Permalänk
Avstängd

fick bruna byrtare

skickade in mitt tangentbord till tillverkaren då usb hubben hade slutat att fungerar och idag hämtade jag ut mitt tangentbord på posten och när jag kom hem så märkte jag att jag hade fått ett helt nytt tangentbord men med bruna brytare istället för röda

borde jag kontakta tillverkaren eller borde jag acceptera de bruna brytaren pga av att jag fick ett helt nytt tangentbord?

Permalänk
Medlem

Jag skulle kontakta dom. Känns mest ärligt. Om du har tur så kanske du får behålla det du har nu om du nu vill det.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

NEJ du ska inte acceptera detta då det är en helt annan känsla i bruna brytare än vad det är i röda.
Kollar du här http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1105286-m... så ser du att det som skiljer dom åt är att bruna är taktila (dsv man känner när trycket registreras) medans räda inte är taktila.
Detta är en ganska rejäl skillnad i känslan på ett tangentbord och du ska således inte behöva acceptera detta.

Du kan ju alltid prova det i nån dag för att se om du kanske gillar den taktila känslan bättre och då är det ju bara bar att du fick ett med bruna men gillar du det inte så är det bara att begära ett med röda.
Om det är så att dom har ändrat till bruna istället för röda i just det tangentbordet och röda ej finns längre har inte med saken att göra utan då får dom helt enkelt skaffa fram ett,laga det gammla,heller göra ett återköp (dvs du får pengar tillbaks) i alla fall om det är en svensk butik.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grizzly666:

NEJ du ska inte acceptera detta då det är en helt annan känsla i bruna brytare än vad det är i röda.
Kollar du här http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1105286-m... så ser du att det som skiljer dom åt är att bruna är taktila (dsv man känner när trycket registreras) medans räda inte är taktila.
Detta är en ganska rejäl skillnad i känslan på ett tangentbord och du ska således inte behöva acceptera detta.

Du kan ju alltid prova det i nån dag för att se om du kanske gillar den taktila känslan bättre och då är det ju bara bar att du fick ett med bruna men gillar du det inte så är det bara att begära ett med röda.
Om det är så att dom har ändrat till bruna istället för röda i just det tangentbordet och röda ej finns längre har inte med saken att göra utan då får dom helt enkelt skaffa fram ett,laga det gammla,heller göra ett återköp (dvs du får pengar tillbaks) i alla fall om det är en svensk butik.

tack för ditt svar!

efter har använt tangentbordet i några timmar så tror jag att jag kommer behålla det. eftersom jag knappt spelar längre och de bruna känns så mycket bättre när man skriver

Permalänk
Medlem

Själv tror jag att jag hade föredragit bruna framför röda (har ej testat några av dom bara blåa) då jag vill ha känslan (även när jag spelar).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Om du gillar de bruna brytarna bättre så skulle jag behållt det och varit tyst men det verkar som att du inte är lika nöjd och jag tycker att du borde kontakta dem.

Förövrigt, har någon något förslag på vart man kan känna på Röda, Bruna, Svarta & Blåa brytare?

Har kännt på en kompis MK-95 med röda brytare i bokstavligt talat 2 sekunder, kommer ihåg att jag tyckte de var lite "svampiga" men med tanke på att jag aldrig någonsin har hört någon annan tycka det så måste jag ge röda brytare ett försök till.
Innan jag köper mekaniskt t-bord så vill jag dock ha testat samtliga brytare, låter t.ex: teknikmagasinet mig göra det? Kommer ihåg att jag fick känna på en R.A.T 9 innan jag beställde den från en annan sida på nätet.

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

Om du gillar de bruna brytarna bättre så skulle jag behållt det och varit tyst men det verkar som att du inte är lika nöjd och jag tycker att du borde kontakta dem.

Förövrigt, har någon något förslag på vart man kan känna på Röda, Bruna, Svarta & Blåa brytare?

Har kännt på en kompis MK-95 med röda brytare i bokstavligt talat 2 sekunder, kommer ihåg att jag tyckte de var lite "svampiga" men med tanke på att jag aldrig någonsin har hört någon annan tycka det så måste jag ge röda brytare ett försök till.
Innan jag köper mekaniskt t-bord så vill jag dock ha testat samtliga brytare, låter t.ex: teknikmagasinet mig göra det? Kommer ihåg att jag fick känna på en R.A.T 9 innan jag beställde den från en annan sida på nätet.

Netonnet har väl ett par i sina affärer oftast. Om du kan ta dig till inet eller alina så funkar väl det också

Permalänk
Medlem

Blåa brukar vara ganska lätta att komma åt att småtesta i nästan vilken butik som helst: Razers tangentbord har oftast en öppen lucka för några av knapparna så man kan känna på dem genom kartongen liksom.

Annars brukar tex Inetbutikerna vara väldigt tillmötesgående av vad jag märkt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

när jag senast var på mediamakt då hade de ett exemplar av varje tangentbord framme så man kunde testa de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pcnoob:

när jag senast var på mediamakt då hade de ett exemplar av varje tangentbord framme så man kunde testa de.

Där har det då oftast också vart några hundra personer som tryckt på dessa tangentbord och de är helt utslitna ^^ så går inte direkt testa i MediaMarkt, i alla fall den i kungenskurva har alltid sönderslitna tangentbord framme

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Hur länge sedan va det du köpte tangentbordet med röda brytare? Lång tid kvar på garantin? Isf skulle jag ändå kontaktat företaget och sagt att du fått fel tangentbord, men att du kan behålla det. Annars så kommer du få problem om det uppstår något fel senare som garantin täcker. Kvittot och ditt nuvarande tangentbord stämmer ju inte överens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

Där har det då oftast också vart några hundra personer som tryckt på dessa tangentbord och de är helt utslitna ^^ så går inte direkt testa i MediaMarkt, i alla fall den i kungenskurva har alltid sönderslitna tangentbord framme

Klarar inte tangentbordet att kunderna på mediaMarkt använt tangentbordet såg suger ju kvaliten och jag hade aldrig köpt tangentbordet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

Där har det då oftast också vart några hundra personer som tryckt på dessa tangentbord och de är helt utslitna ^^ så går inte direkt testa i MediaMarkt, i alla fall den i kungenskurva har alltid sönderslitna tangentbord framme

Går utmärkt att testa tangentbord på MediaMarkt. Ett mekaniskt tangentbord bli knappast utslitet för att några hundra har testat det. Har för mig att Cherry MX switcharna är gjorda för att klara 50 miljoner tangenttryckningar

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dempa88:

Går utmärkt att testa tangentbord på MediaMarkt. Ett mekaniskt tangentbord bli knappast utslitet för att några hundra har testat det.

Hehe nej, de används nog betydligt mer hemma hos en sweclockare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nico.v:

Där har det då oftast också vart några hundra personer som tryckt på dessa tangentbord och de är helt utslitna ^^ så går inte direkt testa i MediaMarkt, i alla fall den i kungenskurva har alltid sönderslitna tangentbord framme

Med tanke på att cherry-brytarna ska klara nånstans runt 50 miljoner nedtryckningar så lär det knappast vara ett bekymmer.

Just hållbarheten och att de känns likadana år ut och år in är en stor fördel med cherry-brytarna.

Bara som referens, mina tangentbord hemma är 22 och 24 år gamla och det på jobbet är också 24 år gammalt.

Angående ursprungsproblemet, kontakta de som skötte reklamationen och tala om vad som hänt så får ni komma överens om en lösning. Det borde vara den bästa lösningen för samtliga inblandade.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

Om du gillar de bruna brytarna bättre så skulle jag behållt det och varit tyst men det verkar som att du inte är lika nöjd och jag tycker att du borde kontakta dem.

Förövrigt, har någon något förslag på vart man kan känna på Röda, Bruna, Svarta & Blåa brytare?

Har kännt på en kompis MK-95 med röda brytare i bokstavligt talat 2 sekunder, kommer ihåg att jag tyckte de var lite "svampiga" men med tanke på att jag aldrig någonsin har hört någon annan tycka det så måste jag ge röda brytare ett försök till.
Innan jag köper mekaniskt t-bord så vill jag dock ha testat samtliga brytare, låter t.ex: teknikmagasinet mig göra det? Kommer ihåg att jag fick känna på en R.A.T 9 innan jag beställde den från en annan sida på nätet.

Beroende på var du bor så är det ju olika här i malmö var jag inom både siba och mediamarkt och mediamarkt hade sammanlagt tre mekaniska tangentbord ute i butik siba hade dock ca tio olika modeller med alla de vanliga brytarna (svarta, röda,bruna och blåa). Om du är på jakt efter ett nytt tagnentbord kan jag rekomendera Tesoro Durandal Ultimate det finns i alla de vanliga brytarna och är byggt på samma stomme som qpad mk-85. Jag har ett sådannt själv och det känns väldigt bra och är väldigt mycket tangentbord för pengarna.

/Ljunggrens

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz

Permalänk
Avstängd

kontaktade tillverkaren i idag och de bad om ursäkt för felet och jag fick välja vilket jag ville ha, så valde att behålla det med bruna