Följ Black Week på SweClockers

Nu är det dags för SweClockers nya mobildesign!

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa att ungefär 98% av kommentarerna här är relativt negativa mot nya "mobila" desktop-designen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Känns som Sweclockers tittat för mycket på hur Prisjakt förstörde sin sida.

Därav att jag eftersöker en /old för SweClockers Classic

Permalänk
Snusfri

Det är väl inte 1'a April ännu?

Jösses vad dåligt det blev, Swec blir tyvärr bara sämre och sämre.
Konstant bumpande av artiklar, artiklar som är så clickbaitaktiga att kvällspressen är avis och nu denna klappkassa "design".

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av VinterSolen:

Jag skulle gissa att ungefär 98% av kommentarerna här är relativt negativa mot nya "mobila" desktop-designen..

Jo, på mobil verkar den ju vara bättre, och där var det även öppet för feedback/kritik inför lansering.
Planen är väl att ha samma kod för båda eftersom det förenklar utveckling, men det sabbar ju en del för desktop-varianten tyvärr.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Oj vad dålig desktopvarianten är. Allt är svårare att se när det kommer till rubriker. ALLA rubriker på högersidan är nu croppade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Vi blev förda bakom ljuset

Komiskt (eller tragiskt?) när tråden om "Tyck till om nya mobildesignen" också direkt säger att Ändringarna är avsedda för mobilsidan och bör skådas i mobilen.

Ja visst, det är 2024 så det går väl att vrida och vända på allt så det blir som man vill. Men jag har svårt att tolka det som "Ändringarna är till för att tvinga över alla till mobilsidan, för ni har väl telefoner?" som tycks ha vart det riktiga syftet

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Har de ens testat designen?
under Nytt i forumet
"Nu är det dags för SweClocker..." Ja jo. Då vet jag vad tråden handlar om...
"Tävling Avbilda SweSlockers-..." Vadå?
"Snabbkoll : Har du betalat riktig..." Nä. jag betalar fusk.
Jeezus vilken röten design.
Kan ju skita i rubrikerna helt och bara skriva Post 1, Post 2, Post 3, Post 4, Post 5 så är det klart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Ändringarna har skett globalt. Är det något specifikt du syftar på?

Skulle ni kunna lägga forumdelen på en egen domän så att webläsaren kan zooma upp ytterligare utan att förstöra förstasidan (och nyheterna) på originalsiten. För när jag kör zoom+ tre gånger till så blir kommentarsfältets font både klart och läsbart. (Firefox/Linux)

Permalänk

På mobilen, asnajs!
På desktop, mycket "meh" (läs: där jag inte bryr mig om gamla eller nya) men några få starka störningsmoment

Specifikt "Nytt i forumet" samt "Senaste Privatannonserna" innehåller hälften så mycket info men tar upp ungefär lika mycket skärmyta sen innan.

Swec tar bort information och ersätter det med ögongodis som aktivt försämrar funktionaliteten av siten.

Hela poängen med dessa är att lista aktiva trådar och annonser för att fånga nyfikenheten. Nu har hälften av all information försvunnit. Och ingen ny information har tillkommit sen innan

Och varför kan man undra? Ingen aning. Det har funnits plats för att behålla nuvarande designen med lika många länkar som innan, för det är efter allt på desktops vi pratar om.

Att så många tjänster har gått med bloatat UI (och ännu färre av dessa implementerat ett "compact mode" är absurt). Jag kikade i inställningarna under min profil och hittade inget sådant.

Det skulle kunna lösas på flera sett, första tre som kommer till tankarna är:
1. Kör på gamla mallen (som en opt-in inställning i användarinställningarna)
2. Ta bort det sjukt onödigt stora tomutrymmet mellan raderna
3. Fulaste alternativet, bort med reklamen mellan dessa två kategorier och fyll ut med fler rader (inklusive det absurda mellanrummet mellan raderna)

Jag hoppas att något läge snart tillkommer för att enkelt kunna ha en vettig mängd info på skärmen istället för överdrivna UI-element.

Åtgärdas detta inte kommer jag lämna swec förr eller senare pga konstant irritation efter mer än 15 år

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk

Desktop blev verkligen sämre :/ återgå till den gamla desktop versionen plz.

Permalänk
Medlem

Dålig översikt vad gäller annonser i marknanden på startsidan. Brukade inte den dessutom synas ute till höger även när man gick in på trådar?
Jag har för mig man såg fler annonser och längre annonsrubriker på originaldesignen. Vad är syftet med att förnya designen? Förnya för förnyandets skull brukar sällan/aldrig leda till någonting bra.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Inte helt nöjd med att det nu bara syns 5 stycken "nytt i forumet" på desktop varianten... översikten har över lag blivit sämre för den. Det är alldeles för stora knappar och mellanrum. Kommer definitivt leda till att jag kikar mindre på vad som skrivs nytt i forumet när det inte poppar upp direkt till höger på "main page".

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Håller med klagokören om att det var bättre förr

Det känns verkligen som att man aktiverat "extra stor text" i iOS för föräldrarna när man är inne i desktop.
Om det fanns ett reglage där så att kolumner och rader var mer flytande hade jag varit helnöjd.

Permalänk
Medlem

bara jag som har 14cm dö yta på båda sidorna trots att jag har all reklam aktiverat på datorn. Allt känns ihop tryckt helt i onödan och ser bara oseriöst ut2560*1440

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Oj vad dålig desktopvarianten är. Allt är svårare att se när det kommer till rubriker. ALLA rubriker på högersidan är nu croppade

Ja, när det inte ens går att läsa något i höra delen pga hur hoptryckt det är så vet i fan varför man skulle besöka sidan på desktop.

Permalänk
Medlem

Men nej, vad har ni gjort?
Fonten kanske man vänjer sig vid, fast visst fanken ser det suddigare ut? (Firefox 132.0 win10 1920x1080)

Det här är nära på lika dumt som när IMDB bytte till runda profilbilder.

Dessutom så har det som jag alltid, varenda gång jag är inne på swec, både mobilt och på datorn, använder för att navigera på sidan försvunnit... Det som fanns längst ner på sidan mellan 'Meddelanderutan' och 'Om sweclockers' (Blev tvungen att zooma ut för att få med allt i en screenshot)
Tack vare Wayback machine kunde jag screenshotta :

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk

För att beskriva Desktop versionen: "In my face!!" - fast inte på ett bra överskådligt sätt, mer som att någon rammar vad de vill köra in i mina ögon utan något val ifrån mig eller hänsyn mot vad jag vill läsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det är väl inte 1'a April ännu?

Jösses vad dåligt det blev, Swec blir tyvärr bara sämre och sämre.
Konstant bumpande av artiklar, artiklar som är så clickbaitaktiga att kvällspressen är avis och nu denna klappkassa "design".

Kan inte annat än håller med.

Jag försöker alltid undvika "mobilhemsidor" överallt för att sidorna bara blir funktions- och informationsfattiga. Swecs nya lösning har precis gjort mitt desktop-surfande till en mobil upplevelse.

För att uttrycka mig milt: Herre jävla gud..

Skrivet av Thomas:

Jo, på mobil verkar den ju vara bättre, och där var det även öppet för feedback/kritik inför lansering.
Planen är väl att ha samma kod för båda eftersom det förenklar utveckling, men det sabbar ju en del för desktop-varianten tyvärr.

Även vid surfande på mobilen tror jag de allra flesta som surfar på swec genom att tvinga fram desktop-sidan? (har inga siffror som backar mig på detta utan jag utgår enbart från min egen smak)

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

Vi som inte sitter med 9:20-skärm, kan vi inte få lite bättre utnyttjande av browserns fulla bred?

En decimeter grått på bägge sidor? Come on...

Permalänk
Medlem

Hmm, den här nya designen på desktop blev tyvärr inte så bra alls. Ser lite sådär onaturligt ut som det kan göra när man tokscrollar upp storleken på en hemsida. Är det här bara ett test än så länge eller är det tänkt att det ska se ut såhär?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Du kommer också få se en och annan ändring.

Ja usch, förändring... är inte skitpepp på nya designen men det är nog bara en vanesak!
(T.ex. ogillar jag att det till synes visas färre olika trådar under "Nytt i forumet" än vad det gjorde tidigare)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Desktop versionen är verkligen mycket sämre nu, var snälla och byt tillbaka föregående design, tack.

Permalänk
Medlem

Varför har man gjort dessa ändringar på desktopvarianten?
Är det för att få in mera reklam på sidan eller varför?
Nån som vet?

Permalänk

- Snälla, fler rader i "Nytt i forumet" och "Senaste privatannonserna" och om möjligt så man ser mer av rubrikerna i desamma.

(desktopvarianten)

Permalänk
Medlem

Vad har ni gjort?
Jag sitter på 4k upplösning och öppnar Sweclockers och detta är vad jag får upp.
* 4 st reklam blaffor (ingen ad-block på SC)
* Bara 5st av alla olika underkategorier i högra kolumnen. Som man knappt förstår vad de handlar om för att texten trunkas.
* 1 Artikel

Så bland all kaos ser jag 1 artikeltitel med en rad text.

Jag kommer till SC för att läsa artiklar och läsa forumtrådar, men ögonen drar sig direkt till all reklam och vita/oranga knappar!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Medlem

På ett sätt ser det lite bättre ut. Men samtidigt så är det en försämring..

De orangea knapparna själ för mycket fokus både på mobil och desktop varianten.
Håller också med om för få rader och för luftigt i (Nytt i forumet).
Fonten känns suddig som andra redan påpekat.
Dock känns fonten större vilket jag tycker är bra. Har sänkt till 120% zoom i Firefox nu istället för 130%.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Överlag tycker jag att ni har gjort ett bra jobb. Men det finns vissa punkter jag skulle önska förbättring på.

Varför har ni en gigantisk knapp med högt kontrast som stjäl extremt mycket visuell vikt? Tona ner den lite så att vi fortfarande fattar att det är en knapp men den inte stjäl blicken hela tiden. Här är exempel där jag justerade lite via inspect.

För mobil skulle jag även vilja se att den lilla bilden kan göras något mindre och att ingressen kan löpa hela vägen ut. Sedan skulle jag också överväga att sätta knapparna till höger då det blir lättare att nå för 90% av alla användare.

Permalänk
Musikälskare

Snälla byt tillbaka desktop versionen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Känns inte jättebra. Det jag direkt noterade var att antal trådar och annonser som syns har minskat.

edit: Syftar på desktop. Mobilen ser väl ok ut.