MSI GT780 DXR Bluescreen Memory Management

Permalänk

MSI GT780 DXR Bluescreen Memory Management

Tja!

Har en MSI-dator enligt ovan som jag köpte i februari månad efter goda vitsord här på forumet. Överlag nöjd med datorn och dess prestanda, design snabbknappar (När man väl har den fula stjärnan på skrivbordet) m.m

DOCK! Kommer jag nu behöva skicka in datorn på garantireparation för andra gången. Ser inte framemot detta då den var borta en månad senast. Samma fel är det också, detta fel är det jag nämnde ovan BS pga Memory management crash. Har Memtestat f'nskapet och får denna gång 279552 fel. Förra gången var det 333834834874324783787348...... slutade räkna vid tre hundra miljoner.

Jag skriver detta dels för att upplysa om MSIs kanske inte allt för episka hårdvara samt att jag undrar om det finns något hopp över att slippa skicka in datorn.. :-/

Vidare är jag ej heller imponerad utav Inets väldigt svala service och att den ¤"underbara" ¤ reparationsfirman Infocare lät datorn ligga hos dem i tio dagar innan de började göra något med den.

Detta för mig in på den andra frågan, finns det någon tillverkare som inte använder Infocare?!

Samt fråga tre om man vill ge goda råd inför datorköp vad döper man helst tråden till, samt vart lägger man den?

Permalänk
Medlem

Det du kan göra om du verkligen vill slippa skicka iväg den är att istället köpa nya minnen för ett par hundra, men det kostar ju dock.

Sen är det flera tillverkare som ej använder infocare, i alla fall som verkstadsreparation. Dock flera som använder de som onsite. För verkstadsservice som de flesta konsumentdatorer har använder de bland annat dessa:
Acer - Kör sin själva, skeppar till Tyskland
HP/Compaq - Kör sin själva, skeppar till Polen
Asus - Använder LetMeRepair
MSI - Använder infocare
Dell - Anovo för en del av dem iaf.

Det är de jag kan iaf.

Visa signatur

| Z370 AORUS Gaming 7 | i7 8700k | GTX 1080 Ti | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 256 GB x2 |
| Acer X34 |

Permalänk
Skrivet av Turble:

Det du kan göra om du verkligen vill slippa skicka iväg den är att istället köpa nya minnen för ett par hundra, men det kostar ju dock.

Sen är det flera tillverkare som ej använder infocare, i alla fall som verkstadsreparation. Dock flera som använder de som onsite. För verkstadsservice som de flesta konsumentdatorer har använder de bland annat dessa:
Acer - Kör sin själva, skeppar till Tyskland
HP/Compaq - Kör sin själva, skeppar till Polen
Asus - Använder LetMeRepair
MSI - Använder infocare
Dell - Anovo för en del av dem iaf.

Det är de jag kan iaf.

Min Acer laptop blev nyss servad av INFOCARE, köpt på elgiganten.

MVH

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av InZ-Audio:

Min Acer laptop blev nyss servad av INFOCARE, köpt på elgiganten.

MVH

Där ser man! Alla fall jag haft har de tagit själva, men som sagt, de brukar köra med olika för olika produkt segment. Kan även vara olika avtal mellan butik/leverantör/tillverkare.

Visa signatur

| Z370 AORUS Gaming 7 | i7 8700k | GTX 1080 Ti | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 256 GB x2 |
| Acer X34 |

Permalänk

Ser alltså ut som det blir en månad av väntan även denna gång då, INFOCARE...

Permalänk

Resetade BIOS inställningarna och nu har datorn inte crashat igen sedan dess, skumt och skönt samtidigt.

Passade även på att ringa Inet och fick ett utomordentligt mottagande samt att jag i framtiden enbart behöver ta kontakt med dem för support, garantiärenden etc. så länge garantin varar då de själva tycker att det är för jobbigt för kunden att ha att göra med den danska MSI supporten + infocare.

Inet växte oerhört i mina ögon efter detta samtal.

Permalänk

Nu har datorn bjudit på två memory management fel till, en bsod utan någon direkt förklarande text samt en bsod med bad pool header. Inet here we go again...