Filen där lösen och id sparas?

Permalänk
Medlem

Filen där lösen och id sparas?

Vilken fil är det som associerade lösenord och id sparas i? Givetvis förutsatt att man valt att låta windows spara lösen och id, så kan man snabbt välja ett id och tillhörande lösen för inloggning på t.ex tradera mm. Nu har jag en del id som inte har på denna lista att göra längre och vill om möjligt rensa den lite, mao ta bort inaktuella id så att listan som presenteras vid inlog inte blir så lång. Gärna till både w2k och XP? Jag har försökt leta men inte hittat riktigt vad jag söker.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

Du menar i internet explorer?

Isåfall tools -> internet options. Tror dock bara att du kan ta bort alla sparade lösenord där, inte bara några enstaka.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Tack, men det är inte riktigt vad jag tänkte mig. Det är förvisso explorer jag avser, men vill alltså ta bort endast vissa sparade lösen och id, inte samtliga.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Avstängd

Nu är jag inte helt 100 på detta men jag tror att de sparas i krypterat format i registret.. så att se vilket som är vad är nog lite svårt--

(Notera att jag kan dock ha fel.. De kan mycket väl sparas krypterat i "index.dat" bland de temporära internet filerna.. )

Permalänk
Testpilot

Klicka i rutan för användarnamn, då ska det komma ner en lista på alla namn som finns sparade. Går till det namnet du vill ta bort med piltangenterna och tryck på delete, då kommer det upp en varning om att det finns ett lösenord sparat...bla, bla, bla. Bara att trycka ja så är det borta.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Verkar fungera utmärkt, tackar!!

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!