragosa sen tog tiden slut och folk va tvungna att sova =(

Enda problemet han hade va att han gick oom ^^ annars gick det fint
Håller med att GS inte är så bra addon och det missbrukas av typ alla.

har dock inte haft problem med det då jag alltid har tillhört topgearade players på realmen ^^

Sätter jag däremot upp en raid med min low gear rouge (5.3K GS) då vill jag ha höga GS players så dom kan boosta mig och jag kan slappa lol

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

och att man behövde threat meter back in the day var juh ganska logiskt då tanks gjorde 0 threat om man jämför med idag och man hade ingenting inbyggt i ui:t

dbm är väll trevligt men som nothingtoxic sa om man är vaken o kan "multitaska" lite så kan man lätt spela utan det. nu känns det juh dock som dbm updateras innan bossarna kommer, medans i tbc kändes det som om man hade snabb progress fick man leva med tidiga beta verisioner som bäst (kanske var jag som inte hittade rätt ver dock )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Gearscore är onskan personifierad.

Jag har varit i samma sits , var inte så sugen att hoppa in i ett guild men att köra PUG var ju bara o vinka hejdå eftersom de kräver 5k+ minst , 5500 är inte ovanligt.

Lika bra att skita i RAID-PUGs , det går inte att lita på sådant iallafall - hur många gånger har man inte hoppat in i en sådan och följande hänt:
1: Total fail , ingen kan spela och man wipar konstant , PUG faller sönder och vips sitter man där 1 vecka innan man får ny chans. (händer mig ofta på Onyxia)
2: Man kör X antal bossar tills Raidleader kickar dig då hans polare loggar in !
3: Visar sig Raid man hoppat med i är på sista bossen/slutbossen och vips så är din raid-ID låst och såklart misslyckas det, så man har kastat bort sin tid.
4: Loot ninjas - fina grejer då RL snor åt sig allt själv eller reserverar saker åt polarna.

Lösningen på detta är : Gå med i ett guild , finns massor.

Men håller med alla andra , de som anordnar PUG's kör alltid med GS och alltid alltid är sjukt mycket över vad som behövs för o täcka upp "klantspelar-faktorn" , det är förståeligt men sjukt.

Dock kan man inte bli savad av misstag. Interface säger åt dig att du håller på att savas i en pågående raid och du har tid på dig att inte acceptera saven och lämna raiden.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Skrivet av Endi:

och att man behövde threat meter back in the day var juh ganska logiskt då tanks gjorde 0 threat om man jämför med idag och man hade ingenting inbyggt i ui:t

dbm är väll trevligt men som nothingtoxic sa om man är vaken o kan "multitaska" lite så kan man lätt spela utan det. nu känns det juh dock som dbm updateras innan bossarna kommer, medans i tbc kändes det som om man hade snabb progress fick man leva med tidiga beta verisioner som bäst (kanske var jag som inte hittade rätt ver dock )

precis, ny kommer ett DBM innan bossarna kommer tack vare att alla end Hardcore guilds kör sönder bossarna på servarna och skickar info om dom så att DBM updateras men Threat meter var som sagt ett riktigt måste med tanke på att för var det warriors som bara tankade och då skulle man första vänta på 3 sunders innan slow dps och efter 5 sunders var det ok att börja slow starta hård nukeing efter ca 20 sekunder kunde man gå all out ( det var tider de ) men nu är väll inte threat meter så hyper viktigt men kan säga att för min warrior är de går jag full out med alla cds så trycker man lätt 10-14k TPS

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Activision-blizzard sattsade kortsiktigt att öka spelarbasen genom att göra spelet lättare för folk som inte har tid att spela ett MMO egentligen som ett MMO ska spelas. De har helt tagit bort den sociala biten, bara qua upp i ett automatiserat system så är det klart. Sen gearscore är ju en naturlig utveckling av spelet då det har blivit så löjligt enkelt att det numera bara är gear som spelar någon roll. Spelar ingen roll om du är bättre än en annan kille, han gör mer dps än vad du gör om han har mer GS så är det.

Därför är det så värdelöst, har inte spelat sen 2 månader in i wotlk kommer inte tillbaka för att raida heller.

Lite sugen på att levla goblin från lvl 1 med kompis och bara pvpa och 5-manna till 85 sen lägga ner för det finns fan ingen mening med att grinda dailys, heroics, badges, bgs, och raids för att få gear som ALLA andra har.

Om du fick 97/100 på ett matteprov visst skulle du bli glad då och kanske tänka "fan va bra jag är"
Men om alla andra också fick över 97 poäng skulle du tänka lika då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Mm för bannad blir man nog, har aldrig hört om någon som har blivigt bannad från wow för att de har köpt guld men men visst gillar man att grinda så gör man, är väl ändå därför man spelar wow. Jag slutade med wow i feb-mars? 2006. BWL var precis nytt och många insåg att this is it, samma sak over and over bara nya texturer och lite annorlunda fighter.

Visst så spelade bra gear en stor roll där i pvp men inte som idag då man inte har en chans mot någon med bättre gear. Nej det ska mycket till för att blizz ska rädda detta spel för oss rikta mmoRPG spelare.

Ohh ja du kan bli bannad för att köpa guld och mycket annat som tex bots, hacks, sälja guld såklart och massa mer. Blev själv av med ett account i maj 08 när det var banwave!
Också blivit av med ett account för jag sålde guld. Risken att bli bannad av att köpa guld är inte speciellt stor men den finns

Kan också bli bannad för en så liten grej som model editing, dock är den risken nära intill obefintlig