Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99339:

Jag med fan vad snyggt med lite gult också:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elajt_1:

Menar du att 780ti skulle ha högre strömförbrukning än 7990. Låter väldigt märkligt, Tahiti är väl inte den energisnålaste kretsen direkt, även om nu kretsarna på originalkortet är handplockade. Köper man dessutom ett eftermarknadskort av 780ti så är det i princip knäpptyst. MSI gaming kortet är löjligt mycket tystare och behagligare än mitt 7990. Det går inte äns att jämföra, är nästan helt tyst med 70% hastighet på fläktarna.

Sorry! Snurrade bort mig bland staplarna.

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

Fast EN Gpu räcker ju inte om man vill maxxa alla spel.
Är i den sisten nu att om jag köper ETT nytt kort och byter mina 7950s så får jag sämre prestanda, oavsett vad jag köper, och dessa två har det lite tungt i 1440 i vissa titlar.
Kanske inte applicerbart på TS situation, men multigpu är inte lika katastrof som folk målar upp det.

Ingenting räcker om man vill maxa alla spel.
Man får helt enkelt kompromissa lite. Det absolut viktigaste är dock att datorn är stabil och att man alltid kan spela utan problem. Med flera gpu:er blir det betydligt svårare att klara av detta.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Ingenting räcker om man vill maxa alla spel.
Man får helt enkelt kompromissa lite. Det absolut viktigaste är dock att datorn är stabil och att man alltid kan spela utan problem. Med flera gpu:er blir det betydligt svårare att klara av detta.

De spel som kräver allra mest prestanda är nästan alltid tillräckligt optimerade vid release så att man inte behöver sitta med buggar och diverse annat som kan skapas med dualgpu. Sen finns det spel som kanske inte har ens stöd för SLI/crossfire men de kräver åt andra sidan inte månggpu-lösning för att maxa med tillräcklig fps o då e det bara att avaktivera att båda grafikkort körs. Det enda strulet är att sitta o installera dualgpu-patchar eller stänga av ett grafikkort då om man kör något udda spel.

2 grafikkort funkar väldigt bra numera o ger en trevlig boost i de största AAA-titlarna som kräver 2 grafikkort för 80 fps + 1080p, bara man har nätagg för det då (då man antagligen måste kräma cpun på lite extra krafter så att flaskhalsen inte blir för stor). Det e ju också mer stabilt med två än ett grafikkort i fall det ena får en stroke

Visa signatur

Corsair 600 T Silver / 4770k / Titan (SLI)

Permalänk
Medlem

Inkluderade du BF4 där eller eftersom de är ett spel som krävde mest kräm ur din dator om något men var kanske också det mest buggiga. SLI profilerna var horribla för de fanns inga i princip förän 2,5 månad senare.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77 M-Power MS-7751, Processor: Intel i7 3770K 4,2Ghz Grafikkort: ASUS GTX780ti SLI, RAM: Corsair Vengeance 8x2-16GB 1600Mhz , Hårdisk 1: SSD- 240GB Intel 335 Reseller 2.5, Hårdisk 2: 500gb Sata/Ide Samsung, Kylning: Corsair Hydro H80i, Chassi: Corsair Obsidian 550D, Nätagg: Modulärt Be-Quiet Dark Power Pro 750W GOLD, Skärm: Samsung 27" S27A950D LED 120Hz. Chassi fläktar:Corsair Air series SP120 Quiet edition.

Permalänk

Det var spelet som var buggit vilket förstås bidrar till att andrahandsoptimeringar såsom sli-patcher får lida ännu mer. Dock så klarar du dig med single 780 ti i bf4, vilket du inte gör i crysis 3 (om man nu spelar det fortfarande, multiplayer e nice om man sitter med bra flyt)

Visa signatur

Corsair 600 T Silver / 4770k / Titan (SLI)

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! verkar som dom flesta tycker att 780ti kortet är det bästa...

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Medlem

Smaksak men jag gillar Nvidia mer.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77 M-Power MS-7751, Processor: Intel i7 3770K 4,2Ghz Grafikkort: ASUS GTX780ti SLI, RAM: Corsair Vengeance 8x2-16GB 1600Mhz , Hårdisk 1: SSD- 240GB Intel 335 Reseller 2.5, Hårdisk 2: 500gb Sata/Ide Samsung, Kylning: Corsair Hydro H80i, Chassi: Corsair Obsidian 550D, Nätagg: Modulärt Be-Quiet Dark Power Pro 750W GOLD, Skärm: Samsung 27" S27A950D LED 120Hz. Chassi fläktar:Corsair Air series SP120 Quiet edition.