Permalänk

Speldator ~ 7k

Hejsan !

Skulle vilja ha lite hjälp med att hitta en dator, den ska användas främst till spelande men också till att skriva word-dokument.
Budgeten ligger runt 7k, och jag delbetalar helst.
OS ska helst ingå. Tillbehör ( tangentbord, mus, musmatta, skärm etc. ) fixar jag själv.
Datorn ska klara av DotA 2, TF2, Watch Dogs, BO2 och gärna Battlefield 4 på vilken grafik som helst så länge det är spelbart....köpte nämligen ett bf4 utan att tänka på pc krav...eftersom jag ändå ska köpa en ny dator så kan jag passa på att köpa en som klarar bf4. Så att det kommer till någon nytta ;D.
Eftersom datorn ska vara så BILLLIG så möjligt går det bra om den är begagnad...så länge den uppfyller mina krav.
Det går även bra om datorn är stationär, om det gör någon större skillnad i priset.

Funderar just nu på den här, men om ni har ett bättre förslag så länka jättegärna den!

https://www.komplett.se/komplett-gamer-i05-gtx-750-ti-edition...

Tveka inte att fråga om du undrar något!

Mycket tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobish1337:

Hejsan !

Skulle vilja ha lite hjälp med att hitta en dator, den ska användas främst till spelande men också till att skriva word-dokument.
Budgeten ligger runt 8k, och jag delbetalar helst.
Datorn ska klara av DotA 2, TF2, Watch Dogs och gärna Battlefield 4 på vilken grafik som helst så länge det är spelbart....köpte nämligen ett bf4 utan att tänka på pc krav...eftersom jag ändå ska köpa en ny dator så kan jag passa på att köpa en som klarar bf4. Så att det kommer till någon nytta ;D.
Eftersom datorn ska vara så BILLLIG så möjligt går det bra om den är begagnad...så länge den uppfyller mina krav.
Det går även bra om datorn är stationär, om det gör någon större skillnad i priset.

Tveka inte att fråga om du undrar något!

Mycket tacksam för svar!

Så du ska ha ny skräm ,us/tangentbord också eller?

Permalänk
Skrivet av Aldhissla:

Så du ska ha ny skräm ,us/tangentbord också eller?

Nej. Det fixar jag själv.

Permalänk
Medlem

Här har du en lista, dock är det inge snyggt chassi men då får man dra ner på prestandan typ på grafikkortet gå ner till ett gtx 660 ti eller liknade som man kan hitta begagnade här på Sweclockers för en billig slant http://www.inet.se/kundvagn/visa/6643940/2014-04-04

Visa signatur

Intel i5 @ 4,5 Ghz l ASUS P8Z77-V l 16Gb Corsair vengece LP l MSI R9 280X 3GB Gaming l 2TB WD Black l 3TB WD Green l OCZ Agillity 3 120Gb SSD l Noctua NH-D14 l Corsair AX 850W l

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noobish1337:

Hejsan !

Skulle vilja ha lite hjälp med att hitta en dator, den ska användas främst till spelande men också till att skriva word-dokument.
Budgeten ligger runt 8k, och jag delbetalar helst.
Datorn ska klara av DotA 2, TF2, Watch Dogs och gärna Battlefield 4 på vilken grafik som helst så länge det är spelbart....köpte nämligen ett bf4 utan att tänka på pc krav...eftersom jag ändå ska köpa en ny dator så kan jag passa på att köpa en som klarar bf4. Så att det kommer till någon nytta ;D.
Eftersom datorn ska vara så BILLLIG så möjligt går det bra om den är begagnad...så länge den uppfyller mina krav.
Det går även bra om datorn är stationär, om det gör någon större skillnad i priset.

Tveka inte att fråga om du undrar något!

Mycket tacksam för svar!

har du kollat blocket? swec har ju en flik som heter marknad.

här kan du skriva in det grafikkort som datorn har, så ser du hur det kortet presterar i olika spel, http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Permalänk
Skrivet av adfa8897:

Här har du en lista, dock är det inge snyggt chassi men då får man dra ner på prestandan typ på grafikkortet gå ner till ett gtx 660 ti eller liknade som man kan hitta begagnade här på Sweclockers för en billig slant http://www.inet.se/kundvagn/visa/6643940/2014-04-04

Varför ha en SSD på 128gb? Det räcker inte alls, han bör ha 1tb hårddisk.

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsson1997:

Varför ha en SSD på 128gb? Det räcker inte alls, han bör ha 1tb hårddisk.

Idag så är det många som använder en NAS enhet eller bara en vanlig extern HDD, det var med tanke av detta som det inte är någon större lagrings HDD

Visa signatur

Intel i5 @ 4,5 Ghz l ASUS P8Z77-V l 16Gb Corsair vengece LP l MSI R9 280X 3GB Gaming l 2TB WD Black l 3TB WD Green l OCZ Agillity 3 120Gb SSD l Noctua NH-D14 l Corsair AX 850W l

Permalänk

Hmm

Skrivet av adfa8897:

Här har du en lista, dock är det inge snyggt chassi men då får man dra ner på prestandan typ på grafikkortet gå ner till ett gtx 660 ti eller liknade som man kan hitta begagnade här på Sweclockers för en billig slant http://www.inet.se/kundvagn/visa/6643940/2014-04-04

Den verkar bra, är det mycket dyrare om man vill ha en bärbar med liknande prestanda??

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

har du kollat blocket? swec har ju en flik som heter marknad.

här kan du skriva in det grafikkort som datorn har, så ser du hur det kortet presterar i olika spel, http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Ska kolla! Tack!!

Permalänk
Skrivet av Mattsson1997:

Varför ha en SSD på 128gb? Det räcker inte alls, han bör ha 1tb hårddisk.

En SSD vore ju bra men jag behöver samtidigt mer utrymme... ungefär vad kostar den billigaste externa hårddisken ( ca 500gb ) ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobish1337:

Den verkar bra, är det mycket dyrare om man vill ha en bärbar med liknande prestanda??

Ja det blir det, det blir upp emot 12k prislappen tyvärr sedan så blir ju en laptop segare efter något år eller så. Om du planerar att inte frustrerad på din dator när den inte är lika snabb som den var när du köpte den så bör du gå på en stationär dator. Sedan har du ju Killer nätverk på moderkortet som är utvecklad mot gaming.

Visa signatur

Intel i5 @ 4,5 Ghz l ASUS P8Z77-V l 16Gb Corsair vengece LP l MSI R9 280X 3GB Gaming l 2TB WD Black l 3TB WD Green l OCZ Agillity 3 120Gb SSD l Noctua NH-D14 l Corsair AX 850W l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobish1337:

En SSD vore ju bra men jag behöver samtidigt mer utrymme... ungefär vad kostar den billigaste externa hårddisken ( ca 500gb ) ?

500gb kostar inte mycket idag, mellan 299-1999 kr beroende på om det är USB3.0 eller Thunderbolt

Visa signatur

Intel i5 @ 4,5 Ghz l ASUS P8Z77-V l 16Gb Corsair vengece LP l MSI R9 280X 3GB Gaming l 2TB WD Black l 3TB WD Green l OCZ Agillity 3 120Gb SSD l Noctua NH-D14 l Corsair AX 850W l

Permalänk
Skrivet av adfa8897:

Ja det blir det, det blir upp emot 12k prislappen tyvärr sedan så blir ju en laptop segare efter något år eller så. Om du planerar att inte frustrerad på din dator när den inte är lika snabb som den var när du köpte den så bör du gå på en stationär dator. Sedan har du ju Killer nätverk på moderkortet som är utvecklad mot gaming.

Hmm, ok då låter det bäst att jag köper en stationär då ). Men kan man byta ut det där grafikkortet som du lade i kundvagnen mot något billigare alternativ? Som sagt, det ska klara BF4 , men det behövs absolut inte på high elr ultra. Medium går bra. Finns det ett billigare grafikkort som klarar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfa8897:

500gb kostar inte mycket idag, mellan 299-1999 kr beroende på om det är USB3.0 eller Thunderbolt

Annars så kan du lägga till en intern HDD för 400kr

Visa signatur

Intel i5 @ 4,5 Ghz l ASUS P8Z77-V l 16Gb Corsair vengece LP l MSI R9 280X 3GB Gaming l 2TB WD Black l 3TB WD Green l OCZ Agillity 3 120Gb SSD l Noctua NH-D14 l Corsair AX 850W l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobish1337:

Hmm, ok då låter det bäst att jag köper en stationär då ). Men kan man byta ut det där grafikkortet som du lade i kundvagnen mot något billigare alternativ? Som sagt, det ska klara BF4 , men det behövs absolut inte på high elr ultra. Medium går bra. Finns det ett billigare grafikkort som klarar det?

Som jag sa så finns det billiga GTX 660/660 TI här på Sweclockers marknad

Visa signatur

Intel i5 @ 4,5 Ghz l ASUS P8Z77-V l 16Gb Corsair vengece LP l MSI R9 280X 3GB Gaming l 2TB WD Black l 3TB WD Green l OCZ Agillity 3 120Gb SSD l Noctua NH-D14 l Corsair AX 850W l

Permalänk
Skrivet av adfa8897:

Annars så kan du lägga till en intern HDD för 400kr

Jo intern blir bäst!

Permalänk
Skrivet av adfa8897:

Som jag sa så finns det billiga GTX 660/660 TI här på Sweclockers marknad

Ja just det, förlåt. Missade det !

Permalänk
Skrivet av adfa8897:

Som jag sa så finns det billiga GTX 660/660 TI här på Sweclockers marknad

Det enda jag hitttade var detta...

http://www.sweclockers.com/annons/94059-gigabyte-windforce2-g...

Funkar det? Klarar det de spel jag vill kunna spela?

Permalänk
Skrivet av adfa8897:

Som jag sa så finns det billiga GTX 660/660 TI här på Sweclockers marknad

Funkar detta??

http://www.dustinhome.se/product/5010651176/gigabyte-geforce-...

Permalänk

Ja det funkar men du ska inte ge så mycket mer än 1000 spänn för ett sådant kort. Nu tänkte jag på swec annonsen.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Ja men det är lite väl dyrt, det behöver ju inte vara nytt som du skrev tidigare och marknaden här har massor av dessa kort och det är smidigt.

Visa signatur

Intel i5 @ 4,5 Ghz l ASUS P8Z77-V l 16Gb Corsair vengece LP l MSI R9 280X 3GB Gaming l 2TB WD Black l 3TB WD Green l OCZ Agillity 3 120Gb SSD l Noctua NH-D14 l Corsair AX 850W l

Permalänk
Skrivet av adfa8897:

Ja men det är lite väl dyrt, det behöver ju inte vara nytt som du skrev tidigare och marknaden här har massor av dessa kort och det är smidigt.

Men jag hittade bara ett, vilket jag länkade till i förra inlägget. Det kostade ju 1.3k...

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Ja det funkar men du ska inte ge så mycket mer än 1000 spänn för ett sådant kort. Nu tänkte jag på swec annonsen.

Hittar ingen billigare =/ Sökte i marknadsavdelningen efter GTX 660 TI, hittade bara ett enda...konstigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobish1337:

Hittar ingen billigare =/ Sökte i marknadsavdelningen efter GTX 660 TI, hittade bara ett enda...konstigt

Aa mitt fel det var ett tag sedan jag var in och kollade så ber om ursäkt

Visa signatur

Intel i5 @ 4,5 Ghz l ASUS P8Z77-V l 16Gb Corsair vengece LP l MSI R9 280X 3GB Gaming l 2TB WD Black l 3TB WD Green l OCZ Agillity 3 120Gb SSD l Noctua NH-D14 l Corsair AX 850W l

Permalänk
Skrivet av adfa8897:

Aa mitt fel det var ett tag sedan jag var in och kollade så ber om ursäkt

Det gör inget. Funkar den här datorn??

http://www.blocket.se/halland/Komplett_speldator_for_BF4_m_m_53039806.htm?ca=11&w=3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobish1337:

Ja det gör den men jag skulle uppgradera Ram till 8GB

Visa signatur

Intel i5 @ 4,5 Ghz l ASUS P8Z77-V l 16Gb Corsair vengece LP l MSI R9 280X 3GB Gaming l 2TB WD Black l 3TB WD Green l OCZ Agillity 3 120Gb SSD l Noctua NH-D14 l Corsair AX 850W l

Permalänk
Skrivet av adfa8897:

Aa mitt fel det var ett tag sedan jag var in och kollade så ber om ursäkt

Detta?

http://www.blocket.se/skaraborg/Kraftfull_Speldator_Core_i7_12Gb_7970_SSD_52915450.htm?ca=11&w=3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av adfa8897:

Ja det gör den men jag skulle uppgradera Ram till 8GB

Okej, låter rimligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vilken av blocket datorerna är bäst?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta kort är ju ett R9 280X med lägre clock frekvens typ men här har du en äldre CPU. Jag skulle gå på denna om det gällde mellan dom två du har vistat

Visa signatur

Intel i5 @ 4,5 Ghz l ASUS P8Z77-V l 16Gb Corsair vengece LP l MSI R9 280X 3GB Gaming l 2TB WD Black l 3TB WD Green l OCZ Agillity 3 120Gb SSD l Noctua NH-D14 l Corsair AX 850W l