Följ Black Week på SweClockers
Permalänk

Dator för simulator spel 9-12k

Tjena! Tänkte uppgradera min rigg om ca 1 månad, sitter just nu på följande
AMD FX6300
GTX 1050 TI
16GB ram 1600
120gb SSD
HP 430W nätaggregat

SPELAR mest simulator spel, farming, euro truck, Sims 4, Etc etc
Då jag andvänder mycket moddar till spelen så är det främst CPU o ram som är viktigt? Eller har jag fel?

Budget - 9-12k

Permalänk
Medlem

Vad är det mest krävande du spelar eller ser fram emot? Vilken upplösning kör du, och vilken hz?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Skrivet av Sando:

Vad är det mest krävande du spelar eller ser fram emot? Vilken upplösning kör du, och vilken hz?

Kör 1080p 144hz

Det är nog flight simulator 2020, o planet zoo

Permalänk
Medlem

Ryzen 3600
16gb 3ghz+ ram
B450
1660 super

Permalänk
Skrivet av medbor:

Ryzen 3600
16gb 3ghz+ ram
B450
1660 super

Okay var inte först på 3700x plus ett B450 o 32gb ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilreb192:

Okay var inte först på 3700x plus ett B450 o 32gb ram

Det går också bra såklart! Bättre är bättre

Permalänk
Medlem

Ryzen 3600 är husets vin som passar nästan alla och är en bra rekommendation. Grafikkort skulle jag kolla specifika tester för dina simulatorer. Inget av dem ingår i SweClockers testsvit så dem får du hitta på andra ställen. Men det känns som om det kommer röras om lite i gfx-grytan nu när du ändå hade lite längre tidshorisont.

Permalänk
Medlem

Det här skulle jag rekommendera: https://www.mindfactory.de/shopping_cart.php/basket_action/lo...

Ryzen 3600 med ett RX 5700. Samma som jag har i min egen rigg, om än lite annan tredjepartstillverkare på grafik- och moderkorten. Vill du satsa lite mera går det att köra på ett dyrare moderkort och ett RX 5700 XT. Vill du spara lite så klarar du dig nog utan cpu-kylningen, och utan den extra fläkten.

Mindfactory levererar tyvärr inte till Sverige, men du kan använda mailboxde.com som mellanhand. Det innebär att köpet juridiskt sett tar plats i Tyskland, vilket kan vara värt att ta i beaktande. Jag har köpt mina senaste tre datorer på det sättet (delvist), och det har gått fint. Den extra frakten har kostat ca 20 euro (dock utan chassi och nätagg, som jag köpt separat).

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum