Permalänk
Robot

Aerocool Gatewatch II

Jag har införskaffat en Aerocool Gatewatch II och monterat den i datorn.

Hittade ytterst lite information om hur den fungerar och så vidare på nätet så jag tänkte dra upp en bygglogg och skriva lite för intresserade här.

Om jag ska försöka göra en liten recension av grejen så kan jag säga direkt att jag är missnöjd och att jag ska reklamera skiten, men det är mest för att min gatewatch inte fungerade riktigt som den borde.

Det som inte fungerade på min GateWatch II var bytet mellan manuellt och automatiskt läge för fläktstyrningen. I övrigt var det lätt och smidigt att byta mellan visning för temp/rpm/alarm för de olika "sektionerna" av prylen.

USB och AUDIO-kablarna som gick ifrån gatewatchen var väldigt korta och nådde med nöd och näppe fram till kontakterna på moderkortet, vilket jag personligen tycker är väldigt jobbigt eftersom detta är en komponent som främst riktar sig till entusiaster så som jag själv, och vi(?) har ofta lite större chassin som således kräver längre kablar.

Hur som haver, jag ger gatewatchen 2/5 i betyg, på grund av de plastiga knapparna, de instabila monterings-fästena och resten av de ickefunktionella delarna av den.

Kommentera och fråga gärna, så ska jag försöka svara så ofta jag kan och hinner

Besök albumet: Aerocool Gatewatch II av GeneralCrusader

Permalänk
Medlem

inge bilder när du satt den i datorn?

såg att du höll på att uppdatera... nu finns det.. sry jag var för snabb...

Visa signatur

"The door can see into your soul"

Permalänk

Yaaay penis förlängar galleri!

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
Yaaay penis förlängar galleri!

Om du läser lite vad jag har skrivit, och vad min ambition med byggloggen är så inser du nog ganska snabbt att det inte alls är syftet

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem

Tackar hade tänkt köpa en sån här men kanske struntar i det om den inte var så bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
Yaaay penis förlängar galleri!

onödig kommentar

. annars var det en fin mini recension den såg lite plastig ut men men

Visa signatur
Permalänk

Jag har haft en sån där föll på att bli tokig på fan så jag slet ur skiten ur dator värsta skiten jag vart med om. bara piper för ingenting. fläktarna går för fort i 1200rpm när dom annars tåll 1500rpm :S värsta skit tycker iaf jag,

Visa signatur

Intel core 2 duo E8600 @ 4ghz. gigabyte GA-X48-DQ6. 4gb @ 1066mhz. 4870x2. 3tb hd. osv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
Tackar hade tänkt köpa en sån här men kanske struntar i det om den inte var så bra.

Jag ska byta ut den mot en lite dyrare variant. Har insett att "alarm"-funktionerna och dom grejerna var helt överflödiga och att det enda jag egentligen vill kunna göra är att kunna styra fläktar och helst övervaka lite temperaturer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
onödig kommentar

. annars var det en fin mini recension den såg lite plastig ut men men

Tackartackar. Jag kan hålla med om att den är plastig, och det är en av anledningarna till att jag ska lämna tillbaks den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmathahightech
Jag har haft en sån där föll på att bli tokig på fan så jag slet ur skiten ur dator värsta skiten jag vart med om. bara piper för ingenting. fläktarna går för fort i 1200rpm när dom annars tåll 1500rpm :S värsta skit tycker iaf jag,

Har du en GateWatch 1 eller 2?

Det går ju att ändra vilken temperatur man vill att larmet ska gå igång på, men jag håller med om att den låter fördjävligt när den väl låter.

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem

Du har lyckats göra bort dig är min åsikt -_-. Kasta pengar i sjön istället!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Du har lyckats göra bort dig är min åsikt -_-. Kasta pengar i sjön istället!

om du har läst från början så kommer du se att han ska reklamera och köpa något dyrare/bättre istället...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simpledream
om du har läst från början så kommer du se att han ska reklamera och köpa något dyrare/bättre istället...

Det var lite så jag menade, han har lyckats köpa något som är dåligt. Alltså inte kollat upp saken/erna först. Kollar man runt slipper man sådana här "dåliga" inköp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Det var lite så jag menade, han har lyckats köpa något som är dåligt. Alltså inte kollat upp saken/erna först. Kollar man runt slipper man sådana här "dåliga" inköp.

ok. om du hade skrivit så från början hade jag inte sagt någe nej men du har rätt i att om man kollar upp saker så slipper man oftast sådant här...

ont. Tur att du nu har lagt upp en "minirecension" så kanske några fler undviker den här

Permalänk

vad kostar leksaken?

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
Yaaay penis förlängar galleri!

kommer från personen med en avatar på sin wow gubbe. haha skaffa ett liv.

annars ser den inte så rolig ut din leksak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrilleMeister
vad kostar leksaken?

Står allra längst upp i tråden.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
Yaaay penis förlängar galleri!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Du har lyckats göra bort dig är min åsikt -_-. Kasta pengar i sjön istället!

Tråkiga kommentarer!

Bra initiativ av GeneralCrusader tycker jag! Det finns alltid en jäkla massa prylar som ser roliga ut men som visar sig vara rena dyngan. Nu lär vi oss från ditt misstag *hehe*

Man skulle nästan haft en hel sektion på forumet för mögprylar som är halvt oanvändbara!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Väldigt bra initiativ, det är alltid bra att få reda på produkter som man bör undvika. Synd bara att det måste vara någon som måste vara försökskaninen, men men.. Kanske en tråd borde startas så man kan varna andra för kassa köp?

Anyways, Rouge of Darkness du läser lika dåligt som du stavar på engelska. Hade du läst vad hans galleri handlade om hade du antagligen inte behövt ösa ur dig den galla du kallar för inlägg.

Permalänk
Medlem

Satte en tia på denna varning btw

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
Yaaay penis förlängar galleri!

Inte kan du stava till Rogue* heller.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad du har för kreterium när det gäller entusiaster men frågar du mig så skulle väll denna gå under Bling Bling-kategorinoch inte entusiast-kategorin. Kolla på denna istället (http://www.t-balancer.com/english/bng.htm). Funderar själv på en sådan. Lite dyr kanske men här får man vad man betalar för dvs kvallite och vettiga funktioner.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tydligen så ska den här vara riktigt bra enligt många:
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=TBANBIGNG

Saknar dock display men har en ganska så avancerad styrning av fläktar osv. Helt hårdvarustyrd dessutom!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Inte kan du stava till Rogue* heller.

Han kanske föredrar smink?

Fin recension annars!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Tråkiga kommentarer!

Bra initiativ av GeneralCrusader tycker jag! Det finns alltid en jäkla massa prylar som ser roliga ut men som visar sig vara rena dyngan. Nu lär vi oss från ditt misstag *hehe*

Man skulle nästan haft en hel sektion på forumet för mögprylar som är halvt oanvändbara!

Det var typ exakt det som var syftet med mitt galleri. hade jag lagt upp galleriet som någon slags penisförlängare så hade jag väl knappast sågat produkten och sagt att den känns plastig, right?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Satte en tia på denna varning btw

Thx mate

Jag hoppas att folk som överväger att köpa en gatewatch II läser och kollar in mitt galleri innan uppköp. jag letade som sagt runt efter recensioner och liknande innan, men kunde inte hitta någon vettig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Inte kan du stava till Rogue* heller.

seså nu, inga personliga påhopp. det är inte hans fel att han är dum

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Vet inte vad du har för kreterium när det gäller entusiaster men frågar du mig så skulle väll denna gå under Bling Bling-kategorinoch inte entusiast-kategorin. Kolla på denna istället (http://www.t-balancer.com/english/bng.htm). Funderar själv på en sådan. Lite dyr kanske men här får man vad man betalar för dvs kvallite och vettiga funktioner.

säkert jätteskojig gadget, men eftersom jag ska returnera varan så får jag högst troligen inte välja från någon annan sida. den jag hade tänkt byta upp mig till är följande

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=314645

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hez
Tydligen så ska den här vara riktigt bra enligt många:
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=TBANBIGNG

Saknar dock display men har en ganska så avancerad styrning av fläktar osv. Helt hårdvarustyrd dessutom!

skojig och high tech-mojäng, men jag vill fortfarande ha lite bling i fronten, samt möjligheten att styra manuellt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ifan
Han kanske föredrar smink?

Fin recension annars!

tackar

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem

Fin recension Cruzader, synd att det var låg kvalitet på den bara.

Permalänk
Medlem

Bra recension!

Tänkte passa på att tipsa om en annan fläktkontroll, som ja själv haft i några månader:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=330009

Denna funkar kanon med massa funktioner utan att bli krånglig, väldigt snygg dessutom.

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sipe46
Bra recension!

Tänkte passa på att tipsa om en annan fläktkontroll, som ja själv haft i några månader:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=330009

Denna funkar kanon med massa funktioner utan att bli krånglig, väldigt snygg dessutom.

Tackar

Nu går jag själv off topic, men hur många fläktar kan man styra med den fläktkontroll du använder?

Ska överväga att kolla på den du skriver om, istället för den andra jag valt som ligger i ungefär samma prisklass

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeneralCrusader
Tackar

Nu går jag själv off topic, men hur många fläktar kan man styra med den fläktkontroll du använder?

Ska överväga att kolla på den du skriver om, istället för den andra jag valt som ligger i ungefär samma prisklass

4st fläktar och fyra temperaturer samt volymen på datorn. Man får också tre olika fronter till, en svart, en vit och en grå. Man kan också välja mellan 7 st olika färger på displayen.

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|