Nytt erbjudande i SweClockers Månadens Drop!

Sony videokamera CCD-TR805E. Band spelar video och ljud på videokameran, men bara ljud överförs när den är ansluten till PC (med Elgato Video Capture).

Permalänk
Medlem

Sony videokamera CCD-TR805E. Band spelar video och ljud på videokameran, men bara ljud överförs när den är ansluten till PC (med Elgato Video Capture).

Jag har en Sony videokamera CCD-TR805E, Hi8. Jag vill överföra gamla inspelningar till min dator. Jag har en köpt Elgato Video Capture, som fungerar bra för att överföra gamla VHS-band.

På min videokamera spelas bandet upp bra med både ljud och video. När jag ansluter videokameran till min PC med kompositkablar (röd, vit, gul) ger Elgato ett bra ljud men ingen video alls.

Samma resultat vid testning på annan PC och även vid testning med andra kompositkablar. Ingen framgång med S-videokabel. Videokameran är inställd på output.

Några tips vad jag kan prova för att få ut en videosignal?

Permalänk

Får du bild när du ansluter den till någon tv eller liknande som har rätt ingångar?

Bara för att utesluta om det är kamerans videoutgång som inte fungerar eller om problemet faktiskt är på datorsidan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Nej, det får jag inte.
Har provat med 2 st PC och TV. Ingen bild/videosignal.

Permalänk
Skrivet av Boppo:

Nej, det får jag inte.
Har provat med 2 st PC och TV. Ingen bild/videosignal.

Låter ju isf som att kamerans bildutgång är trasig.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ingen annan som har ett förslag på hur jag löser problemet med video signal ut?