Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Det blir avbrott hela tiden

Alltså vad fan är fel med BBB adsl?

Allt från 1 gång i timmen till 4 ggr i timmen till 2 ggr per dag, ja alltså olika så försvinner internet.
Vet inte om den tappar link med stationen, kanske men Alla lampor lyser som dom ska.
Lite irriterande när det kommer upp på msn att man inte kan svara för man inte är inloggad osv, lika med dc. Allt dör för en kort period på 2-3 min.

Vad kan det bero på?

Permalänk
Permalänk

Jag har samma problem, men jag har BBB fiber 10MB.

Permalänk
Medlem

Jo jo jag vet att jag gjort flera trådar, men Nu skulle dom tydlignen ha fixat allt och det skulle fungera pefekt. Nu har samma fel dykt upp ännu en gång ju, vad ska jag då göra? Dom säger ju att dom inte vet vad det beror på.

Permalänk
Medlem

Re: Det blir avbrott hela tiden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Alltså vad fan är fel med BBB adsl?

Allt från 1 gång i timmen till 4 ggr i timmen till 2 ggr per dag, ja alltså olika så försvinner internet.
Vet inte om den tappar link med stationen, kanske men Alla lampor lyser som dom ska.
Lite irriterande när det kommer upp på msn att man inte kan svara för man inte är inloggad osv, lika med dc. Allt dör för en kort period på 2-3 min.

Vad kan det bero på?

Dags att byta leverantör?

Permalänk

Hade liknade problem, där jag hittade mitt fel i helgen.

Hade en förlängninskabel i det första jacket för att kunna ha splitter och modem inne på kontoret. Tog bort den och flyttade splitter och modem till det första jacket och vips så funkar allt felfritt.
All koppling är exakt den samma med parallela och seriella uttag , fast jag har inte skarven.....om det är fel på kabeln eller att det är en såndär som är på rulle som kanske stör ut sig själv...ja inte vet jag men nu funkar det...så jag står still och rör mig inte nåt mera...
Om det nu kan vara till någon hjälp.
/Palle

Permalänk

Har samma problem med telia. väldigt störigt! Har dock allt kopplat rätt....

Visa signatur

Ignorance is bliss