Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
De nya bilderna på datorn är i alla fall tagna med en Canon Digital IXUS 60 (25/7 22:03)

Inte sådär väldigt professionellt, men men.. ingen som förväntar sig något annat i det här läget.

Ahh.. precis vad jag tänkte kolla.

Och det passar ju lika bra in i historien som allt annat.. eftersom han själv påstår att det är ett proffs som tagit bilderna. (Men så klart är det inte alls omöjligt att det stämmer.)

"I weekenden blev billederne på Medsions hjemmeside skiftet ud, men Vladi Ivancic fortæller til ComON, at det er samme maskine – blot har man fået en fotograf til at tage nye billeder af den.

»Folk troede ikke, at vi havde en pc at vise frem, så derfor fik vi en professionel til at fotografere den.« fortæller han."

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32033

Edit: Men detta tyder ju i alla fall på att de har en sådan dator själva. (Tycker jag.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av littlepeople
Ahh.. precis vad jag tänkte kolla.

Och det passar ju lika bra in i historien som allt annat.. eftersom han själv påstår att det är ett proffs som tagit bilderna. (Men så klart är det inte alls omöjligt att det stämmer.)

"I weekenden blev billederne på Medsions hjemmeside skiftet ud, men Vladi Ivancic fortæller til ComON, at det er samme maskine – blot har man fået en fotograf til at tage nye billeder af den.

»Folk troede ikke, at vi havde en pc at vise frem, så derfor fik vi en professionel til at fotografere den.« fortæller han."

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32033

Edit: Men detta tyder ju i alla fall på att de har en sådan dator själva. (Tycker jag.)

Ja en dator själva har de nog. Han eller någon representant har visat den för IDG har jag för mig samt svarat att han använder datorn själv inom arbetet.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av littlepeople

Edit: Men detta tyder ju i alla fall på att de har en sådan dator själva. (Tycker jag.)

Ha en själv och sälja tusentals....liten skillnad

Visa signatur

When it seems too good to be true, it probably is.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monnexs
Jag är lite nyfiken på att höra vad The Nisse och Co skulle göra om detta trots allt inte visar sig vara en bluff. Ja jag vet det finns en miljard tecken men ändå.

Vadå skulle göra? Som jag sagt en jävla massa gånger så är inte detta företag värt vatten oavestt om de lyckas leverera något eller inte. Länge leve konsumenternas rättigheter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Vadå skulle göra? Som jag sagt en jävla massa gånger så är inte detta företag värt vatten oavestt om de lyckas leverera något eller inte. Länge leve konsumenternas rättigheter!

En förklaring på vad du menar med konsumenternas rättighet tack

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Citerat "Till alla ni som har inställningen "vänta och se"."

Varför kan man inte det ? Jag har inte lagt nån order så varför ska inte jag då kunna vänta och se? Om man nu tror att det är bluff så beställer man inte = inga problem.

Jo vi såg några som hoppade in här och sa "vi har inte fått fast vi beställde" fast sen hörde vi inte mer från dom. Vilka belägg finns för att dessa beställde? en orderbekräftelse vore ju inte fel. Inte för jag tror nån skulle ljuga om det men det är väl samma sak där, nån slags belägg måste ju finnas då?

Erik

Trevligt att vissa äntligen börjar använda sig av lite källkritik på det här stället.

Permalänk
Medlem

En sak som diskuterades lite i början var ju tangentbordslayouten men nu har det varit tyst ett tag. Nån som har någon ide om hur ofantligt mycket resurser som behövs för att administrerar detta över hela världen? En mixup mellan två världsdelar och det är kaos.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
En förklaring på vad du menar med konsumenternas rättighet tack

Att de inte har några garantivillkor, att de inte kan garantera leverans av någon dator, att det inte finns några köpvillkor, att de inte kan specifiera vilka kostnader som tillkommer även om man frågar dem dirket, att det inte är möjlighet att få kontakt med dem och få vettiga svar på ovanstående.

Fisk47: Ja, har reflekterat över det flera gånger. Dessutom är det ju många länder där deras egen tangentbordslayoput är ovanlig, länder där det finns flera olika språk och layouts. Det är helt omöjligt att veta vilken layout kunderna vill ha i de länderna baserat bara på vilket land de ska skickas till.

Permalänk
Medlem

Det känns som många på det här forumet är väldigt säkra på massor av saker. Att saker och ting är omöjliga hit och dit.

Självutnämnda privatdetektiver och experter på i stort sett allting.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monnexs
Det känns som många på det här forumet är väldigt säkra på massor av saker. Att saker och ting är omöjliga hit och dit.

Självutnämnda privatdetektiver och experter på i stort sett allting.

Det är tur att sådant folk finns och bryr sig så att du och alla andra slipper bli blåsta på detta eller liknande, sen så är det upp till dig att tro på vem du vill, det är ju trots allt ett Internetforum.

Permalänk
Medlem

Instämmer att det är bra. Tycker bara det är viktigt att man skriver om de saker som verkligen är fastställda. Att spekulera och skriva som att det är fakta anser inte jag gynnar någon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monnexs
Instämmer att det är bra. Tycker bara det är viktigt att man skriver om de saker som verkligen är fastställda. Att spekulera och skriva som att det är fakta anser inte jag gynnar någon.

Har du nått nytt att komma med eller är det samma tjöt som vanligt?

Permalänk
Medlem

Från det en till det andra:

@ thenisse: Du sa för ca 2 dagar och 700 inlägg sen att du hade "ringt runt lite" och att det på måndag (idag) skulle braka loss ordentligt. Det enda jag har sett är att dom photoshopat några bilder blåa på hemsidan. Det lät på dig som att du var någon typ av spion som hittat det avgörande beviset men jag har inte sett någonting än.

Vad va det som skulle hända?

Visa signatur

The only bad thing about living outside the law, is that you no longer have it`s protection..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tabb
Det är tur att sådant folk finns och bryr sig så att du och alla andra slipper bli blåsta på detta eller liknande, sen så är det upp till dig att tro på vem du vill, det är ju trots allt ett Internetforum.

Jo tjena, vilken statestik kollar du på? Hjälper inte att skriva på forum där 90% av folket ändå är datorkunniga och det ringer en varningsklocka hos när de ser dessa erbjudanden. Det är ju de personer som inte har datorvana och som läser tidningen som informationen ska ut till. Vilket (Vad jag vet) inte hänt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Melvin
Från det en till det andra:

@ thenisse: Du sa för ca 2 dagar och 700 inlägg sen att du hade "ringt runt lite" och att det på måndag (idag) skulle braka loss ordentligt. Det enda jag har sett är att dom photoshopat några bilder blåa på hemsidan. Det lät på dig som att du var någon typ av spion som hittat det avgörande beviset men jag har inte sett någonting än.

Vad va det som skulle hända?

De jag pratade med har inte gått ut med informationen de har, varför vet jag inte. De kanske väntar på presskonferansen med? Tyvärr kan jag inte ge mer detaljer idag heller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Jo tjena, vilken statestik kollar du på? Hjälper inte att skriva på forum där 90% av folket ändå är datorkunniga och det ringer en varningsklocka hos när de ser dessa erbjudanden. Det är ju de personer som inte har datorvana och som läser tidningen som informationen ska ut till. Vilket (Vad jag vet) inte hänt?

Vi behöver ju nånstanns att kommunicera och komma fram till saker, eftersom det redan har gjorts tidigare i tråden så är det väl lika bra att fortsätta med det här, du (eller nån annan) som inte vill få reda på ny information eller spekulationer behöver ju knappast läsa tråden om ni inte vill. Ju fler konstigheter som det kommer fram, ju större chans är det att media och andra reagerar, och som du märkt så kommer det direkt ut på bloggen som jag kan meddela bevakas av både en och tjugo olika tidningar o.s.v.

Permalänk
Avstängd

De jag pratade med har inte gått ut med informationen de har, varför vet jag inte. De kanske väntar på presskonferansen med? Tyvärr kan jag inte ge mer detaljer idag heller.

Det här påminner mig om Medisons leverantörer och deras produkter, de finns, datoren blir tillverkade men eftersom Medison har ett hemligt avtal med deras partners kan de inte gå ut med informationen

Visa signatur

When it seems too good to be true, it probably is.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daxman22
De jag pratade med har inte gått ut med informationen de har, varför vet jag inte. De kanske väntar på presskonferansen med? Tyvärr kan jag inte ge mer detaljer idag heller.

Det här påminner mig om Medisons leverantörer och deras produkter, de finns, datoren blir tillverkade men eftersom Medison har ett hemligt avtal med deras partners kan de inte gå ut med informationen

Hehe, ja vad ska jag säga. Det var onödigt att säga den biten faktiskt, och det har jag lärt mig nu.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Hehe, ja vad ska jag säga. Det var onödigt att säga den biten faktiskt, och det har jag lärt mig nu.

Hoppas du inte tar det illa upp men det var en nödig touchdown

Keep up the good work!!

Visa signatur

When it seems too good to be true, it probably is.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Nej det är inget företag ibörjan av tråden som beställt då dom aldrig sålde till företag som dom tänkte från början att dom skulle göra...Dom s¨lde inte heller till privatpersoner..Dom började sälja för ca 1 vecka sen.. [/B]

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=753...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ungefär lika trovärdigt som de som säger att de fått datorer, eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Ungefär lika trovärdigt som de som säger att de fått datorer, eller?

Håller med, eftersom inget av de Medison-företagen som finns nu fanns då, och att de verkar vara helt nya kunder hos 2CO så är frågan vad han köpt och från vem. Om det framkommer mer info så är det såklart intressant, men annars ser jag det iaf som onödigt att grotta mer i.

Permalänk
Medlem

Den här tråden och dramat kring Medison är ju bästa formen av dokusåpa.

Visa signatur

Wir kennen nur ein Ziel, das die gesamte Politik unserer Partei durchdringt: alles zu tun für das Wohl des Menschen, für das Glück des Volkes, für die Interessen der Arbeiterklasse und aller Werktätigen. Das ist der Sinn des Sozialismus. Dafür arbeiten und kämpfen wir.

Permalänk
Medlem

Länk till bloggen var bilden på datorn finns?

Permalänk
Medlem

Länk till bloggen var bilden på datorn finns?

http://www.medison.se/weblog/valdi/index.html den eller kanske http://medisonscam.blogspot.com/ ?

Permalänk
Medlem

Nya bilder verkar det har kommit på laptopen, eller "laptopen"

Visa signatur

Core 2 Duo E4300 @ 3006MHz | Zalman CNPS7700-Cu | Corsair XMS2-6400 4Gb @ 887mhz | XFX Radeon HD4770 | 1x 160gb SATA Samsung | 1x 80gb IDE Seagate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meduza89
Nya bilder verkar det har kommit på laptopen, eller "laptopen"

Testa att läsa den här tråden, eller min blogg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Har du nått nytt att komma med eller är det samma tjöt som vanligt?

När folk ifrågasätter vissa saker av ditt arbete så avfärdar du det som tjat eller så anser du det var irrelevant i frågan och vägrar svara på ett normalt sätt.

Eftersom du i stort sätt är en stark kritiker och opinionsbildare som försöker upplysa människor och företag om medison så är det extra viktigt hur man formulerar sig så man inte får något skit sen. Men det är klart att du är ju anonym så det kanske inte spelar så stor roll. Kan ändå vara viktigt att vara saklig i frågan och inte ha för bråttom med massa olika teorier som kan uppfattas som fakta.

Många kritiserar massmedia för att de gör för lite. Detta kan ju faktiskt bero på att de inte håller på med konspirationsteorier utan de kanske istället vid det här laget fattar att det är något fuffens men de väntar in för att få något mer konkret att gå på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monnexs
När folk ifrågasätter vissa saker av ditt arbete så avfärdar du det som tjat eller så anser du det var irrelevant i frågan och vägrar svara på ett normalt sätt.

Eftersom du i stort sätt är en stark kritiker och opinionsbildare som försöker upplysa människor och företag om medison så är det extra viktigt hur man formulerar sig så man inte får något skit sen. Men det är klart att du är ju anonym så det kanske inte spelar så stor roll. Kan ändå vara viktigt att vara saklig i frågan och inte ha för bråttom med massa olika teorier som kan uppfattas som fakta.

Många kritiserar massmedia för att de gör för lite. Detta kan ju faktiskt bero på att de inte håller på med konspirationsteorier utan de kanske istället vid det här laget fattar att det är något fuffens men de väntar in för att få något mer konkret att gå på.

Jag frågade eftersom jag undrade om det var något specifikt du kommenterade. Jag tycker inte jag på något sätt framhåller konspirationsteorier, inte på bloggen iaf. Här har jag redan sakt 20 ggr att det är viktigt med en diskussion, annars kommer vi inte vidare. Och varför det är viktigt har jag redan sagt.
Om det var biten med tangentbord du reagerar på så förstår jag inte varför. Det är väl självklart att det är mycket extrajobb. Det är självklart att man inte kan avgöra om man ska skicka ett US English eller Canadian French keyboard till en adress i Kanada. Vad är det för konspiratoriskt med det i så fall?

Permalänk

Bilderna var ju inte vackra direkt, ser ut precis som om dom tagit dom i allra hastigast i ett väldigt dåligt belyst rum utan blixt.

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk
Medlem

Hehe ok jag tycker väll i och för sig inte att om det var något specifikt jag kommenterade och tjat är samma sak Tjat är något mer laddat om man säger så.
Hade för mig att det fanns några teorier på bloggen men det kanske är borttaget. Något med 2co och hur de möjligen skulle kunna få pengar från dem. Kan ha fel där.

Det jag menade med konspirationsteorier och massmedia är att de kasnke vill ha något mer konkret att gå på än de saker som du nöjer dig med som är anonym. De kanske kablar ut nyheten när/om bluffen är ett faktum istället. De kan ju säkert bli stämda om det nu med den där 0,000001 chansen visar sig att de inte är bluffare.

På det sättet är det väll kanske bra att du som anonym kör ditt race.