Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raws89
jadu, folk känner väll att dom har lite å göra så dom klagar på en massa istället

A sant . Dom är avensjuka bara

Visa signatur

Intel Quad 2.33Ghz | 4GB Ram | 1TB Hårddisk | GeForce 9600GT | DVD Brännare

Permalänk
Medlem

hehe aa ^^ har samma chassi, cpu som dig iaf

Visa signatur

#1 Antec P280 + Chieftec Nitro 750W PSU, Intel Core I7 2600k @4.8GHz 24/7, Asus P8Z68 Deluxe/Gen3, 16Gb Corsair Vengeance, PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC @ 1120/1570 , Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Har en polare som nyligen köpte lite nya datorprylar, däribland ett Antec 300. Fick möjlighet att klämma lite på det, och det jag kan säga är att det är ett bra chassi! Fin kvalité, bra med tillbehör etc.

Det enda negativa skulle väl vara att det inte inkluderades frontfläktar :/

Men för 495:- på Komplett så var det ju lätt värt det!

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raws89
hehe aa ^^ har samma chassi, cpu som dig iaf

Gött, glider cpu bra på din dator och lådan är du nöjd med den ?

Visa signatur

Intel Quad 2.33Ghz | 4GB Ram | 1TB Hårddisk | GeForce 9600GT | DVD Brännare

Permalänk
Medlem

jora, inge som hellst fel på cpu:n, lite högljudd kylning men de fixa man genom att byta ut fläkten mot en tyst 80mm ^^ ligger runt 40 grader i load
och chassit, det är riktigt fint måste ja säga, bra kvalité för en bra pris:)

Visa signatur

#1 Antec P280 + Chieftec Nitro 750W PSU, Intel Core I7 2600k @4.8GHz 24/7, Asus P8Z68 Deluxe/Gen3, 16Gb Corsair Vengeance, PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC @ 1120/1570 , Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
Har en polare som nyligen köpte lite nya datorprylar, däribland ett Antec 300. Fick möjlighet att klämma lite på det, och det jag kan säga är att det är ett bra chassi! Fin kvalité, bra med tillbehör etc.

Det enda negativa skulle väl vara att det inte inkluderades frontfläktar :/

Men för 495:- på Komplett så var det ju lätt värt det!

Köpte lådan för 450kr på inet.se hehe

Visa signatur

Intel Quad 2.33Ghz | 4GB Ram | 1TB Hårddisk | GeForce 9600GT | DVD Brännare

Permalänk
Medlem

haha!!

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk

Det blir säker super nice med ny kamer, ny mobil och ny dator, kanske en ny "ipod" med och sedan en E^3PC, så är du i top trim

Permalänk
Medlem

få se en bild på när kabeldragningen är klar?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
få se en bild på när kabeldragningen är klar?

Klart, kommer imon kort, vill få iordning på allt först

Visa signatur

Intel Quad 2.33Ghz | 4GB Ram | 1TB Hårddisk | GeForce 9600GT | DVD Brännare

Permalänk
Medlem

+1 på all klankning.

Om jag dock ska säga ngt annat så är det ganska värt med en CrossfireX-bräda just nu (snart även SLi) då man inte behöver två identiska kort. Tillex om du vill ha lite extra prestanda i framtiden så kan du komplettera med ett begagnat billigare grafikkort. Eller helt enkelt köpa ett helt nytt grafikkort, men fortfarande ha kvar det gamla.

Permalänk
Medlem

\0/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raws89
jadu, folk känner väll att dom har lite å göra så dom klagar på en massa istället

Jag tycker nog också att det finns bättre sätt att spendera tid på än att kolla på vanliga mid-stream datorer... Man har ju sett ett par..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cs_amd
vadå lol?

Lägga upp bilder på en massa datordelar som dessutom är tagna med världens semsta kamera. Jag kan gå in på Datorbutiken.se och se samma bilder Tusen gånger bättre. Förstår inte syftet med detta galleri som många andra. Totalt meningslöst enligt mig.

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurvztr
Lägga upp bilder på en massa datordelar som dessutom är tagna med världens semsta kamera. Jag kan gå in på Datorbutiken.se och se samma bilder Tusen gånger bättre. Förstår inte syftet med detta galleri som många andra. Totalt meningslöst enligt mig.

Det är min byggblogg, tycker det är onödigt om du ska vara kaxig för att min mamma inte har pengar att köpa exakt allt till mig ! Va glad och va snäll eller pysoff !

Visa signatur

Intel Quad 2.33Ghz | 4GB Ram | 1TB Hårddisk | GeForce 9600GT | DVD Brännare

Permalänk
Medlem

Okej massa bilder det är ju ett + men asså skaffa digital kamera snälla

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av High_fps
Okej massa bilder det är ju ett + men asså skaffa digital kamera snälla

Jag ska göra det när jag får pengar eller en bättre mobil med bättre kamra

Visa signatur

Intel Quad 2.33Ghz | 4GB Ram | 1TB Hårddisk | GeForce 9600GT | DVD Brännare

Permalänk
Avstängd

Hej, trevliga prylar det där, jag tycker amds kylare ser maffig ut för stick, jemfört med intels lilla ros.

men allt fittans lipande och whinande från alla members från 2007 och 2008, vad är det för fel på Svenska ungdomar? När ska ni börja rensa på detta forum ?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
Hej, trevliga prylar det där, jag tycker amds kylare ser maffig ut för stick, jemfört med intels lilla ros.

Tackar Aa kylaren ser mer krafitg ut änne intels originalfläkt

Visa signatur

Intel Quad 2.33Ghz | 4GB Ram | 1TB Hårddisk | GeForce 9600GT | DVD Brännare

Permalänk
Medlem

"Bättre och köpa ett bra från början"? 9600 gt är väl ett budgetkort,, de e bra för mindre krävande spel, men skulle hellre satsa på ett GTX 280.. Fast de är dyrare dock..

Visa signatur

5820K @ 4GHz || GTX 980 || 4x8GB Minne

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dartius
"Bättre och köpa ett bra från början"? 9600 gt är väl ett budgetkort,, de e bra för mindre krävande spel, men skulle hellre satsa på ett GTX 280.. Fast de är dyrare dock..

Jo du pojken, de är ju så prisvärt ! verkligen! du är påläst.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cs_amd
Det är min byggblogg, tycker det är onödigt om du ska vara kaxig för att min mamma inte har pengar att köpa exakt allt till mig ! Va glad och va snäll eller pysoff !

Jag är inte kaxig, dock tycker jag att det ganska onödigt att lägga upp en bygglogg med lite delar och hur man sätter ihop en dator. Förstår inte vart du vill komma med det här. De flesta på detta forum vet nog hur man bygger en dator. Tycker iallafall att du har valt fina komponenter, kommer blir riktigt bra:)
Tycker galleriet har mest "skit" nuförtiden. Inget illa menat mot dig eller någon annan, men det finns alldeles för mycket "vanliga" datorer. Folk som lägger upp bilder på en dator, förstår inte syftet med det. Jag tycker galleriet ska innehålla bilder på datorer som har genomgått en större förändring något mer extremt. En vanlig dator är vardagsmat. Jag skrev verkligen inte som jag gjorde för att reta upp dig, och om jag nu skulle ha det bättre än dig ekonomiskt så skulle jag aldrig skryta med det och reta upp en annan person för att de har mindre pengar. Tycker verkligen inte att det är något fel på din komponenter. Förstår bara inte syftet med bilderna.

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk
Medlem

Hur är brännaren med det moderkortet? Har samma moderkort och den vägrar samarbeta väl med alla S-ata läsare jag provat med (om man inte använder en extern kabinett)...eller är det IDE läsare?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Hur är brännaren med det moderkortet? Har samma moderkort och den vägrar samarbeta väl med alla S-ata läsare jag provat med (om man inte använder en extern kabinett)...eller är det IDE läsare?

Tjenare, joo allt funkar fel fritt på mitt moderkort, kanske är din brännare som inte vill funka ?? mvh robbin

Visa signatur

Intel Quad 2.33Ghz | 4GB Ram | 1TB Hårddisk | GeForce 9600GT | DVD Brännare

Permalänk
Avstängd

CS_amd.. Vill du byta mot mitt 8800Gt orginal kylning ?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cs_amd
Folk har frågat om min datorhörna och min brors dator och min nya dator som kommer, och nu klagar folk snacka om jag känner mig ledsen

Tål du inte kritik lägg inte upp det då.

Permalänk
Medlem

blev det inte varmt med din gamla dator i den där instängda hörnan?

Visa signatur

Antec Sonata III | Pentium D 820 2.8 GHz | Zalman CNPS9500 | 1024 MB RAM | Asus Extreme X1950 PRO 256 MB Crossfire Edition | 3DMark06 4453

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CarlSars
blev det inte varmt med din gamla dator i den där instängda hörnan?

Nope

Visa signatur

Intel Quad 2.33Ghz | 4GB Ram | 1TB Hårddisk | GeForce 9600GT | DVD Brännare

Permalänk
Avstängd

Varför i *** väljer man amd?

Om svaret är att du stödjer dem/fanboy så sure...8-)

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zm
Varför i *** väljer man amd?

Om svaret är att du stödjer dem/fanboy så sure...8-)

AMD = mer prolle för pengarna typ.

Eller?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cs_amd
Tjenare, joo allt funkar fel fritt på mitt moderkort, kanske är din brännare som inte vill funka ?? mvh robbin

Tror inte det, har 2 st. olika brännare, båda är nya.

Datorn fryser i 20 min, sen läser den skivan i 20 sekunder för att sen frysa i 20 min igen om och om igen med båda läsarna.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass