Permalänk
Medlem

Gainward Gtx 570

Hej jag sitter med ett stycke Gtx 570 ifrån Gainward i mitt Define R3 XL chassi . Det enda problemet jag har är att när man kör igång något spel som är lite krävande så att fläktarna börjar jobba så låter det ungefär som ett jetplan vilket är grovt irriterande . Har ni några enkla tips så man kan få en normal ljudnivå ?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Hur länge har du haft kortet?

Är det överklockat?

Har du bra luftflödde i burken?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Jag har haft det ca 1 år i juli och nej det är ej överklockat , Har 3 st fläktar i fram, 1 i sida & 2 utblås

Permalänk

exakt vilket kort är det? mitt zotac med referenskylare lät som dammsugaren på fullvarv :/ Nu kör jag vatten på mitt istället !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ryzen 5600X, 32Gb ram, 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xil3d:

Hej jag sitter med ett stycke Gtx 570 ifrån Gainward i mitt Define R3 XL chassi . Det enda problemet jag har är att när man kör igång något spel som är lite krävande så att fläktarna börjar jobba så låter det ungefär som ett jetplan vilket är grovt irriterande . Har ni några enkla tips så man kan få en normal ljudnivå ?

Tack på förhand

Ta hem MSI afterburner, kolla temps och dra en egen fläktkurva till grafikkortet.

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623947 Det är det kortet , haha om jag bara hade pengar så skulle det vara ett bra alternativ

Permalänk
Medlem

Okej får ta en titt på det , men är det jätte avancerat eller är det ganska lätt att förstå då jag är ganska "ny" på datafronten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xil3d:

Okej får ta en titt på det , men är det jätte avancerat eller är det ganska lätt att förstå då jag är ganska "ny" på datafronten

msi afterburner skall inte vara några problem att förstå:))

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

msi afterburner skall inte vara några problem att förstå:))

Okej så bra haha , srry för att jag ej använda citat grejen förut är ny här och har ej lärt mig alla saker än

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xil3d:

Okej får ta en titt på det , men är det jätte avancerat eller är det ganska lätt att förstå då jag är ganska "ny" på datafronten

ställ in fläkthastigheten på 50% eller vad nu som behövs

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

ställ in fläkthastigheten på 50% eller vad nu som behövs

Okej får ta en titt på det i helgen