Speltest: Bioshock Infinite
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Bioshock Infinite |
Utvecklare | Irrational Games |
Genre | FPS |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2012-03-26 |
Systemkrav |
|
Testinställningar | Fördefinerade "Ultra DDOF" (1920), Fördefinerade "Medium" (1280) |
I Bioshock Infinite tar spelaren rollen som Booker DeWitt, tidigare Pinkerton-agent med uppdrag att leta reda på och hämta unga flickan Elizabeth. Ärendet komplicerat en smula av att hon befinner sig i Columbia, en flygande stad sedan länge försvunnen bland molnen.
Senaste Bioshock renderas med grafikmotorn Unreal Engine 3, med stöd för bland annat avancerade DX11-effekter. Som grädde på moset ingår även ett separat verktyg för prestandatester, vilket gör det till en barnlek att plocka hem rätt siffror.
Precis som Battlefield 4 är Bioshock Infinite en rätt trist historia vid högre upplösning. Spelet är processormässigt lättdrivet, vilket jämnar ut resultaten.
När detaljnivå och upplösning skruvas ned blir det lite mer spridning i tabellen. Intel Core i7-4790K lyckas lägga några bildrutor per sekund mellan sig själv och fjolårets modell för en position i topp.