Läs och..skratta? LimeWire stämd på EXTREM summa..

Permalänk
Inaktiv

Läs och..skratta? LimeWire stämd på EXTREM summa..

---->LÄS!!<----
Har detta inte gått till överdrift? Tycker ärligt talat att detta bara är patetiskt!
Btw.. skivbolagen kan ju drömma om att få alla pengar.. xD Försöker dom ta över världen eller??

Permalänk
Medlem

Rätt

Jag tycker det är helt rätt. Det skall svida att lura företag på deras levebröd!!!!

Permalänk
Medlem

seems legit.. kan vi inte införa en lag där vi förbjuder alla traditionella skivbolag?

Permalänk
Hedersmedlem

Lol, LimeWire!

Men för att vara lite seriösare så skulle jag gärna vilja höra deras motivering till summan de har kommit fram till.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Haha vilken överdriven summa!

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Ganska gammalt? Eller var det en annan summa då?
De blev i alla fall stämda på mer pengar än vad musikindustrin tjänat sedan fonografen uppfanns. Så dommaren sade att det var orimligt!

Edit: Länk http://svt.se/2.27170/1.2371631/domare_musikbranschens_krav_a...

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Så larvigt det kan bli, nog förstår jag att de bör stämmas, men en summa siom är 15 miljoner mer än alla pengar som finns på planeten, då får dom väl ändå ta o sluta överdriva. satsa på en rimlig summa istället. typ allt företaget är värt + ägarnas egendom. 75 Biljoner är bara löjjligt.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk

Ja vad kan man säga ... finns inga ord som räcker till för denna idioti ... men jaja ...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Jag tycker det är helt rätt. Det skall svida att lura företag på deras levebröd!!!!

Visste inte att lamborghinis och manshions med tre swimming pools var deras levebröd. Får väl också börja att köpa in sådant.

SVÅRT ATT HÄNGA MED I DAGENS MODE ELLER HUR?

Permalänk
Medlem

Äsch, Lady Gaga och alla dom andra stora artisterna är ju så rika att de kan bada i pengar ändå! Det gör nog inget om jag lånar deras låt en stund då.

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av robie76:

Jag tycker det är helt rätt. Det skall svida att lura företag på deras levebröd!!!!

Troll?

Permalänk
Medlem

Helt jävla sjukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Jag tycker det är helt rätt. Det skall svida att lura företag på deras levebröd!!!!

Nu vet jag inte om du skojar men... Man kan ju inte stämma någon på mer pengar än det finns i hela världen?

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Finns Limewire ännu??

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Fattar mig inte på företag som stämmer programtillverkarna? Det är ju inte deras fel att användare använder programmet på ett olagligt sätt genom att ladda hem olagligt material? Det är ju helt upp till användarna vad de väljer att ladda hem. Programmet är ju ändå framtaget i ett lagligt syfte..

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robie76:

Jag tycker det är helt rätt. Det skall svida att lura företag på deras levebröd!!!!

Leverbröd? Vad jag vet så är det mer sångarens leverbröd än företagets... Företaget vill bara casha in på saker de tror sig ha rätt till.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Självfallet är piratkopiering fel, men man får se till kontexten. Det bokstavligen sprutar ut filmer och musik idag, och alla pockar på konsumenterna och deras plånböcker. Ska man som en vanlig dödlig ha råd att köpa det man vill tycker i alla fall jag att priserna måste sänkas, relativt rejält. Visst, några kronor för en låt på exempelvis iTunes kan ju verka oskyldigt, men ser man till mängden musik i antalet låtar man lyssnar på via Spotify blir det ju rätt stora summor. Till exempel jag som lyssnar på Digster Fresh där nya låtar med jämna mellanrum läggs upp, skulle jag köpa alla dessa skulle det bli dyrt. Därför anser jag att priserna bör sänkas.

Musikindustrin har ju inte riktigt hängt med i svängarna. Filmindustrin har ju också varit motsträviga, men de är fan så mycket bättre än vad musikindustrin är tycker jag.

Observera att jag inte proklamerar för privatkopiering, jag vädrar bara mina åsikter.

EDIT: Det skulle vara intressant att se hur mycket artisterna får av dessa fantasisummor. Min gissning är att det inte rör sig om alls mycket.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Bandcamp run by the artists themselfs ftw, giant evil corporations nay? Nej, jag står inte ut med att se dessa fjanterier kring stora företags lama stämmningar och så vidare. De tar girighet till en ny nivå.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Stämma piratkopieringssidor etc är inte lösningen som så många andra sagt, tjänster som t.ex. steam, spotify och viaplay är. Där man lättillgängligt och inte allt för dyrt kan få åtkomst till allt man vill ha.

Sen om det är brister i diverse tjänster på olika sätt är ju en annan diskussion.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rillee:

Så larvigt det kan bli, nog förstår jag att de bör stämmas, men en summa siom är 15 miljoner mer än alla pengar som finns på planeten, då får dom väl ändå ta o sluta överdriva. satsa på en rimlig summa istället. typ allt företaget är värt + ägarnas egendom. 75 Biljoner är bara löjjligt.

Nejnej, inte 15miljoner mer. 15Biljoner dollar, vilket blir med dagens växlingskurs blir 10245000000000:- SEK.

F.ö; 75bilj USD>51225000000000SEK.
Snacka sinnessjukt!

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Limewire höll ett år efter Kazaa blev virusfyllt, det är väl bara dåliga hackers som enbart gör keyloggers som använder Limewire idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Nejnej, inte 15miljoner mer. 15Biljoner dollar, vilket blir med dagens växlingskurs blir 10245000000000:- SEK.

F.ö; 75bilj USD>51225000000000SEK.
Snacka sinnessjukt!

mediamaffian är sinnessjuk

Permalänk

Det visar ju bara vilken fantasivärld de stora bolagen lever i. Känns ju inte direkt lockande att stödja dessa bjässar! Dags att artister börjar släppa eget om det nu är musik vi pratar om. Stora bolag behövs inte om man själv har mycket pengar.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

HAHAHAH vilken jävla summa, hur tänkte dom när dom ska ha 15 biljoner mer än vad som ens existerar?
Ska dom skita ut resterande pengar eller?

Visa signatur

Lillburken Mobo: Gigabyte GA-970A- UD3 Processor AMD Phenom2 x4 955, 3,8 Ghz Chassi Fractal Design R3 Grafik ASUS GTX 560 Ti, klockad SSD Crucial M4 128 GB Nätagg Corsair CX 600 Ram Corsair 8 GB, 1333 Mhz Kylning Antec Kühler 620 vattenkylning

Permalänk
Medlem

Domaren borde kasta hela ansökan i papperskorgen med motivering att kärande är fullständigt verklighetsfrånkopplade.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Hjälpsam

SD sköter matten åt RIAA

40 000 000 000 000 kronor

Alternativt är det OK att värdera varje nedladdning till en förlust och skada på 6818kr styck.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
99:e percentilen

Vadå? Det är väl rimligt och bra?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Fast att stämma limewire blir väl ändå som att stämma vägverket för att folk fortkör på deras vägar.

Limewire laddar väl varken upp eller ner, och är dessutom inte gjort i första hand för olaglig delning?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Fattar mig inte på företag som stämmer programtillverkarna? Det är ju inte deras fel att användare använder programmet på ett olagligt sätt genom att ladda hem olagligt material? Det är ju helt upp till användarna vad de väljer att ladda hem. Programmet är ju ändå framtaget i ett lagligt syfte..

Exakt.. är som att stämma Microsoft, för Windows används för att ladda ner olaglig film/musik...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Fast att stämma limewire blir väl ändå som att stämma vägverket för att folk fortkör på deras vägar.

Limewire laddar väl varken upp eller ner, och är dessutom inte gjort i första hand för olaglig delning?

Skrivet av ParasiteX:

Exakt.. är som att stämma Microsoft, för Windows används för att ladda ner olaglig film/musik...

Är väl samma sak som med TBP om jag inte är helt ute och cyklar? Eller hjälpte de aktivt till i fildelningen, istället för att bara delge ett verktyg som kunde användas för det?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF