PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Då fortsätter vi order snacket här!

Jag beställde min ps5 på Elgiganten igår 09:01,
Idag vid 14:00 fick jag mejl om att bring ska hämta ett paket.

Leverans på måndag

Permalänk
Medlem

Order 1

Hur: Online
Var: Amazon
När: 19 November 00:03
Modell: Standard Edition
Förväntad leverans: 23 November, Postnord har plockat upp det

Order 2

Hur: Online
Var: Elgiganten
När: 19 November 12:19
Modell: Standard Edition
Förväntad leverans: 4 Dec

Order 3

Hur: Online
Var: CDON
När: 10 November
Modell: Standard Edition
Förväntad leverans: Februari

Order 4

Hur: Online
Var: Webhallen
När: September
Modell: Standard Edition
Förväntad leverans: 2021?

Får mitt ifrån Amazon nu på Måndag, och kommer sälja den ifrån Elgiganten till min svåger för inköpspriset, och den ifrån CDON får ligga kvar åt en polare som har beställt ifrån Komplett, får han sin tidigare där ifrån blir det att avboka

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Var: Elgiganten
När: 2020-11-19 12:13
Modell: SE
Status: Dom verkar ha lämnat över min Laddstation till Bring. Inte någon uppdatering på konsolen även fast kundtjänst sa att dom skulle skicka det dagen jag beställde.

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Var: Amazon
När: 18 November 23:55
Modell: DE
Förväntad leverans: 24 dec

Permalänk
Medlem

Order 1

Hur: Online
Var: Webhallen
När: 5 April 2020
Modell: Standard Edition
Status: 2021?

Order 2

Hur: Online
Var: EL Giganten
När: 19 November 09:01
Modell: Standard Edition + Handkontroll
Status: Handkontroll, 20 November
Standard Edition, 23 November

Inte alls nöjd med hur Webhallen har hanterat hela releasen. Riktigt fiasko, besviken på dom. Förlorat mig som en kund, för ett tag framåt iaf.
EL Giganten, tvärtom, kings!

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Var: Amazon
När: 19 November 00:19 (Då jag fick orderbekräftelse, fast köpte långt tidigare ca 00:05)
Modell: Standard
Förväntad leverans: 23 nov

Varit missnöjd med Amazon tidigare pga en incident där de tappade bort mitt paket, men efter denna order har jag förlåtit dem Förväntade mig inte alls att kunna få en så snabbt. Skickades tidigare idag så måndag är hyfsat realistiskt.

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Var: Amazon.se
När: 2019-11-19 00:08
Modell: Disc
Status: 2020-11-19 17:29 Amazon säger skickad och leverans senast 20.00 idag fredag.
Spårningsid säger "2020-11-19 17:39 Avsändaren har skapat en etikett, UPS har inte mottagit paketet ännu"

Samma status fortfarande.
Amazon kundtjänst sa bara att jag skulle återkomma 24/11 ifall det inte har hänt något.
Tvivlar på leverans idag faktiskt haha...

Andra med UPS som sitter i samma båt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jyjy:

Hur: Online
Var: Amazon.se
När: 2019-11-19 00:08
Modell: Disc
Status: 2020-11-19 17:29 Amazon säger skickad och leverans senast 20.00 idag fredag.
Spårningsid säger "2020-11-19 17:39 Avsändaren har skapat en etikett, UPS har inte mottagit paketet ännu"

Samma status fortfarande.
Amazon kundtjänst sa bara att jag skulle återkomma 24/11 ifall det inte har hänt något.
Tvivlar på leverans idag faktiskt haha...

Andra med UPS som sitter i samma båt?

Min har status ”ute för leverans” sen 03.30. Och står att den ska levereras innan dagens slut, när man spårar leveransen på ups. Bor inte direkt i storstan så den kommer inte komma idag. Är jag förvånad? Nej. Alltid strul med UPS. Så fort jag såg att den skickades med UPS så sänktes min förhoppningar att få den idag. Har aldrig fått på dagen som det utlovats med UPS. Förstår dock inte varför de flesta fått leverans med PostNord medans vi och kanske några fler har fått med UPS? Jag valde leverans till närmsta ombud vilket enligt deras sida betyder att den skickas med PostNord till ombud. Hade de skickat min med PostNord hade den varit framme idag som utlovat.

EDIT: Pratade med kundtjänst på ups. ”Den kommer innan 20.00. Den är ute för leverans till dig” (trodde inte en sekund på det). klockan 20.07 uppdaterades min spårningssida. Den är kvar i Järfälla och försenad en arbetsdag så måndag. Så som jag nämnde ovan. Visste detta redan när jag såg att det var UPS den skickades med. Dom lyckas aldrig på lovad dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakedsnake:

Har du snackat med EG kundtjänst eller hur vet du när förväntad leverans är?

Det är en kvalificerad gissning ärligt talat. Den ska komma in i lager 4 december, som är en fredag, så snabbaste datum är 7 december på måndagen men tar höjd för att det kan ta ändå till torsdag som förvisso är 10:e.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Webhallen har ställt upp ett flertal ps5or på display men ingen av dem får man köpa sa dem.,

Det är förmodligen för att alla kunder inte har hämtat sin beställning än. Tror sista dagen var på söndag om jag inte missminner mig

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Ni som köpt konsolen och kan se måtten på paketet och vikten osv, vad väger era paket? Mitt väger 8 kg enligt Postnord appen vilket känns lite högt för att endast vara ett ps5?

Kanske bara är amazon som köpte frakt för upp till 8 kg och att postnord inte vägt den i efterhand tänker jag fast de hade väl varit trevligt med lite mer saker i kartongen haha.

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Var: Elgiganten
När: 2020-11-19 08:59
Modell: SE
Leverans: Förmodligen Måndag.

Elgiganten säger lämnad till bring, bring säger ännu inte lämnats.

Permalänk
Skrivet av frippe86:

Då fortsätter vi order snacket här!

Jag beställde min ps5 på Elgiganten igår 09:01,
Idag vid 14:00 fick jag mejl om att bring ska hämta ett paket.

Leverans på måndag

Är du säker på leverans på måndag?
De har ju inte plockat upp några paket (Bring). Verkar som att vi som beställde vid 09:00 blev bort prioriterande för 12:00 beställningarna.

Permalänk
Medlem

Ser ut så här på Amazon.se nu

Jag vill ponera att det inte är så jätte dumt att lägga in en bokning där, gissar på att Amazon är en av dem som Sony skickar mest enheter till

Visa signatur

Main: MacBook Pro 16" [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM]
Spel: Steam Deck LCD, PS5

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Ser ut så här på Amazon.se nu

https://lambdan.se/img/shellfish/20201120-195529.02.jpg

Jag vill ponera att det inte är så jätte dumt att lägga in en bokning där, gissar på att Amazon är en av dem som Sony skickar mest enheter till

Såg det nyss och la en beställning. Nu har jag fyra bokade...

Visa signatur

Sovrum: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 6700 XT | Phanteks P600S | EOS
NAS: Ryzen 3 4300G | Gigabyte A520M H | 32GB DDR4 | 4x4TiB | Corsair Obsidian 550D | TrueNAS Scale
Laptop 1: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 48GB DDR4 | Quadro P2000 | Fedora Workstation 40
Laptop 2: IBM ThinkPad A30 | PIII-M 1GHz | 512MB SDRAM | ATi Mobility Radeon | XP Pro
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Var: Elgiganten
När: 2020-11-19 12:05
Modell: DE
Leverans: Förmodligen 2020-12-07

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Ser ut så här på Amazon.se nu

https://lambdan.se/img/shellfish/20201120-195529.02.jpg

Jag vill ponera att det inte är så jätte dumt att lägga in en bokning där, gissar på att Amazon är en av dem som Sony skickar mest enheter till

Tack! Slängde in en beställning där. Lite frustrerad på webhallen nu gällande 3080, 6800 XT och PS5.

Visa signatur

AMD Threadripper 3970X + Noctua NH-U14S TR4-SP3 | GIGABYTE TRX40 AORUS Master | Trident Z Royal Silver 64GB | AMD 6900 XT | Samsung 970 PRO 512 GB + WD Black SN850 1TB + WD Black SN850 2TB | Streacom BC1 Svart | Corsair HX1200i | C49RG90 + Predator X34P | Ducky One 2 TKL | Logitech G903 | Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Väldigt fint pris för DE, 4300 kr är bra, till och med att jag antagligen hade köpt den före physical för 6000 kr, dock har jag en physical påväg så det får räcka. Dessutom har jag en hel del fysiska skivor, och det blir väl billigare i längden med tanke på ps store dyra priser i många fall.

Permalänk
Medlem

Var: Amazon
När: Torsdag 19/11 00:03
Modell: SE
Status: sitter bredvid mitt skärm just nu (levererad till postombudet kl 12:32 20/11)
Händelse förloppet bakom min beställning måste jag säga är ganska intressant. La beställningen med faktura och gick och la mig eftersom jag behövde vakna kl 5.

När jag vaknade så stod det på ordern att min betalning inte hade gått igenom. Vilket gjorde så att jag gick in och efter ett flertal försök ändrade till kort betalning samt prioriterad leverans. Därefter så skickades den från Amazon fredag 20/11 vid 01:55. Det var snack om att ifall man ändrade leveranssättet så hamnade man längst bak i kön, undrar ifall det verkligen är så?

Men det jag undrar över är de som fick det billigare än 6k från Amazon, tror det fanns screenshot av beställningar där konsolen kostade runt 5,2k? Hur blev det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0xixn:

Var: Amazon
När: Torsdag 19/11 00:03
Modell: SE
Status: sitter bredvid mitt skärm just nu (levererad till postombudet kl 12:32 20/11)
Händelse förloppet bakom min beställning måste jag säga är ganska intressant. La beställningen med faktura och gick och la mig eftersom jag behövde vakna kl 5.

När jag vaknade så stod det på ordern att min betalning inte hade gått igenom. Vilket gjorde så att jag gick in och efter ett flertal försök ändrade till kort betalning samt prioriterad leverans. Därefter så skickades den från Amazon fredag 20/11 vid 01:55. Det var snack om att ifall man ändrade leveranssättet så hamnade man längst bak i kön, undrar ifall det verkligen är så?

Men det jag undrar över är de som fick det billigare än 6k från Amazon, tror det fanns screenshot av beställningar där konsolen kostade runt 5,2k? Hur blev det så?

Nice! Antar att du bor nära Eskilstuna om du fick den så snabbt? Köpte 19/11 00:04 men fick bekräftelse först 00:19 så vet ej vad som hände där. Skickades dock inte förrän 14 idag så får på måndag. När det gäller billigare priset vet jag ej exakt, kan vara att folk avbeställde konsolen pga av att de gjorde något fel, sen blev den automatiskt fel. Eller så blev det fel i konverteringen euro till kr.

by the way, om den levererades av postnord, vad stod det att paketet vägde i appen? Står 8 kg för mig vilket känns fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nice! Antar att du bor nära Eskilstuna om du fick den så snabbt? Köpte 19/11 00:04 men fick bekräftelse först 00:19 så vet ej vad som hände där. Skickades dock inte förrän 14 idag så får på måndag. När det gäller billigare priset vet jag ej exakt, kan vara att folk avbeställde konsolen pga av att de gjorde något fel, sen blev den automatiskt fel. Eller så blev det fel i konverteringen euro till kr.

by the way, om den levererades av postnord, vad stod det att paketet vägde i appen? Står 8 kg för mig vilket känns fel.

Borde nog ha nämnt det men det är Stockholm som gäller, men japp det var med PostNord och det står 8,1 kg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Är du säker på leverans på måndag?
De har ju inte plockat upp några paket (Bring). Verkar som att vi som beställde vid 09:00 blev bort prioriterande för 12:00 beställningarna.

Säker kan jag inte vara men ganska.
Hämtas säkert söndag kväll eller tidigt måndag och kommer till oss måndag kväll.

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Var: Komplett
När: 2020-05-24
Modell: SE
Leverans: Prel 2021-05-03

Hur: Online
Var: Amazon
När: 2020-11-20
Modell: SE
Leverans: Okänt

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | MSI B550-A PRO | MSI GeForce RTX 3070 8GB Ventus 2X OC | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600Mhz CL18 Vengeance LP | Corsair RM650 | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe | Corsair hydro H100x med (utbytt) 2x Noctua NF-A12x25 pwm fläktar | LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz | Logitech Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av t0xixn:

Var: Amazon
När: Torsdag 19/11 00:03
Modell: SE
Status: sitter bredvid mitt skärm just nu (levererad till postombudet kl 12:32 20/11)
Händelse förloppet bakom min beställning måste jag säga är ganska intressant. La beställningen med faktura och gick och la mig eftersom jag behövde vakna kl 5.

När jag vaknade så stod det på ordern att min betalning inte hade gått igenom. Vilket gjorde så att jag gick in och efter ett flertal försök ändrade till kort betalning samt prioriterad leverans. Därefter så skickades den från Amazon fredag 20/11 vid 01:55. Det var snack om att ifall man ändrade leveranssättet så hamnade man längst bak i kön, undrar ifall det verkligen är så?

Men det jag undrar över är de som fick det billigare än 6k från Amazon, tror det fanns screenshot av beställningar där konsolen kostade runt 5,2k? Hur blev det så?

Tror det endast var den digitala som man kunde få för 4200 då de inte inkluderar moms i priset!

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Var: Elgiganten
När: 2020-11-19 12:19
Modell: SE
Leverans: 2020-12-07

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Väldigt fint pris för DE, 4300 kr är bra, till och med att jag antagligen hade köpt den före physical för 6000 kr, dock har jag en physical påväg så det får räcka. Dessutom har jag en hel del fysiska skivor, och det blir väl billigare i längden med tanke på ps store dyra priser i många fall.

Kan man inte köpa fysiska exemplar i butik och på nätet och skriva in nyckeln som jag antar följer med för att aktivera spelet online?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Kan man inte köpa fysiska exemplar i butik och på nätet och skriva in nyckeln som jag antar följer med för att aktivera spelet online?

Nja ganska säker att man endast kan få tag i spel antingen genom store eller att köpa nedladdningskoder på webbplatser, möjligen att de kommer sälja nedladdningskoder i butik också. Jag har iallafall aldrig varit med om något sådant, nyckeln i lådan brukar oftast va någon dlc kod typ i Uncharted 4 där jag fick nån outfit.

Edit: Det kanske var det du menade? Typ att man köper nån spelkod fysiskt i butik? Det vet jag inget om, isåfall kan man ändå inte sälja vidare och har svårt att tro att butiker skulle sälja nedladdningskoder billigare än ps store, möjligen att man kan köpa koder från nån shady third party men vill inte göra det ifall det bryter mot några regler från Sonys håll.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Uppmaning*

Annonsering är enbart tillåtet i marknaden!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Skapade ett konto på Amazon med det går inte att betala med faktura. Någon med samma problem?

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Var: Elgiganten
När: 2020-11-19 12:12
Modell: SE
Leverans: 2020-12-07