Permalänk
Medlem

Coca cola med is & K750i, smaklig måltid!!

Oooo vad gott med pizza hut pizza, pepperoni skinka majs paprika som extra.
Mums mums, nä nu måste jag på dass, kommer tillbaka... OHOJ en servitris kommer springandes i rak kollisionskurs, måste veja åt sidan in mot bordet jag sitter vid med min vän som sitter och väntar på mig.

MIN 2 DAGAR GAMLA K750i SLINTER UR HANDEN OCH LIKT HÄRSKARRINGEN SIKTAR DEN FÖR ATT MEDVETET RAMLA RAKT NER I 50cl COLAGLASET!!!
Det skvätter och puttrar som en vulkan, min högerarm DYKER ner i glaset och greppar runt bland alla isbitar för glatta livet, drar ut mobilen som om jag räddade en bästa vän från att drunkna.
Blink blink, tyvvär, time of death: 19:00 aug 28.

Helvete!!! Skärmen är totalt vit-"frostig" och blir ännu mer felen när jag har den på, vibratorn skakar igång då och då, kameralyset sätts på när jag Stänger Av mobilen, knapparna svarar slumpmässigt och ger slumpmässiga kommandon, och så vidare..
Är det möjligt på något sätt att få detta att gå på garantin? jaja vattenskador osv osv, men detta va ju faktiskt inte vatten
Eller är det tillochmed möjligt att få en reparation? Eller är det oreparerbart??
Hahaha, jag sitter här och fnittrar som en tok, vet inte hur jag ska hantera förlusten av min älskade..
Är det någon som råkat ut för samma sak som lyckats fuffla till sig en ny via garantin?
Tips tack!!!!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

HAHAHA.

Du beskrev det på ett ganska kul sätt

Permalänk
Medlem

R.I.P k750i usch vilken misshandel.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

haha jo, är en rätt konstig människa, skrattar åt sånt när sånt händer, det är sen nu på kvällskvisten som sorgen kommer =(
Ja d vetefan, annars får man ju punga ut med 3247kr igen, det är inget annat o göra, lite synd, lite slöseri, men lätt värt det enligt mig, då hade man lika gärna kunnat köpa en 6000kr mobil istället från början, men men suck

Fin avatar Pulchi (ögonen blir blodröda av ilska mot loggan)

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Har du typ kanske inte drullförsäkring.. kanske kan gå på den...

Visa signatur

Stationära Intel i7 4790K 4,0GHz | 2x Nvidia Geforce GTX580 | 16GB DDR3 | 1xSDD 160gb | 2x1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Fin avatar Pulchi (ögonen blir blodröda av ilska mot loggan)

tsss

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

stackars colan..

Permalänk
Medlem

1. Eftersom du försökte starta den efter olyckan är luren troligen helt körd. Man ska ALDRIG starta en blöt lur. Ta isär den så mkt som möjligt och gör rent med ren sprit och låt torka.

2. Garanti kan du glömma, man ser direkt om den varit blöt. Kan ju hoppas att nån verkstad tar åt sig den och tvättar den. Troligen kommer den nog gå sönder ändå efter någon månad när fukten krupit vidare.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Avstängd

min farsa tvättade sin mobil i tvättmaskinen ^^ Han fick ingen ny på försäkringen eller nått... Kan däremot betala självrisken á 1500 spänn och få en ny. Ring försäkringsbolaget!

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

Men colan va god?

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patriiik
Men colan va god?

Damn, you´re evil!

usch... stackars dig... inte kul ... själv köper jag nog en k700i nu i veckan...
k750i är lite över min budget..

Visa signatur

[[ CPU: P4 3 ghz @ 3,4 ghz, socket 478 ]] [[ Mobo: ASUS P4C800-E Deluxe ]] [[ 3*512 mb, pc3200 ]] [[ 2 * 120 gb S-ata, 1 * 200 gb IDE ]] [[ Asus 9600SE ]] [[ Logitech Z-5500 ]]

Permalänk
Medlem

På den gamla goda tiden höll telefonerna för sånt där, vet te.x flera som hade Ericsson T28:a och som hade tappat dom i ölglas et.c,, vet en som använde den för att röra runt i drinken.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixard
stackars colan..

Ja fördärva colan med pester som SE:P

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem

Det är vid sånna tillfällen man önskar att man har försäkring.

Permalänk
Medlem

Om den startar som du skrev och håller på att monga sig så prova att ta isär den och gör rent, låt torka och prova igen...om du har tur så är det bara kortis någonstans, dock inte så farligt att telefonen är helt paj...

Annars skulle jag försöka få det på garanti, bara säga att den slutade att fungera plötsligt. Får nog göra rent den innan dock så de inte ser att det varit cola i den

Permalänk

Nästa gång jag köper ny mobil så ska jag teckna försäkring, utan tvekan.
Jag har sett för många olyckshändelser genom jobbet, det händer olyckor med mobiltelefonerna oftare än man tror..

Permalänk
Medlem

Kolla med din hemförsäkring!

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

mjo, hemförsökringen skyddar mer än man tror ibland

Permalänk
Medlem

Kolla hemförsäkringen, om inte det håller så finns det nog bara en väg för Dig att gå; ta kontakt med chefen på Pizza hut och klaga på ovarsam personal! Beroende på om Du "pallar" eller inte så kan Du ju försöka mumla in nånting om "dålig publicitet" eller "stämning" .. För bolaget handlar det faktiskt om småpotatis eftersom det skulle vara en avdragsgill "kostnad" för dem..

Man kommer långt genom att prata med folk! Lycka till hur som helst...

Permalänk
Medlem

vissa människor borde skaffa ett fjortissnöre för att sådant inte ska hända...

och då menar jag oss alla som inte har det.

det du beskrev.. det är bara misshandel kolla med försäkringsbolaget...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
tsss

Har för mig att dom använder Pepsi hos Pizza hut.

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Medlem

Kolla om hemförsäkringen täcker det. Visserligen en självrisk på 1500 om så, men billigare än en ny mobil iaf.

Visa signatur

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school /Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goldmund
Har för mig att dom använder Pepsi hos Pizza hut.

Jo, jäkligt sant.
Åfan 1500kr om man kan få det på hemförsäkringen, det är ju skitbra, får kolla upp det där.
Fast nu när jag vaknade precis upptäckte jag att (obs jag har rensat mobilen totalt från vätskespår) mobilen helt enkelt inte startar alls. Och alla fuktfel på själva TFT displayen har "avdunstat bort".
Folket i affären jag köpte den är inte direkt några tekniker om man säger så, så har man tur så kanske man bara kan säga att den helt enkelt inte startar och få en ny, får se hur det blir imorrn. Tack för tipsen ni är för goa

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Jo, jäkligt sant.
Åfan 1500kr om man kan få det på hemförsäkringen, det är ju skitbra, får kolla upp det där.
Fast nu när jag vaknade precis upptäckte jag att (obs jag har rensat mobilen totalt från vätskespår) mobilen helt enkelt inte startar alls. Och alla fuktfel på själva TFT displayen har "avdunstat bort".
Folket i affären jag köpte den är inte direkt några tekniker om man säger så, så har man tur så kanske man bara kan säga att den helt enkelt inte startar och få en ny, får se hur det blir imorrn. Tack för tipsen ni är för goa

Det håller INTE.

Så fort en tekniker går lös på den så kommer dem upptäcka att den är fuktskadad, vilket resulterar i 1. Du får lämna tillbaka din nya telefon, 2. Du får betala en självkostnad för att du lämnade in en fuktskadad telefon till en tekniker på typ 300kr, 3. De kommer skratta åt dig.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

är dom riktigt sura så kan du med riktig otur åka dit för försäkringsbedrägeri med om du försöker mygla fram en ny.. liten chans kanske men att kolla hemförsäkringen skulle nog vara bäst att börja med

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem

Suck, aja får la bli så.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Självrisken är 800:-, iaf hos Länsförsäkringar. Det överlever du!

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

om du har täcknat en försäkring på den så ska det gå på den.
det gjorde det för mig när jag rågade "bada" med min förra året

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem

Du skulle nästan ha klagat hos dom(pizza hut) direkt och "anklagat" servitrisen (och pizza hut) för att inte sett sig för och därav tappade du telefonen. nu i efterhand tror jag det är ganska kört för dig, fuktskador syns direkt och är tydliga. sen så syns det väl att du öppnat telefonen.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

det heter JAG HAR TAPPAT MIN MOBIL när man har en fuktskadad. det vet väl alla?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.