Följ Black Week på SweClockers

Apple Airpods intäkter större än Nvidia och AMD – tillsammans

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Rebben:

Att vara inlåst till en enda tillverkare ser jag varken som användarvänligt, smidigt eller prisvärt.

Så jag ska köpa massa olika märken för spara några tusen och sakerna funkar skit i jämförelse och behöver pilla med minsta lilla grej? Nej tack inte längre det gjorde jag 2008 framåt och nu ska skiten bara funka.

Jag har seriöst gått hem från gymmet för andra saker bara slutat funka och inte syncat med olika märken å det laggar eller annat skit.

Så varför inte köra på något som funkar fanatiskt iCloud sync H1 chip apple watch airpods pro

I mina ögon golden training för ljud och smidighet

Den dagen någon släpper bättre byter jag

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av TheMadPanda:

Är det värt o skaffa Pro lurarna till en android? Inte hittat några true wireless med ANC som verkar lika bra som deras.
Har en ipad så kan göra lite inställningar ibland om det behövs. Känns som du gjort samma research som mig och inte hittat något bättre.

Tror en polare har det och är nöjd men vet inte hur han använder dom.
Jag hade nog testat Huawei freebuds pro

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuLioS:

Tag bort headphone jack och tvinga pöbeln köpa wireless lurar istället - helt jävla genialiskt.

Lite så.
Men man har kanske i första hand resonerat "nu är tekniken äntligen redo, vi får väl tvinga pöbeln att upptäcka den (och tjäna grova pengar på köpet)". Sladd är faktiskt väldigt trött och för mig är det den stora anledningen att jag i princip aldrig använt hörlurar.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Att vara inlåst till en enda tillverkare ser jag varken som användarvänligt, smidigt eller prisvärt.

Skönt att vi inte är inlåsta då utan är fria att göra vilka val vi vill.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Skrivet av tvelander:

1-2 gånger i MÅNADEN? what the hell? dom kanske inte ska äga något med den hanteringen.

Lätt tappas bort är bara på enskild person inte produktens fel och går sönder? RMA rate på dom är inte hög.

Fast tappar man dom kan man pipa efter dom. Frugan tappade sin ena, tror katten hade lekt med den för den låg under en matta. Men det var bara låta den pipa med hitta-appen.

Tappar man den utomhus så kan det kanske vara svårt att pipa efter den, men det gäller väl allt man tappar utomhus.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Kulturman:

Fast tappar man dom kan man pipa efter dom. Frugan tappade sin ena, tror katten hade lekt med den för den låg under en matta. Men det var bara låta den pipa med hitta-appen.

Tappar man den utomhus så kan det kanske vara svårt att pipa efter den, men det gäller väl allt man tappar utomhus.

Jo det vet jag jag pipit efter mina några gånger hemma
Men så ofta ute? wtf när jag inte använder dom så åker dom in i min manpurse

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kulturman:

Det var en i kollektivtrafiken jag jobbar i som tappade sin telefon och upptäckte det när musiken plötsligt slutade spela musik. Vi lyckades dock spåra vilken buss hon åkt med och lyckades hitta telefonen ett tag senare

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Finns ju mer än det när det gäller hörlurar...

Ja, t.ex. batteritid, hur snabbt de switchar till andra enheter o.s.v. Du noterade säkert att Apple bara ersatte Airpods mot nya Airpods. De marknadsförde de aldrig som nya Airpods utan det var mindre justeringar av en befintligt produkt med samma pris.

Men det är en fri värld, vi är många som gillar våra Airpods, betyder inte att du behöver göra det. Köp en produkt som passar dig bättre. Vad blir bättre av att du försöker "förklara hur dumma alla som gillar apple-produkter är"?

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Haha så underbart, här har vi folk som sliter sitt hår för att få fram produkter som presterar på topp, och så kommer Apple och låter tillverka trådlösa öronsnäckor och får större intäkter.

Seriöst, jag kan inte sluta skratta...🤣🤣🤣

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dem8n:

Haha så underbart, här har vi folk som sliter sitt hår för att få fram produkter som presterar på topp, och så kommer Apple och låter tillverka trådlösa öronsnäckor och får större intäkter.

Spelar ju ingen roll om dom är bättre bara på en sak, prestanda oftast eller ens batteri.
Det är mer saker som spelar in idag, om jag hade brytt mig om prestanda hade jag inte köpt airpods pro men som tur är bryr jag mig inte bara om det längre

Sony WF-1000XM3 True Wireless Earbuds kan man då köpa om man bara vill ha "the shit" från lurarna i sig.
Sennheiser Momentum True Wireless 2 jävla bra också.
Cambridge Audio Melomania 1 sjukt bra för priset rekommenderat till flera.
Klipsch T5 True Wireless bra pris kan vara lite obekväma för vissa
Jabra Elite 75t bra typ rakt av
Jabra Elite 85t bättre
Beats PowerBeats Pro bra för folk som sportar där man rör på sig mycket och andra lurar åker ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Det är inte så konstigt. Det finns ju klart värre exempel i affärsvärlden, t ex att vissa anstränger sig för att sälja mycket kvalitativ mat men inte ens är på samma karta som McDonald's vad gäller intäkter. Jag är inget Apple-fan men jag håller deras produkter betydligt högre än Donken-burgare sett till relativ kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Bara jag som reagerade på Teslas massiva inkomst?

Kanske deras toppnoterade aktiepris på 900 USD inte är helt övervärderat ändå

Eh va? Det är omsättning, det är snarare katastrofalt låg omsättning Tesla har. Tänk tillverkningkostnader här, Telsa säljer bilar som börjar runt 400.000 uppåt över miljonen med tillverkningskostnader som ligger på 60-70% av försäljningspriset uppskattningsvis. Men Apple gör sina Airpods för sannolikt runt 20% av försäljningspris. Att en biltillverkare har så låg omsättning är absurt eftersom i regel dyrare produkter => högre omsättning.

Teslas omsättning 2020: ca $30B (miljarder dollar)
Volkswagen group 2020: ca $260B
Toyota group 2020: ca $248B
Hyundai 2019: ca $94B
Kia Motors 2020: ca $52B

Så biltillverkare sett så är Teslas omsättning minimal. Trots att deras värdering lägger dom på 4 ggr två:an (Toyota) och hela 8 ggr 3:an (Volkswagen). (https://www.visualcapitalist.com/worlds-top-car-manufacturer-...)

Så nä, Tesla är fortsatt extremt högt värderade, och det handlar absolut inte om bilar och biltillverkning deras värdering, snarare om el- och batteri-teknologier och patent. Det förefaller högst osannolikt att Tesla helt plötsligt skulle slå t.ex. Hyundai på fingrarna kring att producera billiga och helt OK el-bilar, och premiumbilsmarknaden som Tesla opererar inom kan omöjligt växa till en nivå som tillfredsställer deras värdering. Det är möjligen deras övriga satsningar som PowerWall och i allmänhet superstora batterier för att stabilisera elnät när vi mer och mer går över till Vind, Sol och Vågor som skulle kunna bli en så stor marknad globalt att det gör evalueringen rimlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av takeoninja:

Eh va? Det är omsättning, det är snarare katastrofalt låg omsättning Tesla har. Tänk tillverkningkostnader här, Telsa säljer bilar som börjar runt 400.000 uppåt över miljonen med tillverkningskostnader som ligger på 60-70% av försäljningspriset uppskattningsvis. Men Apple gör sina Airpods för sannolikt runt 20% av försäljningspris. Att en biltillverkare har så låg omsättning är absurt eftersom i regel dyrare produkter => högre omsättning.

Teslas omsättning 2020: ca $30B (miljarder dollar)
Volkswagen group 2020: ca $260B
Toyota group 2020: ca $248B
Hyundai 2019: ca $94B
Kia Motors 2020: ca $52B

Så biltillverkare sett så är Teslas omsättning minimal. Trots att deras värdering lägger dom på 4 ggr två:an (Toyota) och hela 8 ggr 3:an (Volkswagen). (https://www.visualcapitalist.com/worlds-top-car-manufacturer-...)

Så nä, Tesla är fortsatt extremt högt värderade, och det handlar absolut inte om bilar och biltillverkning deras värdering, snarare om el- och batteri-teknologier och patent. Det förefaller högst osannolikt att Tesla helt plötsligt skulle slå t.ex. Hyundai på fingrarna kring att producera billiga och helt OK el-bilar, och premiumbilsmarknaden som Tesla opererar inom kan omöjligt växa till en nivå som tillfredsställer deras värdering. Det är möjligen deras övriga satsningar som PowerWall och i allmänhet superstora batterier för att stabilisera elnät när vi mer och mer går över till Vind, Sol och Vågor som skulle kunna bli en så stor marknad globalt att det gör evalueringen rimlig.

Jag är fullt medveten om deras omsättning kontra andra tillverkare, personligen förväntade jag mig dock ungefär hälften av den omsättningen, möjligtvis kring 20-25B. ungefär där 2019 låg.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Är det värt o skaffa Pro lurarna till en android? Inte hittat några true wireless med ANC som verkar lika bra som deras.
Har en ipad så kan göra lite inställningar ibland om det behövs. Känns som du gjort samma research som mig och inte hittat något bättre.

Har en S10+ till mina airpods pro. Funkar galant! Du kan switcha mellan anc och ambient (men inte till anc off) på lurarna, kopplar relativt fort. Inte lika smidigt som till min ipad/mac men typ lika fort som ett par vanliga bt lurar. Finns en app som visar batteristatus om det känns viktigt att se, jag tog bort den efter ett tag eftersom jag typ aldrig fått slut på kräm.

Kontentan är att dom är ju sjukt mycket smidigare till ios/macos än android men funkar bra ändå. Jag är galet nöjd med dom.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Varför köper folk denna skit? Sjukt dyra, fula och inte i närheten av att vara lika bra/snygga/sköna som sonys diton. WH-1000XM4 eller WF-1000XM3 alla dagar i veckan. Tycker ni dessa är för dyra? WHXM3 är ett kap i dagsläget. Särskilt jämfört med Apples svindyra Airpods Max.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av MrM3:

Varför köper folk denna skit? Sjukt dyra, fula och inte i närheten av att vara lika bra/snygga/sköna som sonys diton. WH-1000XM4 eller WF-1000XM3 alla dagar i veckan. Tycker ni dessa är för dyra? WHXM3 är ett kap i dagsläget. Särskilt jämfört med Apples svindyra Airpods Max.

Fast det blir lite knasigt att jämföra over-ear med in-ear, två helt olika format. Jag har både Airpods Pro och WH-1000XM2 och trivs väldigt mycket med båda. Airpodsen är underbara på sommaren när det är varmt, eller gymmar/cyklar någonstans. Annars är det Sony-lurarna som gäller för både värme, men även något bättre ljud och NC.

Permalänk
Medlem

En av få produkter jag tycker rakt av är ful hur man än vrider och vänder på det.
Produkten ser ut som en tidig prototyp, eller att bära minipipa i örat.

Det finns flera tillverkare som har bra och snygga lurar, så det kan inte vara enbart för att det inte är tekniskt möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Fast det blir lite knasigt att jämföra over-ear med in-ear, två helt olika format. Jag har både Airpods Pro och WH-1000XM2 och trivs väldigt mycket med båda. Airpodsen är underbara på sommaren när det är varmt, eller gymmar/cyklar någonstans. Annars är det Sony-lurarna som gäller för både värme, men även något bättre ljud och NC.

Är ju två olika alternativ jag listar iofs, Sonys inear är ju med där och klart mkt bättre än Apples diton i mitt tycke. Enda jag egentligen kan klaga på är att Sony är typ sämst på att döpa sina produkter. Försök komma ihåg deras milslånga sifferkombinationer jämfört med typ Apple Airpods. Borde gått med bara WHXM4 eller ngt för att underlätta för kunderna.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av MrM3:

Är ju två olika alternativ jag listar iofs, Sonys inear är ju med där och klart mkt bättre än Apples diton i mitt tycke. Enda jag egentligen kan klaga på är att Sony är typ sämst på att döpa sina produkter. Försök komma ihåg deras milslånga sifferkombinationer jämfört med typ Apple Airpods. Borde gått med bara WHXM4 eller ngt för att underlätta för kunderna.

Ah missade WF på den andra, som du säger är Sonys namn rätt usla
Har inte provat deras in-ear men tycker bara dom ser konstiga ut när man använder dom. Nu ser förivsso Airpods ut som borsthuvuden från en eltandborste, men många andra sticker ut sjukt mycket från öronen eller bara blir en stor klump. Måste vara ett helvete att designa true wireless-lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Personligen har jag inte ägt en Apple produkt på fem år snart, fattar inte hypen för pengarna man lägger ut.

Har själv kört Android och Windows de senaste fem åren. Men efter att hoppat på Apple tåget igen, så förstår jag faktiskt hypen.

Det är lite Matrix-känsla över att använda Apples ekosystem med AppleTV, AirDrop, HomeKit, AirPlay (LG webOS), MacBook och iPad/iPhone.

"Unfortunately, no one can be told what the Matrix is. You have to see it for yourself."

Jag anser att andra aktörer på marknaden enbart kan drömma om vad Apple faktisk gör.

Apple är inte bäst på allt, utan jag har även plats för Android, Windows och GNU/Linux i hemmet.

Sen kan jag tycka att Apple levererar långt mer för pengarna än andra aktörer. Speciellt om man ser till mjukvara, uppdateringar och support.

Kickade igång min gamla iPod touch från 2008 i helgen och den kan fortfarande komma åt App Store!

Hur långt kommer du med en Android eller Windows CE/Phone från samma tidsepok?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Aldrig lyckats med det du skriver heller. under alla år, vare sej på dator eller mobil

Väldigt intressant, bra att veta för jag antog naturligtvis att det var något som hände alla helt utan undantag

Som sagt, det hände mig hela tiden, och det händer andra, så för oss är trådlöst en gåva från gudarna.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

...kommer alltid plågas av mobiler utan 3.5.

Än så länge finns det adaptrar för 3,5 mm till både USB-C och Lightning, så jag förstår inte varför man måste plågas.

Kom dock på mig själv i helgen med att leta efter 3,5 ingången på min iPhone, då min Android har nära nog exakt samma formfaktor

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Än så länge finns det adaptrar för 3,5 mm till både USB-C och Lightning, så jag förstår inte varför man måste plågas.

Kom dock på mig själv i helgen med att leta efter 3,5 ingången på min iPhone, då min Android har nära nog exakt samma formfaktor

För att adaptrarna är värdelösa, använder man kontinuerligt sådana lär man väl avverka fyra varje kvarttal när de börjar glappa hela tiden. Vill bara ha uttaget tillbaka, det var ett steg bakåt att ta bort.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Har själv kört Android och Windows de senaste fem åren. Men efter att hoppat på Apple tåget igen, så förstår jag faktiskt hypen.

Det är lite Matrix-känsla över att använda Apples ekosystem med AppleTV, AirDrop, HomeKit, AirPlay (LG webOS), MacBook och iPad/iPhone.

"Unfortunately, no one can be told what the Matrix is. You have to see it for yourself."

Jag anser att andra aktörer på marknaden enbart kan drömma om vad Apple faktisk gör.

Apple är inte bäst på allt, utan jag har även plats för Android, Windows och GNU/Linux i hemmet.

Sen kan jag tycka att Apple levererar långt mer för pengarna än andra aktörer. Speciellt om man ser till mjukvara, uppdateringar och support.

Kickade igång min gamla iPod touch från 2008 i helgen och den kan fortfarande komma åt App Store!

Hur långt kommer du med en Android eller Windows CE/Phone från samma tidsepok?

Android har absolut problem men äldre Iphones blir riktigt dåliga trots längre uppdateringar i min erfarenhet. Jag skulle inte bry mig så mycket om Iphones om jag inte konstant var tvungen att hjälpa folk med deras strulande telefoner så jag kommer inte undan det. Sist var det att "annat" tog upp halva lagringsminnet i telefonen och självklart får man inte komma åt minnet på ett ens nära vettigt sätt så det enda jag kunde hitta på diverse forum var uppmaningen att fabriksåterställa. Hur kan det vara så dåligt när de har full kontroll på hårdvara och mjukvara från grunden? Jag hade bättre kontroll över min första smartphone.

Ekosystemet blir nog riktigt bra för de som gillar alla deras grejer men för mig blir det en belastning om jag funderar över någon av deras produkter för jag skulle av erfarenhet absolut inte trivas med en Iphone och då spricker mycket av poängen då deras grejer sällan funkar lika bra med annat.

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Det är helt ok att uttrycka sig negativt om ett visst varumärke så länge att detta görs på ett trevligt och sakligt sätt. Förmår man däremot enbart att posta provocerande onliners såsom "[insert produkt/producent] är skit!" o.d. är det bara att låta tangentbordet vila.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av ratbongo:

Android har absolut problem men äldre Iphones blir riktigt dåliga trots längre uppdateringar i min erfarenhet. Jag skulle inte bry mig så mycket om Iphones om jag inte konstant var tvungen att hjälpa folk med deras strulande telefoner så jag kommer inte undan det. Sist var det att "annat" tog upp halva lagringsminnet i telefonen och självklart får man inte komma åt minnet på ett ens nära vettigt sätt så det enda jag kunde hitta på diverse forum var uppmaningen att fabriksåterställa. Hur kan det vara så dåligt när de har full kontroll på hårdvara och mjukvara från grunden? Jag hade bättre kontroll över min första smartphone.

Ekosystemet blir nog riktigt bra för de som gillar alla deras grejer men för mig blir det en belastning om jag funderar över någon av deras produkter för jag skulle av erfarenhet absolut inte trivas med en Iphone och då spricker mycket av poängen då deras grejer sällan funkar lika bra med annat.

Supportat iPhone sedan release och verkligen inte sett det du pratar om.

Vi har 200 iPhones och allt från iPhone 6 till 12 pro max.
Och jag sköter alla!

Hittar inte ens det du pratar om med "annat" lagring etc.
Edit : Det är system / cache data du pratar om låter som den telefonen fått något fel och skrev data till sig själv eller något.
Troligtvis någon app som skapa det felet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Den där fighten har funnits i alla tider. SEGA vs Nintendo, Intel vs AMD, AMD vs Nvidia, Apple vs allt annat typ.

I grunden har det en mycket enkel psykologisk förklaring i bekräftelsejävighet och våran mänskliga önskan till tillhörighet. Har man själv lagt pengar på saker så tenderar man att vara mer positiv till sina egna val samtidigt som man vill tillhöra en grupp.

Sen spelar en massa fler underbara faktorer in som att vi människor gärna inte vill bli bevisade att ha fel, med mera.

Skrivet av Pettor:

Förstår inte varför alla måste stångas blodiga över AirPods eller inte AirPods. Det är väl ingen tvekan att AirPods kommer funka bäst till iPhone precis som alla andra tillbehör Apple släpper. Tredje part kommer aldrig ha samma möjlighet att integrera och skapa en helhetslösning som Apple själva kan göra som äger och styr över alla delar. Om det sedan är schysst eller inte är en helt annan fråga och antagligen det som upprör de flesta. Men AirPods är en bra avvägning av ok ljud men framförallt smidighet om man gillar ekosystemet.

För mig handlar diskussionerna om Apple att deras ekosystem är helt omöjligt att rå sig på som det ser ut. Tycker grafen ovan är jätteledsam att se. Behövde Apple verkligen bli störst på ytterligare en kategori och ser en hälsosam marknad verkligen ut såhär?

Är det kul att ETT företag gör och äger så mycket av all teknik? Alla dess fördelar kommer med en så grundläggande nackdel för mig. Jag måste förhålla mig till Apple's regler och vara ok med att investera i ett ekosystem där jag kommer styras av Apple och deras tankar / idéer. Vill de döda en hel kategori med tillbehör en dag kan de absolut göra det. Personligen känns det som en dålig marknad när något företag har så mycket makt. Samtidigt är fördelarna stora om man bara vill att saker sak funka. Jag har Android + Sennheiser Momentum 2 och det är knappast en klockren integration. Ljudet är toppen men det är alla möjliga små problem här och där som irriterar. Nåjda, nu är vi här där Apple äger ett av världens mäktigaste och största ekosystem och skapar något många vill ha.

Det enda jag vill att folk ska ha med sig är att Apple har en fördel som ingen annan har. De kan utveckla tillbehör som integrerar på en nivå ingen annan än just Apple kan i sitt ekosystem. Såklart deras lösning blir bättre, det vore nästan galet om det inte var så. Säger inte att produkterna är dåliga eller att de gör fel, bara att de såklart aldrig kan bli på något annat sätt.

Tycker dessa två inlägg var de bästa i hela tråden.

Diskussionen landar lätt i om Airpods är en bra produkt eller inte, vilket den är. 50% använder en iPhone och kanske redan köpt Airpods. De tycker att Airpods är utmärkt. Andra hälften tycker de orättvist ger full utmärkelse medans de betalar en premium för en produkt som borde vara billigare.

En mer intressant diskussion är om det är bra att Apple seglar upp som överlägsen teknikjätte. Ska vi fortsätta betala en premium till ett företag som bara blir större och får mer makt att styra teknikvärlden vart de vill?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det är inte så konstigt. Det finns ju klart värre exempel i affärsvärlden, t ex att vissa anstränger sig för att sälja mycket kvalitativ mat men inte ens är på samma karta som McDonald's vad gäller intäkter. Jag är inget Apple-fan men jag håller deras produkter betydligt högre än Donken-burgare sett till relativ kvalitet.

Ja, Apple gör ju inget halvdant och därav får de alla sina användare. Folk vet att Apple fungerar, även om funktionerna är färre så är det funktionerna de har för det mesta genomtänkta till skillnad från Google som öser ut halvdana funktioner.
Det enda som jag tycker att Google gör bättre är Google Maps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZROX:

Tycker dessa två inlägg var de bästa i hela tråden.

Diskussionen landar lätt i om Airpods är en bra produkt eller inte, vilket den är. 50% använder en iPhone och kanske redan köpt Airpods. De tycker att Airpods är utmärkt. Andra hälften tycker de orättvist ger full utmärkelse medans de betalar en premium för en produkt som borde vara billigare.

En mer intressant diskussion är om det är bra att Apple seglar upp som överlägsen teknikjätte. Ska vi fortsätta betala en premium till ett företag som bara blir större och får mer makt att styra teknikvärlden vart de vill?

Det fungerar inte riktigt så, kommer en uppstickare med bättre lösning så kommer folk vilja ha deras produkter istället.
Tyvärr har ju Android tappat det helt, och väldigt många har gått från Android till iOS.
Skulle Google lyckas skriva om Android så det blir bättre än iOS så kommer folk att flytta över dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Jag kör pro lurar till Android funkar helt ok.
Har inte provat dom kopplade till Iphone så kan inte avgöra om det är någon skillnad men märker att lurarna ibland kan hamna i otakt och att man då får pausa musiken i 3 sekunder och sen starta igen, då är dom synkade igen. ANC är verkligen underbart

Visa signatur

Kinnarps 8000