Varningsmedd. i loggboken [bild]

Permalänk

Varningsmedd. i loggboken [bild]

Jag får ett irriterande varnings-mess under program i loggboken som jag vill bli kvitt...nån som känner igen det, eller som vet hur jag slipper det?

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2000+ | GA-7VA-C ATX KT333 | 2x256MB DDRAM | Geforce4 MX440 64MB | XP Pro SP2 |

Permalänk
Medlem

antar att det inte är ngn tröst men min logg är också full med sådana meddelanden fast allt funkar ju bra ändå...

kanske det här kan hjälpa?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;83711...

Permalänk

Ja, det kanske skulle hjälpa...eller inte....
I värsta fall får man väl ett par varningar till i loggen...heh
Ska försöka blunda för varningen, som du sa, allt funkar bra ändå

Men e det nån som har en lösning utan att installera nån "service-grej" från Microsoft så e jag idel öra.

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2000+ | GA-7VA-C ATX KT333 | 2x256MB DDRAM | Geforce4 MX440 64MB | XP Pro SP2 |

Permalänk
Medlem

varför inte testa med "service-grejen"?

installerade den just nu och den tar bara upp 1388K av minnet så jag hoppas att programmet inte bör vålla ngt problem. har dock inte startat om datorn än så jag vet inte om det funkar som det ska...

Permalänk

Jo, känner jag mig själv rätt så blir det "service-grejen" iaf vad det lider...men nu har jag precis installerat XP å allt e fräscht...har ett minimum av tjänster som går och vill ogärna ha en till

Tack för tipset iaf, du kan väl meddela om dina varningar i loggen blev färre.

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2000+ | GA-7VA-C ATX KT333 | 2x256MB DDRAM | Geforce4 MX440 64MB | XP Pro SP2 |

Permalänk
Medlem

återkommer när jag har startat om lite fler gånger - ser dock bra ut hittils!

[ edit ]

Citat:

Ursprungligen inskrivet i loggen
The following handles in user profile hive AMD\Putte (S-1-5-21-527237240-1580436667-854245398-1003) have been remapped because they were preventing the profile from unloading successfully:

svchost.exe (812)
HKCU (0x470)

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

så jag det verkar vara detta som har orsakat alla felmeddelanden och det går betydligt fortare att stänga ner datorn nu också.

[ /edit ]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenco
återkommer när jag har startat om lite fler gånger - ser dock bra ut hittils!

[ edit ]

så jag det verkar vara detta som har orsakat alla felmeddelanden och det går betydligt fortare att stänga ner datorn nu också.

[ /edit ]

Sjysst att det löste sig
Mitt problem verkar bero på skrivardrivrutiner. (Epson). När jag stänger av tjänsten 'Print Spooler' så försvinner messet.
Dessvärre behövs ju tjänsten för att skrivaren ska funka. Ska testa att stänga av den och installera om drivisarna och sen sätta på den igen. (När jag orkar...)
Körs 'service-grejen' du installerade hela tiden nu förresten? Isåfall, kan du stänga ner den nu när dina varningar i logg försvann?

Citat:

Tack för tipset, var där jag såg att det kan funka om man installerar om drivisar med *Print Spooler' avstängd.
Jag plockar upp tråden igen om / när jag hittat en lösning.

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2000+ | GA-7VA-C ATX KT333 | 2x256MB DDRAM | Geforce4 MX440 64MB | XP Pro SP2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjAlladin
Sjysst att det löste sig
Körs 'service-grejen' du installerade hela tiden nu förresten? Isåfall, kan du stänga ner den nu när dina varningar i logg försvann?

yes - 'service-grejen' körs hela tiden men som sagt så tar den ju knappt ngt minne så jag har inte "orkat" testa att plocka bort den men jag TROR att den alltid måste vara igång för att de ska bli önskat resultat.