Följ Black Week på SweClockers

Spel man måste ha spelat innan man dör

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreyas86:

Dom här gamla Larry spelen, kommer knappt ihåg dom men ...

Jovisst, låter ju nödvändigt att spela ett spel som du knappt kommer ihåg det sista man gör..;)

Jag säger; åk tidsmaskin till 1998 och spela halflife 1 sen ta tidsmaskinen vidare till de bästa spelen respektive år, spel upplevs bäst i den tid de släpps om man ska få en wow-känsla och en känsla av förundran.

Permalänk
Skrivet av Batman:

Den remake pågår ju, eller börjar snart kanske: https://www.facebook.com/RemakeResidentEvil2?ref=ts&fref=ts
Annars tycker jag helt klart att Grim Fandango och Monkey Island serierna ligger högts upp, konstigt att ingen nämnt åtminstonde Monkey Island än

Njae, square har själva dementerat ryktet ett antal ggr med hänvisning till att det skulle ta för lång tid att göra spelet med dagens ögongodis (här ska man även minnas att de redan vid första releasen fick slopa ett antal högre renderade scener som inte var klara).

Sen vad en facebook-sida om RE2 har med FF7 att göra får du gärna förklara närmare

Permalänk
Medlem

Heavy Rain på PS3. Så mycket känsla, så vackers och så spännande. Ett mycket innovativt spel som inte påminner om någonting annat man har spelat.

Har man nu inte ett PS3, som många inte har. Half Life och Half Life 2 är spelen som jag skulle rekomendera någon som bara fick spela ETT spel i sitt liv

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

007: Nightfire heter det om jag minns rätt.. Spelade det på GameCube och Xbox arcade hur mycket som helst när jag var liten.

Det är kvalitet! Jag har kvar det!

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

The simpsons hit and run

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Njae, square har själva dementerat ryktet ett antal ggr med hänvisning till att det skulle ta för lång tid att göra spelet med dagens ögongodis (här ska man även minnas att de redan vid första releasen fick slopa ett antal högre renderade scener som inte var klara).

Sen vad en facebook-sida om RE2 har med FF7 att göra får du gärna förklara närmare

Jaha, sorry. Såg inte att jag citerade dig angående FF7, syftade mer på att det bästa spelet jag spelat kan få en remake, nämligen Resident Evil 2 Ett misstag bara

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

CoD 1 & 2, de äldre Battlefield spelen

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Batman:

Jaha, sorry. Såg inte att jag citerade dig angående FF7, syftade mer på att det bästa spelet jag spelat kan få en remake, nämligen Resident Evil 2 Ett misstag bara

Sånt som händer

Personligen så föredrar jag 3'an när det kommer till RE

Permalänk
Medlem

Turok!
Spelade det på Xbox arcade med kusinerna vid yngre dar, tror dock att det finns till PC också!

Glömmer ALDRIG introt... Fint minne att bevara.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

monkey island
quake
doom
nuff said .

Permalänk
Medlem

Ett spel jag nog aldrig glömmer är Silver. Ett gammalt spel med asbra kampanj.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Civilization och Colonization

+1

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
99:e percentilen

Super Mario World 2: Yoshi's Island (1995)

Far Cry (2004)

Worms 2 (1997) (eller något annat Worms i 2D)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Alla Half-life.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

Dungeon Keeper (1 & 2) och Caesar III (Helt otroligt bra "sim-city-spel") och
Super Smash Bros till N64 (Bästa fightingspelet någonsin, period.)

Super smash bros har levererat hundratals oförglömliga timmar med polarna!

Till OP: Skulle du kunna ta dig tiden att kompilera en lista av alla spel som folk postar, så att man kan se dem lite mer överskådligt? Vore sjukt grymt!

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Sonic på Sega 16 bit

Permalänk
Medlem

Max Payne serien.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Inaktiv

NU vet jag!!! Battlefield 1942 /Multiplayer demot!! Du kan ladda ner det via deras hemsida och lira online på "Wake Island" Det är skit roligt!! haha

-tips kör lan på det. roliga buggar finns !!

Permalänk
Medlem

Hm. Om jag inte läst tråden slarvigt så har ännu inte 4X-spelens hittils oöverträffade megaspel nämnts:
Master of Orion 2: http://www.gog.com/en/gamecard/master_of_orion_1_2

Det känns som det säger en hel del när det i denna tid och ålder ännu inte har gjorts ett nytt spel som kan överträffa den gamla godingen när det gäller detaljrikedom, djup och omspelningsvärde. Den sköna tillfredsställelsen när man restaurerat sitt gamla battleship med nya framforskade leksaker "enveloping, heavy mount, plasma cannons" och one-shottar skepp efter skepp i motståndarens flotta.

Trött på att kämpa om kolonier på mark och hellre utplåna hela planeter från solsystemet med en gigantisk megakanon? Check.
Återskapa samma klump av meteoriter till en ny öde planet utan atmosfär? Check.
Kolonisera samma planet igen med modiga kolonister? Check.
Terraformera samma stackars planet till en dräglig livsnivå igen? Check.
Skapa en stenätande (lithovore) ras av varelser så att man fullständigt kan strunta i föregående terraformering av planeter? Check.

Den finns fan inget som man inte kan göra i det spelet...

Permalänk
Avstängd

Red alert

Permalänk
Medlem

Serious Sam: The First Encounter
Serious Sam: The Second Encounter
Serious Sam: BFE

Legendariskt, spela de som så att du börjar med BFE, det blir bättre så.

Dold text
Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

THE SIMS

Permalänk

Mafia 2, ett av väldigt få spel som jag verkligen inte kunde slita mig ifrån.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Red dead redemption

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Super Mario 64 och The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Roliga spel äminnen

Permalänk
Medlem

God of War

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Xenogears utan tvekan! Det är ett måste!

Borde jag veta vad det är för något? har aldrig hört talas om det...

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk

Starcraft 1,2 space invadera

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sex Games till Commodore 64.
Det var tider när man var 10 år och satt på pojkrummet med pirr i magen och misshandlade joysticken (nej ingen metafor, var ju bara 10 ffs).

Permalänk
Medlem

var ett av mina första spe l till gameboy! advanced var det tillochmed!!

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.