Gaming- och studiedator + ev. skärm 15-25 000
Hej,
Min nuvarande dator har jag ärvt av min systers ex systers man, den är byggd 2013 tror jag. De senaste två åren har datorn (processorn?) pipt i princip konstant. Det känns därför verkligen som att det är dags för en uppgradering. Jag änner mig inte riktigt redo för att bygga min dator helt själv ännu så jag kommer försöka utnyttja Inets monteringserbjudande.
De spel jag återkommer till idag är Fallout (4, 3 NV) och Stardew Valley. Jag vill kunna spela nyare AAA spel (Tänk Hogwarts Legacy, RDD2 och BG3), men jag måste inte kunna göra det med bäst grafikinställningar. Jag spelar knappt online och FPS. Min sambo kommer också använda datorn, men hennes krav är att "kunna använda teams, lagra bilder och kanske spela Sims".
Jag har två gamla BenQ skärmar, jag är ganska säker på att de bara klarar av 1080p. Jag är helt beredd på att byta ut en eller båda två. Jag vill dock gärna ha två skärmar för att underlätta plugget.
Datorn ska stå på golvet i vårt arbetsrum så den behöver varken vara tyst eller snygg. Budgeten är flexibel men ligger runt 15-25 000 för dator + ev. skärm (Läs: Min sambo har ett jobb och kan tänka sig att stå för 1/3 av kostnaden). Jag har lite svårt att bestämma mig för om jag ska bygga något lite bättre eller "nöja mig" med något prisvärt, därav det stora spannet.
Jag vet att det är många trådar nu kring Black Friday så jag förväntar mig inget superengagemang, men en liten knuff i rätt riktning skulle hjälpa mycket.
Tack på förhand!