PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

order: 19/11 13:30 ish
var : eg
Modell blue ray
status:
Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare.
5 december 07:59 - 126 30 HÄGERSTEN

kör bring till ombud på lördagar dessa tider?

Hämtat ut mitt nu 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Men logistik är ett ämne på högskolan. Bara för att två postnummer ligger bredvid varandra betyder det inte att du vet hur logistik fungerar.

Vilken korkad kommentar, givetvis inte.

Som du skrev " Du vill ju inte skicka en lastbil med enheter som ska både till Kiruna och Malmö." givetvis inte men när det är i princip samma stad så bör de inte skilja flera dagar.

Det är länge känt att dom bara plockar, krävs inte så mycket tankekraft att se att de saknar mönster i tråden.

Du behöver inte försvara elgiganten på fritiden också.

När ovan beställde efter mig och redan har hämtat ut sitt och beställde efter börjar man ju undra.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Ifall en har redan hämtat ut så verkar den som pratat med mig ha fel. Fick info att allt skulle skickas på söndag och de som har express skulle få på måndag medan de som har standard frakt skulle få sin i mitten eller i slutet av veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweClockersUser:

Ifall en har redan hämtat ut så verkar den som pratat med mig ha fel. Fick info att allt skulle skickas på söndag och de som har express skulle få på måndag medan de som har standard frakt skulle få sin i mitten eller i slutet av veckan.

Jag har en tidig beställning med expressfrakt, kundtjänst sa till mig att den skulle SKICKAS på måndag men den skickades igår så På EG har vänsterhanden ingen aning om vad högerhanden gör. Sen kan ju folk försvara dom hur mkt dom vill, när man beställde eller om man tog expressfrakt eller inte spelar bevisligen ingen roll här.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Jag har en tidig beställning med expressfrakt, kundtjänst sa till mig att den skulle SKICKAS på måndag men den skickades igår så På EG har vänsterhanden ingen aning om vad högerhanden gör. Sen kan ju folk försvara dom hur mkt dom vill, när man beställde eller om man tog expressfrakt eller inte spelar bevisligen ingen roll här.

Precis, och därför är det också helt onödigt att ta kontakt med dem, speciellt flera gånger om dagen och ställa samma frågor. Det gör bara ledtiderna för andra ärenden, som troligtvis är betydligt mycket viktigare, förlängs. Jag har alltid gått efter det unika id:et och det som står där och där står det att jag får leveransen på måndag, och då går jag efter det. Helt onödigt att kontakta dem för att "försäkra" sig om att man får sin leverans här eller där och att börja blanda in personer som har bokat in tidigare eller senare då det har uppenbarligen noll relevans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Precis, och därför är det också helt onödigt att ta kontakt med dem, speciellt flera gånger om dagen och ställa samma frågor. Det gör bara ledtiderna för andra ärenden, som troligtvis är betydligt mycket viktigare, förlängs. Jag har alltid gått efter det unika id:et och det som står där och där står det att jag får leveransen på måndag, och då går jag efter det. Helt onödigt att kontakta dem för att "försäkra" sig om att man får sin leverans här eller där och att börja blanda in personer som har bokat in tidigare eller senare då det har uppenbarligen noll relevans.

Då återstår ju bara frågan om varför dom erbjuder expressfrakt?

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Skrivet av MinpinStudios:

Då återstår ju bara frågan om varför dom erbjuder expressfrakt?

yeah håller med... för att express ska ju innebära att DIN order prioriteras och skickas ut asap och når dig asap

Permalänk

En fråga för er som fick eran tidigare, hade ni express eller standard frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

Hämtat ut mitt nu 😁

Jag lade en beställning på samma modell som du fast runt 12-tiden med expressfrakt och enligt bring så har paketet inte lämnat Jönköping, känns väldigt märkligt.

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Vilken korkad kommentar, givetvis inte.

Som du skrev " Du vill ju inte skicka en lastbil med enheter som ska både till Kiruna och Malmö." givetvis inte men när det är i princip samma stad så bör de inte skilja flera dagar.

Det är länge känt att dom bara plockar, krävs inte så mycket tankekraft att se att de saknar mönster i tråden.

Du behöver inte försvara elgiganten på fritiden också.

När ovan beställde efter mig och redan har hämtat ut sitt och beställde efter börjar man ju undra.

En logistik-kedja är aningen mer invecklad än att en person ”plockar varor”. Men det här kan du säkert bättre än jag.

Sen har jag ett par frågor till dig, som har koll på detta.

1. Om(!) man nu har konsoler till alla som har fått en bekräftad beställning/order, var finns den ekonomiska (eller tidsbesparande) vinsten för Elgiganten att sortera enheterna enligt klockslagen för bokningarna?

2. Om man ska hantera tusentals enheter under en helg, ska man leta efter din?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Då återstår ju bara frågan om varför dom erbjuder expressfrakt?

Det är en bra fråga. Jag har alltid trott att expressfrakt innebär bara att de skjuter ut produkten från lagret snabbare om man har den på lager, och att det inte innebär någon som helst roll om produkterna inte är i lager. D.v.s. att beställer man innan en viss tid så garanterar de att det skickas ut samma dag, tror det är 18.00.
Jag körde min som expressfrakt och får det på måndag, verkar som att andra som har beställt vanlig frakt får det samma dag också.

Det som kan vara värt är att ta kontakt med elgiganten och bestrida kostnaden för expressfrakt om man vet med säkerhet att folk utan expressfrakt fick sin produkt tidigare.

Permalänk
Inaktiv

Har en beställning på en SE den 19/11 kl 12:17 från EG. Beräknad leverans 8/12, inte hört ett dugg men har chattat med supporten som sade att jag ska få den på det datumet. Sitter lugnt i båten till på måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

En logistik-kedja är aningen mer invecklad än att en person ”plockar varor”. Men det här kan du säkert bättre än jag.

Sen har jag ett par frågor till dig, som har koll på detta.

1. Om(!) man nu har konsoler till alla som har fått en bekräftad beställning/order, var finns den ekonomiska (eller tidsbesparande) vinsten för Elgiganten att sortera enheterna enligt klockslagen för bokningarna?

2. Om man ska hantera tusentals enheter under en helg, ska man leta efter din?

1.Slippa få arga och irriterande kunder

2. Aboslut, bara min dom ska strunta i alla andras och bara skicka en enhet även om jag råkar beställa sist av alla.

PM:a mig om du vill fortsätta försvara EG så slipper tråden bli spammad med fanboism.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slayman:

Jag lade en beställning på samma modell som du fast runt 12-tiden med expressfrakt och enligt bring så har paketet inte lämnat Jönköping, känns väldigt märkligt.

vart bor du? jag bor söder om sthlm. jag bor antagligen i en region som har mycket trafik eller nåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

vart bor du? jag bor söder om sthlm. jag bor antagligen i en region som har mycket trafik eller nåt

Bor också på söder ganska nära Hägersten faktiskt.

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Var: Inet
När: 2020-06-20
Modell: Disc
Status: ETA Förmodligen 2032

Jag har i princip läst varenda sida i denna tråd och även på några andra forum och kan väl konstatera att Inet som jag förvisso gillar, verkar ha fått en tilldelning på cirka 3,5 st konsoler. Ingen som har beställt via Inet har skrivit att de erhållit någon konsol och inte bara jag som har beställt så sent som i juni.

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

1.Slippa få arga och irriterande kunder

2. Aboslut, bara min dom ska strunta i alla andras och bara skicka en enhet även om jag råkar beställa sist av alla.

PM:a mig om du vill fortsätta försvara EG så slipper tråden bli spammad med fanboism.

Men du är ju arg trots att datumet för din leverans inte ens har kommit ännu. Du är arg och irriterad helt i onödan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Men du är ju arg trots att datumet för din leverans inte ens har kommit ännu. Du är arg och irriterad helt i onödan.

Som jag skrev tidigare i tråden så tror jag de kommer hända grejer under helgen oavsett.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Då återstår ju bara frågan om varför dom erbjuder expressfrakt?

Troligen för att de kan skicka det en fredag, och leverera det till folk en lördag
Det är vad som hände mig nu med Expressfrakt. Är mycket nöjd med det valet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amZor1:

Troligen för att de kan skicka det en fredag, och leverera det till folk en lördag
Det är vad som hände mig nu med Expressfrakt. Är mycket nöjd med det valet.

Det är nog mer tur med ordningen på plockningen än det faktum att du hade expressfrakt, jag och många andra hade också expressfrakt och väntar på något som helst besked om leverans.
Tror även att vissa med standardfrakt fick sina skickade igår.
Bara att gratulera er som hade mest tur igår alltså ☺️

Permalänk
Medlem

Fick ett samtal nyss från Elgiganten, men hann inte svara. Måste ha gällt min Playstation 5, men förstår inte varför dom ringer en lördag?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkskal:

Det är nog mer tur med ordningen på plockningen än det faktum att du hade expressfrakt, jag och många andra hade också expressfrakt och väntar på något som helst besked om leverans.
Tror även att vissa med standardfrakt fick sina skickade igår.
Bara att gratulera er som hade mest tur igår alltså ☺️

Kan ju stämma till viss del. Av oss 3 i kompisgänget som beställde i samma veva fick 2 stycken sina idag (jag och en annan). Den tredje som snålade in på grejerna fick den dock inte. Tur, skicklighet jag vet men jag ser iaf ett samband mellan kortare leveranstid och fraktval sett till att vi bor på samma lilla ort (ca 6 mil från Elgigantens lager i Jönköping).

Permalänk
Medlem

Fick den idag, hämtade upp den nyss från postombudet, bosatt i Södertälje. Var i chock! (Valde vanlig leverans).

Permalänk
Medlem

En fördel med Corona i alla fall, man sitter hemma och kan ta emot paketet på måndag.

Eller vissa verkar ha fått till sitt postombud, trodde Bring endast körde ut saker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

En fördel med Corona i alla fall, man sitter hemma och kan ta emot paketet på måndag.

Eller vissa verkar ha fått till sitt postombud, trodde Bring endast körde ut saker?

Beror på fraktalternativet du valde vid köp

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Nu har jag fått mitt ps5 från elgiganten. Beställde 13:43 enligt kvitto och valde ekonomifrakt. Jag fick inte ens leveransbekräftelse fast fick ett meddelande att det hade kommit och hämtade det nyss och har öppnat det nu. Bor i Trollhättan

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Beror på fraktalternativet du valde vid köp

Nepp, den teorin är mosad för länge sedan tyvärr.
Finns flera stycken inklusive mig som beställt strax efter 12 med Expressleverans, och vi har inte hört ett knyst, allt medans folk som beställt mer än 30min senare och valt standardleverans redan hämtat ut försändelsen, eller fått meddelande om att paketet är på väg.

Permalänk
Skrivet av BENPA:

Nepp, den teorin är mosad för länge sedan tyvärr.
Finns flera stycken inklusive mig som beställt strax efter 12 med Expressleverans, och vi har inte hört ett knyst, allt medans folk som beställt mer än 30min senare och valt standardleverans redan hämtat ut försändelsen, eller fått meddelande om att paketet är på väg.

Jag har fått mitt nu och jag fick inte meddelande om att paketet var påväg. Jag fick bara ett mail när det var framme och jag hämtade det nyss

Permalänk
Medlem

EG:s Jönköpingslager har nummer +46365591100, tillgängliga och har mer info.

Permalänk

Fick precis meddelande via mejl om att mitt PS5 SE från Elgiganten är iväg. Beställt ca 12.19 den 19e november utan expressfrakt. Förväntad leverans 7e dec.