Mobil som ringer konstiga korta nummer helt sporadiskt

Permalänk
Medlem

Mobil som ringer konstiga korta nummer helt sporadiskt

Min snart 3 år gamla k810 har börjat ringa massa nummer helt sporadiskt. Låter den ligga med knapplås igång så kan den helt plötsligt ringa upp nummer och sedan koppla ner samtalet direkt.
Den har ringt 22, 922 och 822 vad jag sett.

Vad kan vara fel tro, har jag tappat den en gång för mycket?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Min snart 3 år gamla k810 har börjat ringa massa nummer helt sporadiskt. Låter den ligga med knapplås igång så kan den helt plötsligt ringa upp nummer och sedan koppla ner samtalet direkt.
Den har ringt 22, 922 och 822 vad jag sett.

Vad kan vara fel tro, har jag tappat den en gång för mycket?

slutkörd eller kortis i under knappsatsen. vet två sonyeriksson telefoner har bettet sig märkligt Min var de säkert kortis en knapp fick två funktioner, när telefonen kände för de den andra var de säkert kortis i med, hade liknande fel som min.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

slutkörd eller kortis i under knappsatsen. vet två sonyeriksson telefoner har bettet sig märkligt Min var de säkert kortis en knapp fick två funktioner, när telefonen kände för de den andra var de säkert kortis i med, hade liknande fel som min.

Kan det verkligen vara kortis i knappsatsen när den ringer även fast knapplåset är på?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Kan det verkligen vara kortis i knappsatsen när den ringer även fast knapplåset är på?

Vissa nödnumer kan man ringa t.ex 112 och 911. kan också vara så att de har blivit något fel i mjukvaran.
De finns så många saker som kan hända med en mobiltelefon. En gick sönder fyra gånger innan jag fick en ny (under ett år). Den gamla mobilen är de kortis i och den får man se upp med. Du kan ju försöka googla på ditt problem. har sökt runt lite och hittar inget just nu.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

Vissa nödnumer kan man ringa t.ex 112 och 911. kan också vara så att de har blivit något fel i mjukvaran.
De finns så många saker som kan hända med en mobiltelefon. En gick sönder fyra gånger innan jag fick en ny (under ett år). Den gamla mobilen är de kortis i och den får man se upp med. Du kan ju försöka googla på ditt problem. har sökt runt lite och hittar inget just nu.

Jo, 112 och 911 kan man ringa när knapplås är på. Men inte 22, 822 eller 922 som den ringer.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Jo, 112 och 911 kan man ringa när knapplås är på. Men inte 22, 822 eller 922 som den ringer.

Kan vara ett mjukvarufel då. knapplås är ingen hundraprocentig säker lösning. De sker ju med hjälp av programvara och börjar den strula, då är de inte kul. har läst om telefoner som ringer helt slumpvis valda nummer, men vet inte om knapplåset var i eller ej.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar