Vem tar över efter Sahlin?

Permalänk
Medlem

YouTube - Politiker mot väggen: Anders Lago (S) anders lago? Tycker han är duktig intervju med honom finns i senaste numret av dagens samhälle.
I valrörelsen lade mona sahlin vikten vid människor som har kommit i kläm. - Självklart ska samhället stödja sjuka och arbetslösa. Men jag kan tycka vi talar för mycket om a-kassa, försäkringskassa och bidrag och för lite om företagsamhet, visioner och moderna samhället. I hundra år bar stat och kommuner stöttat privata företag genom beställa vägar, bostäder, skolor, energi och telefoni. Jag vill se mer sådant! Inom miljö kan vi efterfråga energieffektiva bilar och bussar, vilket gynnar fordonsindustrin. På sikt kan det komma ut mer positivt på sikt. Finns det beröringspunkter på sd? Deras framgång bygger delvis på att de etablerade partierna inte vågar diskutera det som faktiskt är ett problem. Satt och skrev lite från intervjun är i tidningen då jag inte hittade intervjun på internet. Vad tycker ni om honom? Eller något mer ni vill ha från intervjun?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elgot:

Inte för att jag egentligen vill försvara partiet, men nu var det ju också kvinnoförbundet som uttalade sig (och vem tar dem på allvar?).

Ojoj, nytt vatten på kuvertet: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/uppgift-om-att-nuder-ska-ti...

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är hög tid att kvotera in en förståndshandikappad person till partiledarposten.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

"Efter arbetet i helgen vill distrikten inte specificera något eller några namn som lämpliga kandidater. Kravprofilerna pekar i stället på att en kandidat inte behöver ha någon erfarenhet av riksdagen eller som minister.

- Det som kommer att vara det allra viktigaste, tror jag, är att det är en valvinnare, säger Johan Andersson, distriktsordförande i Östergötland."

Men herre min skapare

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Skrivet av Ilja:

Jag tycker att det är hög tid att kvotera in en förståndshandikappad person till partiledarposten.

Det gjordes ju ett försök till det efter Persson men det misslyckades ju ganska mycket.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk

Håkan Juholt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nCredit04:

Håkan Juholt.

aldrig sett mannen förut, men tycker han ser förtroendeingivande och sympatisk ut.
Finns det inte ganska stora likheter mellan dessa två?

http://www.ladda-upp.com/bilder/49825/lika-som-b-C3-A4r

Permalänk

jepp, baserat på det jag sett så gillar jag Juholt som person, men kommer nog inte gilla hans politik.

Permalänk
Medlem

Hellre random än Pagrotsky, vi kan inte ha en vätte som ledare för vårt näst största parti.

Permalänk

Haha gubben är ju socialdemokrat vänster, han har varit hemma hos oss och farsan tycker han är perfekt till s så de kan sätta spiken i kistan och gå i graven.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

En oprövad individ tillsammans med Jämtin som återkommande gånger varit totalt verklighetsfrånvarande. Min reaktion är... Jaha? Menar de allvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mor5ives:

En oprövad individ tillsammans med Jämtin som återkommande gånger varit totalt verklighetsfrånvarande. Min reaktion är... Jaha? Menar de allvar?

Ja, vad ska man säga? Uppenbarligen försöker de inte ens mer... Hur vågar de ens ha med Jämtin? Den kvinnan har ju en skruv lös.

Hade lite förhoppningar när de nämnde Leif Pagrotsky, men han var inte intresserad.

Permalänk
Medlem

De bör nog ändå satsa på ett oprövat kort och låta personen växa in i rollen. Situationen är så infekterad som det är nu att det skulle bli inre stridigheter om de tar någon gammal räv som alla känner till. Det blir nog ingen succe till nästa val men då har de i alla fall en grund att börja på.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd

Mona Sahlin och Nalin Pekul verkar ju vara emot. Ja, då är jag för.

Du verkar sympatisk och pragmatisk, en riktig sosse till skillnad från flumsossarna vi sett de senaste decennierna. För kärnkraft och erfaren inom försvarsfrågor, för EU. Då kan du inte vara helt pantad. Men jag kommer nog inte rösta på dig om du så ger mig allt smör i Småland!

Välkommen till storpolitiken Håkan Juholt! Till att börja med mår en regering bra av en fungerande opposition!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk

Varför inte värva lite kompetens utifrån, t.ex. Pastor Benny Hinn som kan lösa nuvarande regeringens fiasko med sjuka utförsäkrade.

Annars tror jag att personens karaktär spelar en stor roll, alltså hur personen ser ut och beter sig. Och jag kan inte se någon bra sosse framför mig, men de får börja om från början. T.ex. Reinfeldt var inte så känd för den stora skaran folk för några år sedan, ändå gick det bra. (ja jag känner till Reinfeldts historia, helt okänd var han ej)
*edit*
Mona var dömd att misslyckas, först hennes historia sedan upplevde jag henne som en "ettrig ragata". Nu är det i o.f.s. en smaksak, vilken typ av karaktär man gillar.

*edit2*
Stavade som en kratta.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MBY:

erfaren inom försvarsfrågor

Snubben har tydligen inte gjort lumpen. Inte helt okej.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crippa90:

Snubben har tydligen inte gjort lumpen. Inte helt okej.

Nu ska jag givetvis inte försvara någon som jag inte känner till och dessutom är sosse, men nej, det spelar ingen roll. Det kan vara ett plus om en försvarsminister e.dyl har varit yrkesofficer eller liknande, men lumpen är ovidkommande.

Det relevanta måste ju ändå vara vilka försvarsfrågor som drivs och hur. Att ha gjort lumpen är en väldigt - väldigt - dålig proxyindikator på att man begriper något om detta.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Snubben har tydligen inte gjort lumpen. Inte helt okej.

Jag har gjort lumpen. Rösta på mig!

Ilja for Emperor!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Ilja:

Jag har gjort lumpen. Rösta på mig!

Ilja for Emperor!

Got my vote

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MBY:

Nu ska jag givetvis inte försvara någon som jag inte känner till och dessutom är sosse, men nej, det spelar ingen roll. Det kan vara ett plus om en försvarsminister e.dyl har varit yrkesofficer eller liknande, men lumpen är ovidkommande.

Det relevanta måste ju ändå vara vilka försvarsfrågor som drivs och hur. Att ha gjort lumpen är en väldigt - väldigt - dålig proxyindikator på att man begriper något om detta.

Det förstås men erfarenhet ökar sannolikheten att man begriper bättre.

Skrivet av Ilja:

Jag har gjort lumpen. Rösta på mig!

Ilja for Emperor!

Jag med! Vad får jag?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crippa90:

Det förstås men erfarenhet ökar sannolikheten att man begriper bättre.

Jo, jag tror jag förstår hur du tänker, men tänk efter nu: hur mycket säkerhetspolitisk kunskap får man av lumpen? Lite propaganda från sina befäl om varför just enhet X är bäst och varför vapenslag Y är viktigast. Vi har haft lite för mycket personer med ansvar för säkerhets- och försvarspolitik som satt flyget/marinen/armén i första rummet, efter tycke och smak.

Jag tror inte man begriper ett dugg bättre över varför vi ska försvara vad hur, genom att göra lumpen. Men jag säger givetvis inte att det är någon nackdel.

Återigen, jag har ingen aning om vad Juholt står i frågorna, så jag tänker vare sig försvara eller angripa honom. Han är för mig ett nytt namn. Edit: Men en Saddam Hussein-mustasch (vilket i sig är en Stalinmustasch) är givetvis meriterande!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

För kärnkraft och erfaren inom försvarsfrågor, för EU. Då kan du inte vara helt pantad. Men jag kommer nog inte rösta på dig om du så ger mig allt smör i Småland!

För en kort stund höjdes mina förväntningar. Jag hade hoppats på en riktig Palme som skulle bygga 30 reaktorer längs Upplandskusten. Inte ännu en förvaltningssosse.

Dessvärre är eländet, trots att han är från Oskarshamn, tydligen emot.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artike...

/doublefacepalm

Kärnkraft är trots allt min enda fråga, I övrigt får politikerna göra vad de vill.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Träffat Juholt han verkar reko som person iaf.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.